SR6008 icm welke speakers?

Gestart door gilles0181, november 11, 2013, 15:13:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gilles0181

Laat ik beginnen met zeggen dat ik van een Sony 5.1 surround set van de mediamarkt afkom en dat ik nu nog een 32" tv heb; in mijn auto heb ik wel altijd kwalitatief goed geluid gehad (audison VRX EX serie + CDT audio eurosport lijn voor de kenners).

Ik sta op het punt om voor mijn woonkamer (8 bij 10 meter) een SR6008 aan te schaffen; voornamelijk met het oog op de toekomst (hdmi mogelijkheden). Daar horen natuurlijk speakers bij; los van de A/V receiver moet ik natuurlijk ook fatsoenlijke speakers hebben.

Ik verwacht geen antwoord 'die moet je nemen', want luisteren is net zoals bij mijn A/V receiver uiteraard van belang, maar meer zou ik wat 'overwegingen' van jullie hebben.

Een kandidaat is de combi:
- B&W CM5/CM1/CM C/ASW
- Dali Zensor 5.1

Budget is ongeveer 2000-2500 euro (enkel voor de speakers) en ik hoef niet alles in 1 keer te kopen; waar moet ik op letten en welke sets zouden jullie me nog meer kunnen adviseren om te beluisteren?


JohnWx

#1
Er is zoveel te koop


Alleen je stelling "want luisteren is net zoals bij mijn A/V receiver uiteraard van belang" is niet zo heel erg van belang met een versterker die moet versterken en dat doen ze allemaal



Meer speakerkeuze en akoestiek = 95% van het geluidsbeeld en die eventuele verschillen die sommige waarnemen is in de marge



Maar een woonkamer te vullen van 8 x 10 vierkante meter mmmm misschien gaat de receiver dat niet helemaal trekken, weet niet hoe hard je wilt spelen of draaien of ligt de focus op muziek of film
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

De een heeft een zuil als front de andere niet en zo kunnen we heel veel verschillen gaan opnoemen


Maar hoezo ben je bij deze 2 merken uitgekomen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pameijer

#3
Een fantastische setup die het overwegen waard is zijn 2 1/2 setjes KEF LS50. Volgens mij zoekt iemand op HTforum nog een maatje om samen een setje te delen. Leuke sub erbij en je hebt een topset!

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: pameijer op november 11, 2013, 16:23:23
Een fantastische setup die het overwegen waard is zijn 2 1/2 setjes KEF LS50. Volgens mij zoekt iemand op HTforum nog een maatje om samen een een setje te delen. Leuke sub erbij en je hebt een topsetje!



ProAc
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

#5
http://link.marktplaats.nl/743328754

inpakken strik erom heen en genieten


www.audiolab.nl

30% van de nieuwprijs
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

RHK

 hello hello Bij mij draait de SR6008 in 5.1 opstelling met een volledige Hepta set (dus Sub, front,center en surround), ook voor surround achter grote speakers.
Klinkt geweldig en dynamisch.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

gilles0181

@John: Deze 2 kwam ik het meeste tegen, verder geen specifieke reden om voor deze set te gaan.

@RHK: welke set is dat dan in zijn geheel?

Zag nog dit; daaruit maak ik op dat de KEF LS50 iets 'killer' klinkt; alhoewel ik niet weet wat belangrijker is bij films zoals bijv. Star trek into Darkness waarvan ik popel om hem in mijn bluray speler te stoppen.
http://www.lexicommultimedia.nl/review/monitorluidsprekers-vergeleken-2-bowers-wilkins-cm5-en-kef-ls50/

RHK

gilles0181, Bariton sub, Expressions Front, Ace center, Spring voor surround, als dat je vraag was?
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

gilles0181

#10
Jep, dank je!

p.s. de set moet niet HEEL de kamer vullen, slechts 3m bij 6m is de TV hoek.

RHK

MMM, heb ik toch ook wel ongeveer 3.50 bij 6, dus ja het is wat je wilt. Die speakers van mij zie je natuurlijk wel staan, maar ja, het oor wil ook wat.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

pameijer

Heb je al een keuze gemaakt Gilles?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

RHK

Ja, ben ook wel benieuwd wat ie gedaan heeft. Al hoewel een hele set nieuwe speakers wel aardig in de papieren kan lopen. Ga denk ik de UD 7007 aanschaffen, dan is het voor mij ook compleet.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*