Luidspreker kabel surround speakers verlengen?

Gestart door master51, december 26, 2013, 13:41:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

master51

Hallo allemaal,

Ik ben een trotste bezitter van de Marantz SR7007.
Nu hebben me vriendin en ik de kamer veranderd alleen je verwacht het al, de luidspreker kabels voor de
surround speakers zijn nu dus te kort :schater:
Het is nu helemaal netjes weggewerkt in de plinten van de vloer, en je kan dus nagaan dat het een heeel karwei is om die kabels te vervangen.
Mijn vraag dus, kan ik de surroundspeaker kabel verlengen? En zo ja, hoe het beste?
Type luidsprekers zal ik er ook even bij vermelden, mocht nodig zijn!

Front speakers:
- Elac CL202

Center:
- Elac Center 203 Jet

Back speakers:
- BS203.2 Jet

SUB:
- SUB 101.2 (wordt binnenkort vervangen door REL T3)

Graag hoor ik het van jullie!! notworthy
Alvast bedankt!

Gr Master51

pameijer

Nog beter dan het vermelden van je speakers is het vermelden welke kabels je hebt liggen, en welke diameter. Als het gewoon kopersnoer van de rol is lijkt het me geen probleem om 2 kabeleindes aan elkaar te solderen of mbv een kroonsteentje. Mocht je dure kabel hebben is dat wellicht zonde, alhoewel ik nog steeds denk dat je geen verschil zult horen  :evil: :roll:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

master51

Ik heb Van Den Hul The Snowline en normale koperen kabel. De diameter van de kabel is denk ik 2x3mm voor beide kabels.


Sent from my iPhone using Tapatalk

QuattroNL

Als je het simpel wilt doen dan gewoon met een XXL kroonsteen. Zorg er dan voor dat beide draadeinden onder beide schroefjes zitten. Dan heb je een prima overgang.

Solderen kan ook ongewenste overgangen geven dus zou ik niet zo snel doen.

En als je hai-end wilt doen: dure mannetje-vrouwtje connectoren met dubbel verende contacten   HB
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

master51

Bedankt voor jullie tips. Ik ga gewoon kroonsteentjes gebruiken en dan is het allemaal weer mooi aangesloten