Marantz PM7000

Gestart door mark07101990, juli 31, 2013, 21:32:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark07101990

Hoi Marantzfreaks!

Hier een PM7000 'defect' gekocht op marktplaats voor slechts twintig euro. Stop ik de stekker er in, power-schakelaar in en meteen de 3.15A-zekering doorfikken. Nu had ik dan de zekering vervangen voor een nieuwe en vooraf bij inschakelen van de power-schakelaar, alle stekkertjes naar het main-circuit los gemaakt. zodoende ontdekte ik dat er sluiting moest zijn bij een transistor op de eindtrap. De transistoren die tegen het koelblok aanhangen heb ik allemaal vervangen (C3419, A1941 en C5198), nu brandt bij inschakelen van de power-schakelaar het zekering van 3.15A niet meer door. Maar dan nu het probleem: Ik heb nog steeds geen geluid, niet uit de speaker-kanalen als uit de koptelefoon-ingang. Wat kan er nu toch aan de hand zijn? Mijn vader denkt dat de relais voor de speaker-uitgangen ook kapot zijn...

van mark!

HAL9000

Niet  slim,  je  begint bij de  achterkant van de   eindtrap.  Differentieel  versterker zal niet  100%  zijn en  De  hoogspanning  transistoren ook niet meer.
Even de  drivers  doormeten.

Straks  blaas je  die  nieuwe  eindtransistoren weer op.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

mark07101990

OKE dat ga ik snel doen, ben benieuwd..

mark07101990

Hoi marantzfreakz!  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Inmiddels heb ik mezelf nogal wat verdiept in de techniek van vermogens-elektronica. Voorzichtig ontdek ik steeds meer over het defect aan deze markants  notworthy notworthy notworthy (bloemen voor die man)
Heb ontdekt dat de eindtrap verbrand is. Binnenkort dan plaats ik wat foto's en geef ik meer info...

Cornelis1921

Citaat van: markvanweenen op oktober 04, 2013, 10:31:07
Hoi marantzfreakz!  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Inmiddels heb ik mezelf nogal wat verdiept in de techniek van vermogens-elektronica. Voorzichtig ontdek ik steeds meer over het defect aan deze markants  notworthy notworthy notworthy (bloemen voor die man)
Heb ontdekt dat de eindtrap verbrand is. Binnenkort dan plaats ik wat foto's en geef ik meer info...
nopompom pompom byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM