Airplay werkt niet meer SR7007

Gestart door master51, september 25, 2013, 20:32:25

Vorige topic - Volgende topic

master51

Beste,

Ten eerste mijn excuses wanneer ik het bericht op de verkeerde plek plaats of wanneer deze al eens beantwoord is.
Sinds de laatste update van de SR7007 heb ik problemen met muziek afspelen via airplay vanaf de PC met iTunes en vanaf de iPhone 4.
De app van Marantz werkt nog helemaal prima en kan ik ook gewoon gebruik van maken.
Het aparte is ook dat in iTunes nog gewoon wordt aangeven dat de SR7007 wordt gevonden en die kan ik ook gewoon selecteren alleen krijg ik dan de volgende melding te zien "Het AirPlay apparaat marantz SR7007 is niet beschikbaar", controleer de netwerkinstellingen en de Airplay-configuratie of selecteer een ander apparaat in het Airplay menu.

Wat mij ook opvalt is dat het standby lampje voorheen altijd oranje was en die brandt nu groen?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want komt er zelf niet uit, en ook in de gebruiksaanwijzing zie ik geen oplossing.

Met vriendelijke groet,
Master51

Stadium III

Is de 7007 ook up to date ?

Verder zou ik je zo niet opweg kunnen helpen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

master51

Bedankt voor je reactie.
Wanneer ik de reciever laat scannen naar de update geeft deze aan
dat die up to date is.

sattie

Modem en andere netwerk apparaten even loskoppelen van netwerk en spanningsloos maken en dan na 5 min weer opstarten en dan nog een keer proberen.

master51

Beste sattie

Ik heb gedaan wat je zegt door alles een van het strook te verwijderen, maar ook dit werkt niet.
Ik denk dat er niks andere op zit dan de receiver te resetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw te installeren.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

master51

Inmiddels contact gehad met UPC omdat ik het probleem ook niet heb kunnen verhelpen door de microprocessor te resetten.
Het probleem is nu opgelost door in de loggen op de modem en een vast kanaal te selecteren voor het draadloze internet, die stond namelijk op automatisch.
Tot nu toe werkt het, dus mochten meer mensen hetzelfde probleem hebben dan kun je het wellicht hiermee oplossen.

Gr Master51

pameijer

De autosetting voor het kiezen van het beste kanaal is inderdaad meestal slecht geïmplementeerd. Ik heb mbv InSSIDer gekeken welke frequentiekanalen het meeste ruimte hebben en daar mijn modem hard op ingesteld.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15