PM400 heeft uitval linker kanaal

Gestart door bjvdb, september 02, 2013, 13:21:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bjvdb

Beste mensen van het marantzforum,

Mijn PM400 begon gister helaas ineens kuren te vertonen. het linker kanaal begon een beetje te kraken en volume te missen. af en toe springt het linker kanaal ineens weer aan om vervolgens weer te verdwijnen. ook de ledjes geven aan dat er niks gebeurd op het linker kanaal.

Nu heb ik al het nodige gelezen over speaker relais en een grote schoonmaak, maar ik zou toch graag wat input van jullie willen hebben over wat jullie denken dat er aan de hand is en hoe ik dit aan kan pakken.

doe ik er verstandig aan om vanmiddag even een IPA spray te halen en alles is goed schoon te spuiten of maak ik daarmee meer kapot dan heel?

en als het de speakerrelais zouden zijn waar vind ik die dan? ik heb de versterker open gehaald maar ben nog niet iets wat op een relais lijkt tegen gekomen.

hopelijk kunnen jullie me helpen want boxen te trappelen om weer aan het werk gezet te worden!

klaas1965

PM400 heeft geen relais.
Waarschijnlijk een slecht contact ergens en ik zet mijn geld op die potmeter bij de microfooningang.
koop een busje kontakt 390 en hier een zoefje inspuiten en flink heen en weer draaien.
Geen succes, dan verder met de volumepotmeter, speakerschakelaars, selector schakelaar, enz.
Laat maar weten of het gelukt is.

bjvdb

merci beaucoup!

Het zit inderdaad in een schakelaar, ik heb een beetje aan de knoppen gedraaid en inmiddels doet ie het weer prima.

klaas1965

Mooi, dan ben je voor het moment gered maar op termijn zal er toch een beetje onderhoud aan gedaan moeten worden, deze is ook al dik 30 jaar oud.
Was mijn eerste serieuze versterker die ik kocht, met de ST400 tuner