Keuze luidspreker, wie weet raad

Gestart door Floris, maart 31, 2013, 20:48:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Floris

@smaug en mountainbiker:

dank voor een duidelijk en inhoudelijk verhaal. Ik ga volkomen mee met de opvatting dat een ieder iets als het verschijnsel geluid op zijn of haar eigen wijze beleeft, ervaart.
Het uitgangspunt van m'n punt was ook meer gericht op de vraag wat - in algemene lijn- een beetje fatsoenlijk spul is als het gaat om een luidsprekerbox, ook al zal het verschillend beleeft worden.
Een advies vragen is tot op zekere hoogte vragen om "problemen", so to speek.

Maar daar mijn normering niet op "jullie"niveau ligt, ga ik niet opnieuw het wiel uitvinden en laat ik mj leiden door experts en liefhebbers, in de veronderstelling dat het zo okee is.

Ik zal vooralsnog afstappen van het idee van 4 boxen, dat brengt als voordeel met zich mee dat m'n keuze wat ruimer zal worden.
Het idee van een 2de versterker, doe ik niet.
Bewust niet, want ik ken mezelf, het resultaat zal zijn dat ik over een jaar of wat net als jullie zal zijn.. :yes: :angel: :-D
Lees als in uberblut maar vooral permanent hoofdpijn, omdat ik mezelf een compleet verschijnsel in deze wereld eigen moet gaan maken, namelijk geluid(op wedgewood servies niveau)
Het idee alleen al doet mij bijna grijpen naar de hulplijn van de plaatselijk GGD, van kom me halen en sluit me op, om erger te voorkomen.

Nou vooruit, het geluid zonder DB killers van een ducatie 900 ss is wel fraai, daar kan geen marantz tegenop nonono
     
Afijn, lang verhaal kort: veel dank en ik zwoeg door..
wel nog een andere vraag aangaande al dat lekkers, maar dat post ik nieuw apart.

Hielke


Citaat van: Maus op april 01, 2013, 00:27:50
Denk ik ook niet.

Infinity vind ik niet fijn.
Nog nooit echte infinty-s gehoord zeker?
Marantz sr7005,ud7006,cd67mk2. Synology ds211j, Sony 3d led, denon 4400-s monoblokken Canton surround plus X, Canton CT 20 mid Infinity kappa 9.2i main, RU Connected interlinks, optische en HDMI kabels en v/d Hull mcd 352 speakerbekabeling, harmony one