SR6007 - Schakelen van 3.1 (film) naar 2.1 (muziek)

Gestart door Ronald1967, augustus 29, 2013, 14:03:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronald1967

Hallo, ik heb een vraag over mijn Marantz SR6007 receiver...

Heb er 3 B&W M-1's aanhangen (2 fronts plus center speaker) en 1 B&W PV1D sub-woofer. Ik gebruik deze opstelling tijdens het film kijken.

Tijdens het luisteren naar muziek in stereo zou ik uiteraard graag de center speaker willen uitschakelen, zodat ik naar de twee fronts plus sub-woofer luister.

Bestaat er een manier om de SR6007 zo in te stellen dat ik gemakkelijk en vlot kan switchen tussen 3.1 (film kijken) en 2.1 (muziek luisteren)?

Weet niet of dat het wat uitmaakt, maar de center-speaker is direct aangesloten op de SR6007, de twee front speakers zijn aangesloten op een oude Sony TA-F555ESII versterker, die via de tape ingang aangesloten is op de front pre-outs van de SR6007.

Alvast bedankt voor jullie hulp en ideeën in deze!

Ronald1967

QuattroNL

Als je omschakelt naar stereo of Pure Direct dan doet je center toch niks?
Je kan per bron/imput kiezen hoe het geluid weergegeven wordt.
Als ik als input 'cd' kies dan staat ie op Pure Direct.
Kies ik als bron de Dune, dan staat ie op surround.
De settings onthoudt ie ook.

Dat je een aparte eindversterker voor de fronts gebruikt maakt niks uit (heb ik ook).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Hielke

Zoals al is aangegeven zou indien je stereo of pure direct selecteert dit automatisch moeten gaan, en inderdaad maakt het niet uit of je een losse eindversterker gebruikt, doe ik ook.

Marantz sr7005,ud7006,cd67mk2. Synology ds211j, Sony 3d led, denon 4400-s monoblokken Canton surround plus X, Canton CT 20 mid Infinity kappa 9.2i main, RU Connected interlinks, optische en HDMI kabels en v/d Hull mcd 352 speakerbekabeling, harmony one

Ronald1967

Hoi Quattro en Hielke,

kom net "achter de SR6007" vandaan en toen ik op de knop "muziek" drukte - onderaan de afstandsbediening - schakelde de receiver automatisch naar stereo en gaf de center inderdaad geen geluid meer. Had niet verwacht dat het zo simpel kon zijn :-).
Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!

Ben nog tegen twee probleempjes aangelopen (afspelen muziek die in .flac-formaat op m'n PC staat en het na wat groene flitsen op het beeldscherm niet meer werken van de netwerkspeler) maar die probeer ik eerst zelf wel op te lossen....

Ronald