TV Audio op SR6007

Gestart door Ronald1967, augustus 30, 2013, 09:35:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronald1967

Hallo, heb gisteravond voor het eerst muziek geluisterd en een film gekeken (vanaf een mediaplayer) via de SR6007 receiver en m'n 3.1 set (3 x B&W M-1 en 1 x B&W PV1D). Dat werkte allemaal prima, d.w.z. bij het kijken van de film had ik uit alle speakers geluid, door bij het luisteren naar muziek op de knop "music" te drukken - onderaan de afstandsbediening - schakelde de receiver naar stereo en stopte de center speaker er dus mee (dit laatste moet ook automatisch kunnen gaan neem ik aan?).
"So far so good" dus...

Tijdens het kijken naar de serie "Nort America" kwam het geluid echter ook alleen uit de twee frontspeakers en uit de sub. De spraak was hierdoor erg (te) onduidelijk.
Op de knop "movie" drukken - onderaan de afstandsbediening - maakte niets uit en de knop "set up" gaf ook geen sjoege. Ik kon dus helemaal niets veranderen aan het feit dat het geluid 2.1 was i.p.v. 3.1.

Voor alle duidelijkheid: De monitor 1 HDMI (ARC-)uitgang van de SR6007 is verbonden met de HDMI2 (ook ARC-)ingang van mijn TV, een Samsung UE46ES8000. De receiver staat tijdens het TV kijken op "TV Audio".

Mijn vraag is nu; heb ik slechts 2.1 geluid omdat het TV-programma slechts in 2.1 uitgezonden wordt, of heb ik één of andere instelling en/of aansluiting niet goed voor elkaar?
Mocht het niet anders mogelijk zijn, dan wordt het gewoon TV kijken zonder receiver aan want spraak uit de twee front speakers is absoluut geen gehoor!

Alvast bedankt voor jullie hulp in deze!

Ronald1967

Hielke

Kijk eens naar de uitsturing van je tv is dit stereo of dolby surround?
Verder zou je je receiver op een modus moeten kunnen zetten die van stereo surround simuleert.
Je krijgt op die manier je mid speaker ook aan de praat.

Succes


Marantz sr7005,ud7006,cd67mk2. Synology ds211j, Sony 3d led, denon 4400-s monoblokken Canton surround plus X, Canton CT 20 mid Infinity kappa 9.2i main, RU Connected interlinks, optische en HDMI kabels en v/d Hull mcd 352 speakerbekabeling, harmony one