SR6007 problemen met aansluiten op iMac

Gestart door njitram, augustus 21, 2013, 16:41:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

njitram

Hallo,

Ik heb gisteren een nieuwe SR 6007 aangeschaft en thuis proberen aan te sluiten, na een paar jaar met veel plezier gebruik te hebben gemaakt van de SR 7002. Werkte allemaal perfect, veel nieuwe mogelijkheden, mooi spul.

Echter, de aansluiting van mijn Apple iMac naar de SR 6007 is niet gelukt. Constant komt er geen beeld en geen geluid. Dit werkt met precies dezelfde aansluiting (displaypoort naar HDMI adapter en dan met HDMI kabel naar de SR6007) wel op de SR7002.

Om te troubleshooten daarna geprobeerd met een Macbook Air (2012), kijken of het aan de iMac lag, maar ook zonder succes. Aansluiten van de Macbook Air met de adapter en de HDMI kabel rechtstreeks op een HDMI ingang van de TV (Samsung) werkt wel prima, via de SR6007 niet.

Daarna de HDMI stekker van mijn UPC settopbox naar de SR6007 (die het prima doet) uit de settopbox gehaald en aangesloten op beide Macs (om te kijken of het aan de kabel lag of aan de aansluting op de SR6007), ook geen succes. Ook nog geprobeerd met een andere HDMI kabel en op andere HMDI ingangen, ook geen succes.

Ook nog Macbook Air gereboot en met Bootcamp Windows 7 opgestart om te kijken of het dan wel werkt (om uit te sluiten dat het aan OSX software instellingen ligt), ook dan geen succes.

Tips op http://marantz-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/987/kw/hdmi en http://marantz-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1068/kw/hdmi nog bekeken en dat levert ook geen nieuwe inzichten op.

Erg jammer, want de rest werkt perfect behalve aansluiting op de iMac, het lijkt toch aan de SR 6007 te liggen die nogal kritisch is op HDMI :(

Iemand nog andere ervaringen, suggesties, instellingen of dingen die ik kan doen?

Martijn

Kees1703

Vreemd, ik heb een iMac 27 inch feb 2010 op dezelfde manier aan mij SR 6007 hangen en het werkt prima.
Audio wel via een apart kabeltje omdat die jaargang iMac geen geluid via de mini display port stuurt.
Ook als ik mijn Macbook ( 2013) rechtstreeks via een HDMI kabel aansluit op mijn SR 6007 krijg ik prima beeld en geluid op mijn TV. Ik heb een Loewe Connect TV die wat ouder is en geen auio via HDMI ondersteunt, maar dat mag niet uit maken.
Ik neem aan dat je de Mac goed hebt ingesteld op synchrone aansturing bij Beeldschermvoorkeuren. Hoewel dat bij mij niet uitmaakt, want hij ziet bij mij ook het 2e scherm va de Mac, waar je een ander beeld op kunt zetten naast je iMac.
Kortom het zou moeten werken. Is je kabeltje  minidisplayport-HDMI wel goed?