Marantz SR-5004; geluid via HDMI : issues

Gestart door mikekiwi, augustus 07, 2013, 21:03:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mikekiwi

Heb afgelopen week op mijn HT-zoldertje voor het eerst mijn nieuwe tweedehands SR-5004 aangesloten en afgelopen week wat getest.  Als bron heb ik mijn BD-speler (Philips BDP-3380) gebruikt met een cd-tje erin en mijn Xtreamer en Mede8er mediaspelers

De BD-speler is aangesloten via HDMI. Het rare is dat de receiver het stereo-geluiddsignaal van de BD-speler niet lijkt te herkennen. Maar als ik het menu-scherm van de receiver te voorschijn tover, dan komt het geluid wel door. De aansluiting is dus in orde, maar op de 1 of andere manier pakt de Marantz het signaal niet lekker op.

Mediaspelers:

Met met de Xtreamer helemaal geen geluid via hdmi.

Heb met de Mede8er 400x2 wel geluid, maar  nog steeds issues: heb in theorie voor zowel HDMI als SPDIF wel de keuze tussen Passthrough en Downmix 2Ch.  En in dat laatste zit een beetje de crux denk ik.

In eerste instantie had ik HDMI op passthrough en zag ik in het submenu dat daarbij hoorde geen andere mogelijkheid. Heb net een firmware-versie teruggezet (draaide op een beta, nu laatste off) en nu staat HDMI op Downmix. En kan ik het niet veranderen.

Bij de vorige firmware had ik ook de instellingen van mijn Mede8er van beneden ingeladen en die staat standaard op passthrough voor HDMI. Heb het vermoeden dat die instelling wel werd getoond , maar dat in feit hij alleen maar kan downmixen...

Zie ook dit draadje op het mede8er forum. Denk dus dat er een foute koppeling is tussen mediaplayer en de Marantz (en dat datzelfde ook geldt voor de connectie met mijn BD-speler). Heb verschillende kabels geprobeerd en nu dus ook de mediaspelers verwisseld (xtreamer voor mede8er, wel beiden een Realtek-chipset). Issue lijkt dus in de Marantz te zitten...

Iemand een idee om hier verbetering in te kunnen aanbrengen?


(by-the-way: dit is mijn eerste post hier na veel lurken  byebye. Mijn officiele voorsteltopic met set en dergelijk volgt later!   clown1 )

RoGEK

Wellicht ziten er nog wat oude input settings in de sr5004..

Even resetten naar fabrieksinstellingen kan je probleem wellicht oplossen.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

mikekiwi

Citaat van: RoGEK op augustus 07, 2013, 21:18:39
Wellicht ziten er nog wat oude input settings in de sr5004..

Even resetten naar fabrieksinstellingen kan je probleem wellicht oplossen.
die inputinstellingen lijken redelijk straightforward te zijn en niet vreemd, maar kan idd geen kwaad

Wesleyz