Gebruiksaanwijzing/techn.details Marantz PM 84-2

Gestart door e.heijn, juni 24, 2013, 21:23:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

e.heijn

Hallo,
Sinds kort ben ik in het bezit van deze versterker, PM 84-2, die op 'n marktje in de Provence heb kunnen kopen. Papieren zaten er niet bij en ik wil graag in het bezit van alle technische info komen. De versterker functioneert naar mijn idee uitstekend behalve de CD-direct toets geeft niet het verlangde resultaat. Volgens mij moet 'n relais geschakeld worden maar dat gebeurt niet, althans ik hoor het niet. Wat heeft zo,n versterker ooit gekost?? En indien ik wil reviseren zijn onderdelen nog wel goed te krijgen?? Gaarne kom ik in contact met iemand die deze versterker in bezit heeft en mij kan adviseren.
Bedankt dat je de moeite nam dit te lezen.
Groet, Emile Heijnhttp://marantzforum.nl/forum/Smileys/default/bye.gif

SB_Marantz

Op zich geen verkeerde versterker alleen is de voorversterker kwalitatief wat zwakjes.
Wanneer deze schakelaartjes geoxideerd zijn moeten deze ultrasoon gereinigd worden.

Buiten dat heb je te maken met de niet meer verkrijgbare power MosFets dus wanneer deze de pijp aan Maarten geven heb je een probleem.

Je kunt wel enigzins gelijkwaardige MosFets toepassen maar dan zul je een aanpassing moeten maken (bias)
De originele zijn laterale types en die biassen heel anders dan b.v. een 2sj-200.

Ik heb zelf een PM-94 staan met een defect kantje en zal dus ook een oplossing daar voor uitdokteren.

Wat dat betreft zou je beter met een PM-64mk1 of 2 af zijn welke met ''normale'' bipolaire power torren werkt en makkelijk te vervangen zijn.

Kwalitatief gelijkwaardig.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

e.heijn

Jammer te horen dat bepaalde onderdelen niet meer verkrijgbaar zijn, ook niet in het buitenland ? of is dat 'n stomme vraag. Dus ik kan beter verder gaan met mijn PM 78.
Nog bedankt voor de reactie.