platenspeler MM of MC

Gestart door Remco1980, juni 24, 2013, 14:29:06

Vorige topic - Volgende topic

Remco1980

Beste leden,

Kan iemand mij vertellen hoe ik aan een platenspeler kan zien of het een MM of een MC is???
Ik wil er namelijk tweedehands een gaan aanschaffen, maar mijn PM7004 ondersteund alleen een MM platenspeler volgens het boekje.

Gezien ik nooit een platenspeler gehad en bedient heb, weet ik niet hoe ik de beide kan onderscheiden.
Staan er veel op marktplaats natuurlijk, niet dat ik op een MC zit te bieden ofzo.

Of is dat verschil niet te zien op foto's???

JohnWx

nou zie je alleen aan het element

mm is heel vaak met verwisselbaar element en mc met vast en mc is duurder vaak

de rode is mc en de paarse en mm

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

maar sommige mc elementen kunnen ook op mm ingang die met een high output
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Remco1980

Ok, dus bij een MC vervang je het compleet element, en bij MM kun je alleen het gedeelte met de naald vervangen.
Maar ik neem aan dat ik dat als leek op een foto niet kan onderscheiden.
toch....???

Exxar

Citaat van: John Wx op juni 24, 2013, 14:48:21
maar sommige mc elementen kunnen ook op mm ingang die met een high output

Zoals die denon cartridge die hierboven gelinkt werd.

JohnWx

Citaat van: Remco1980 op juni 27, 2013, 18:58:47
Ok, dus bij een MC vervang je het compleet element, en bij MM kun je alleen het gedeelte met de naald vervangen.
Maar ik neem aan dat ik dat als leek op een foto niet kan onderscheiden.
toch....???

jawel dat paarse gedeelte van de MM kan je eraf halen

pietjepc

Ik neem aan dat je foto's van MP o.i.d. bedoelt waar je het verschil niet kan zien, maar een verkoper zal vast aan kunnen geven of het een mm of mc element is. Mocht het type element erbij staan, kun je even googelen...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Exxar

Ik zou in elk geval bij een MM element een nieuwe naald kopen. Testen bij de verkoper zou ik eigenlijk ook doen op een van zijn/haar platen, voor moest het nieuwe element/naald toch niet zo heel erg nieuw zijn...