HDMI aansluiten met Analoog? SR7005 en UD5005

Gestart door janhifi, mei 15, 2013, 10:57:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

janhifi

Hallo,

Ik heb de SR7005 (AV Receiver) en de UD5005 (BD/DVD/CD speler) gekoppeld middels HDMI, en speel vaak af via (BD) HDMI in/uitgang.

Is het dan mogelijk om b.v. CD's af te spelen via een analoge aansluiting, zonder de HDMI koppeling te verwijderen?



WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

pameijer

Idd, no problemo! Doe het zelf ook zo, maar dan Toslink ipv HDMI maar dat mag de pret niet drukken. Analoog aansluiten geeft bij mij een net wat beter resultaat  :yes:.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

janhifi

Bedankt voor jullie reacties.

Is het raar waarom Analoog een beter geluid geeft dan via de digitale HDMI weg?

pameijer

Ik denk dat de UD5005 een betere DAC heeft, maar het is maar een klein verschilletje. Wellicht heeft de SR7005 al weer een betere DAC dan mijn SR6004, geen idee! Gewoon proberen hoe het bij jou klinkt, komt vast goed. Veel luisterplezier!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Actionhost

#5
Citaat van: janhifi op mei 15, 2013, 12:32:36
Bedankt voor jullie reacties.

Is het raar waarom Analoog een beter geluid geeft dan via de digitale HDMI weg?

Nee hoor niet raar. Met de analoge kabel verzorgt de DAC van de 5005 de omzetting van digitaal (CD) naar analoog en via HDMI doet je receiver dat.

De UD5005 heeft wellicht de wat betere DAC (zoals al gezegd werd). Even opgezocht. Het is volgens mij de PCM1781 chip in je UD en de AK4358 chip in je receiver (ken beiden niet zo goed).

En met een (kwalitatief goede) interlink (de analoge kabel) is niets mis hoor.

PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

janhifi


Okke

Knap als je het verschil gaat horen (in een blind test)...
SR-7007

JohnWx

Citaat van: Okke op mei 16, 2013, 00:23:20
Knap als je het verschil gaat horen (in een blind test)...

sommige horen het verschil zeggen ze  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

janhifi

Ja. Dat is inderdaad te horen.
Doordat je eenvoudig van bron kan wisselen (bd- hdmi naar cd- analoog) is dit verschil ook geblinddoekt goed hoorbaar.
Ik was verrast door het verschil in helderheid van het geluid.   hello

janhifi

#10
Mag ik hier nog vragen of het uitmaakt of ik;


- de speler verbind met analoge kabel (wit-rood) incl. een zogenaamde COAXIALE digitale kabel.

- de speler verbind met analoge kabel (wit-rood) incl. een zogenaamde Optische kabel.

- de speler verbind met alleen analoge kabel.



Ik weet eigenlijk niet wat hier het verschil maakt  :|

Actionhost

Citaat van: janhifi op mei 16, 2013, 18:42:26
Mag ik hier nog vragen of het uitmaakt of ik;


- de speler verbind met analoge kabel (wit-rood) incl. een zogenaamde COAXIALE digitale kabel.

- de speler verbind met analoge kabel (wit-rood) incl. een zogenaamde Optische kabel.

- de speler verbind met alleen analoge kabel.



Ik weet eigenlijk niet wat hier het verschil maakt  :|

Waarom zou je de bovenste 2 doen? Digitaal uit EN analoog uit  :lol:

Zal je in je receiver de bron moeten kiezen en hoor je of de optische kabel (of coax dat maakt niets uit) of de analoge kabel. Hoor je meteen wat je mooier vindt (als je al verschil hoort)!

Beide tegelijk gaat iig niet lukken  :wink:

PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213