PM7004 welke ingang gebruiken ?

Gestart door CBdicX, mei 11, 2013, 10:35:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Hallo vrienden.............
Ik gebruik op dit moment een PM7004 met volle tevredenheid achter een 1604 (op de L/R pre-out 1604) die als schakeldoos dient en staat op DIRECT uitvoer.
Nu heb ik de RCA draad op de CD ingang zitten van de 7004.
Waarom ?
omdat ik lees dat deze ingang voorzien is van een buffer die interferentie tussen links en rechts voorkomt en zo zeer natuurgetrouw het signaal naar de voorversterker stuurt (de uitleg van Marantz).

Als ik de draad op een andere ingang zet, zeg CD/AUX, dan hoor ik geen verschil, zal wel aan mijn 52 jarige Disco oren liggen.......
Wat is nu de best te gebruiken ingang op de 7004, die CD ingang met zijn buffer of toch een andere ingang ?
Ik weet het, het is om mijn gedachte rust te geven, al hoor ik het verschil niet, zeg maar de beste aansluiting tussen de oren en niet in de oren  :-P

PS. heerlijke versterker die PM7004.
Voor mij vooral omdat ik een midden toon liefhebber ben en dit heerlijk draaiend aan een knopje kan regelen zonder dat geklooi via de equalizer schuifjes zoals op de 1604.
Ik kan dat dan toch niet zo afregelen zoals op de 7004, he , heerlijk zo'n MID knopje  :-D

Rob46

Citaat van: CBdicX op mei 11, 2013, 10:35:48
Hallo vrienden.............
Ik gebruik op dit moment een PM7004 met volle tevredenheid achter een 1604 (op de L/R pre-out 1604) die als schakeldoos dient en staat op DIRECT uitvoer.
Nu heb ik de RCA draad op de CD ingang zitten van de 7004.
Waarom ?
omdat ik lees dat deze ingang voorzien is van een buffer die interferentie tussen links en rechts voorkomt en zo zeer natuurgetrouw het signaal naar de voorversterker stuurt (de uitleg van Marantz).

Als ik de draad op een andere ingang zet, zeg CD/AUX, dan hoor ik geen verschil, zal wel aan mijn 52 jarige Disco oren liggen.......
Wat is nu de best te gebruiken ingang op de 7004, die CD ingang met zijn buffer of toch een andere ingang ?
Ik weet het, het is om mijn gedachte rust te geven, al hoor ik het verschil niet, zeg maar de beste aansluiting tussen de oren en niet in de oren  :-P

PS. heerlijke versterker die PM7004.
Voor mij vooral omdat ik een midden toon liefhebber ben en dit heerlijk draaiend aan een knopje kan regelen zonder dat geklooi via de equalizer schuifjes zoals op de 1604.
Ik kan dat dan toch niet zo afregelen zoals op de 7004, he , heerlijk zo'n MID knopje  :-D

Jouw vraag over de keuze van een juiste ingang kan ik niet beantwoorden. Mijn technische kennis haakt dan af. Dat de 7004 een prima versterker is ben ik met je eens. Ik heb de 7004 ook een tijdje in mijn bezit gehad. Hij heeft zelfs een periode als voorversterker gewerkt. Prima versterker! Veel plezier er verder mee.

Actionhost

Citaat van: CBdicX op mei 11, 2013, 10:35:48
Hallo vrienden.............
Ik gebruik op dit moment een PM7004 met volle tevredenheid achter een 1604 (op de L/R pre-out 1604) die als schakeldoos dient en staat op DIRECT uitvoer.
Nu heb ik de RCA draad op de CD ingang zitten van de 7004.
Waarom ?
omdat ik lees dat deze ingang voorzien is van een buffer die interferentie tussen links en rechts voorkomt en zo zeer natuurgetrouw het signaal naar de voorversterker stuurt (de uitleg van Marantz).

Als ik de draad op een andere ingang zet, zeg CD/AUX, dan hoor ik geen verschil, zal wel aan mijn 52 jarige Disco oren liggen.......
Wat is nu de best te gebruiken ingang op de 7004, die CD ingang met zijn buffer of toch een andere ingang ?
Ik weet het, het is om mijn gedachte rust te geven, al hoor ik het verschil niet, zeg maar de beste aansluiting tussen de oren en niet in de oren  :-P

PS. heerlijke versterker die PM7004.
Voor mij vooral omdat ik een midden toon liefhebber ben en dit heerlijk draaiend aan een knopje kan regelen zonder dat geklooi via de equalizer schuifjes zoals op de 1604.
Ik kan dat dan toch niet zo afregelen zoals op de 7004, he , heerlijk zo'n MID knopje  :-D

Niet gewoon in de power amp direkt ingang? Of heb je dan die buffer niet?
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

CBdicX

Citaat van: Actionhost op mei 11, 2013, 10:48:23
Niet gewoon in de power amp direkt ingang? Of heb je dan die buffer niet?
Neeeeeen, dan heb ik niets meer, alleen maar versterking en het gaat mij om de voorversterker van de 7004.
Mijn vraag is dus of de CD ingang met die buffer "theoretisch" een betere ingang zou kunnen zijn dan de andere zonder de buffer.

Actionhost

Citaat van: CBdicX op mei 11, 2013, 10:56:56
Neeeeeen, dan heb ik niets meer, alleen maar versterking en het gaat mij om de voorversterker van de 7004.
Mijn vraag is dus of de CD ingang met die buffer "theoretisch" een betere ingang zou kunnen zijn dan de andere zonder de buffer.

Yes sorry, zie het nu verkeerd gelezen.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

jazzman

Bij mijn weten moet deze op de power amp direkt ingang van de PM. Zo had ik mijn Lyngdorf DPA-1 als voorversterker met mijn Marantz PM 7001 KI Signature als eindbak... Werkte perfect...

CBdicX

Citaat van: jazzman op mei 11, 2013, 10:58:56
Bij mijn weten moet deze op de power amp direkt ingang van de PM. Zo had ik mijn Lyngdorf DPA-1 als voorversterker met mijn Marantz PM 7001 KI Signature als eindbak... Werkte perfect...
Zoals eerder verteld, als de power amp ingang gebruikt word, slaat de 7004 zijn voorversterker over, en dat wil ik niet, de 7004 moet het geluid maken, de 1604 levert alleen maar het audio signaal via de L/R pre-out van al het digitale geneuzel......

Niber

Ik moest je verhaal 3 keer lezen voordat ik echt doorhad wat je nou bedoeld.

Maar ik verwacht niet dat er verschil in de ingangen zit.
Lekker op cd laten dus, dan zit je altijd veilig.  :yes:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

jazzman

Dan lag dat dus ook niet aan mij... misschien moet ik het wel voor de 4e keer lezen redface

CBdicX

Ja, het ligt wel aan jullie.
De vraag staat in gewoon Nederlands met een zins opbouw uit de jaren 70, misschien dat dat jullie probleem is, de Twitter Twatter Facebook generatie leest anders.......  :mrgreen: 

jazzman

Ik zit niet op (a) sociale media als feestboek ed.... 8-)