Marantz sr6006 en Mac mini

Gestart door k0ekw0us, april 27, 2013, 17:03:36

Vorige topic - Volgende topic

k0ekw0us

Heeft het zin om een DAC tussen de Mac mini en de sr 6006 te zetten ik speel veel flat bestanden af en spotify

JohnWx

Citaat van: k0ekw0us op april 27, 2013, 17:03:36
Heeft het zin om een DAC tussen de Mac mini en de sr 6006 te zetten ik speel veel flat bestanden af en spotify

ja misschien wel een usb dac met digitaal uit naar je digitaal in naar je receiver omdat gewoon via een kabel nog wel is de bijgeluiden van de harde schijf en andere geluidjes meekomen

maar als het gewoon voor muziek is een "beetje" kan het prima

USB DAC met line out koop je voor 11 euro op Ebay en werkt top
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pameijer

De Mac Mini heeft gewoon HDMI, daar komen echt geen harddiskgeluidjes doorheen  :-o

Een betere DAC dan de SR6006 zal alleen maar de tekortkomingen van de SR laten horen, elke versterker krijgt de bron die hij verdient. Gewoon laten zo, je zou eens kunnen kijken naar andere software op je MAc, bv. JRiver. Die is sinds kort ook voor OSX te krijgen!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: pameijer op april 27, 2013, 20:01:54
De Mac Mini heeft gewoon HDMI, daar komen echt geen harddiskgeluidjes doorheen  :-o

Een betere DAC dan de SR6006 zal alleen maar de tekortkomingen van de SR laten horen, elke versterker krijgt de bron die hij verdient. Gewoon laten zo, je zou eens kunnen kijken naar andere software op je MAc, bv. JRiver. Die is sinds kort ook voor OSX te krijgen!

zit zat nog in de iBOOK G4 fase 2005  :-D ja met HDMi no problemo

vr gr stereo meneer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: pameijer op april 27, 2013, 20:01:54

zie ik net dat het toch alleen DVi is of loop ik ook alweer achter met de MAC drive Mini :-D