Vraag over menusysteem (GUI) op TV scherm

Gestart door jjrotte, april 06, 2013, 20:58:13

Vorige topic - Volgende topic

jjrotte

Beste forumleden,

Ik heb sinds kort een Marantz SR-5004 aangeschaft, als opvolger van de Marantz SR-4003. Ik heb echter een probleem met de instellingen, ik kan maar niet het GUI-menusysteem op mijn TV scherm kriijgen. Volgens de handleiding moet ik ervoor zorgen dat de MONITOR-OUT aansluiting op de achterkant van de SR-5004 op de Composiet of HDMI-ingang van de TV is aangesloten . Nu heb ik een Samsung 7000 TV 2 jaar oud en met 4 HDMI aansluitingen. Alles volgens mij goed aangesloten, HDMI out van de receiver op 1 van de HDMI ingangen van de TV. De Blu Ray speler en de Media Player rechtstreeks via HDMI aansluitingen op de HDMI ingangen van de receiver aangesloten. Heb echt alles geprobeerd, HDMI kabels talloze malen gewisseld. Alles werkt wel alleen de TV werkt bv alleen op de CD aansluiting, en er zijn nog enkele aanlsluitingen die gewijzigd moeten worden. Dit moet uiteraard via het GUI menusysteem. Bij de SR-4003 had ik hetzelfde probleem, heb dit uiteindelijk maar zo geleten, maar nu met SR-5004 en 2 extra nieuwe speakers wil ik alles goed aansluiten, instellen en uittesten. Wie o wie kan me helpen?? Ik denk erover maar een AV component adapter te kopen (op de Samsung zitten geen cinchaansluitingen) en dan een verbinding te maken tyssen de AV op de Samsung en de Monitor Out aansluiting.
Maar dit zou toch niet nodig moeten zijn met HDMI? Ik word er moedeloos van

Gaarne een reactie alvast bedankt Jaap

RoGEK

Hey jaap,

Kijk eens of je niet toevallig je receiver in pure direct hebt staan.

Normaal, als je de tv op de output zet, de ingang op de tv goed zet moet je met setup of menu knop van de receiver afstandsbediening  in het menu moeten kunnen komen.

Bij mij was het aansluiten en werken..
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

jjrotte

Beste Rogek,

Allereerst bedankt voor je reactie. Standaard staat mijn versterker in het menu op Source Direct heb wel enkele malen  gekozen voor Pure Direct in het kader van "alles uitproberen". Pure Direct wordt aangegeven dmv een blauw indicatielampje op de receiver dus is goed te zien. Kn je beschrijven wat het verschil is tussen pure direct en source direct? Is mij niet geheel duidelijk

HDMI out van de SR-5004 staat op één van de HDMI's in van de samsung TV (3 keuzes mogelijk) Als ik het goed doe en ik kies voor bv. HDMI 2 waar de Media Player op staat . dot moet ik toch als ik kies voor HDMI 2 op het scherm van de Samsung in het setup menu van de Marantz kunnen komen?

Nogmaals bedankt voor de mental support, denk je dat ik met een AV composite aansluitingtussen de samsung en de SR-5004 eventeel meer kans maak?

RoGEK

Moet gewoon werken.
ik heb een 6 jaar oude 40" Samsung full hd lcd achter me SR5004 hangen.
geen verloop ofzo nodig. Moet gewoon via HDMI werken.

Source direct worst de dsp overgeslagen volgens mij.

In pure direct wordt ook het video board in de receiver uitgeschakeld..

Als je gewoon de receiver aanzet en daar in het menu gaat, krijg je wel het menu van de Sr5004 op het beeld?
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

jjrotte

Bedoel je de display van de receiver zelf? Daar zijn inderdaad menu mogelijkheden. Maar kun je ook HDMI keuzes toewijzen of luidspreker opstellingen? Volgens de manual kan dat toch alleen via de GUI?

Als ik begrijp wat je bedoelt met beeld (het beeld op de Samsung) is het antwoord nee.

Ga het morgen weer verder proberenn.

RoGEK

Ja ik bedoel het GUI menu van de sr5004 op je samsung tv.

Inputs komen we later op terug.

Eerst moet je het beeld van de SR eens op tv krijgen.

Ik zou zeggen, even alle hdmi kabels los trekken.

Daarna alleen een kabel van HDMI OUT van de SR5004 naar de 1e input van de tv brengen

meest rechtse waar dus dat grijze vlakje omheen zit op de foto is de output van de SR5004:

Even een gkje,

model 2011 7000 series hebben de volgende connecties:

hierbij zou je dan de input 1 moeten gebruiken en je tv op hdmi 1 moeten zetten.

als beide apparaten ingeschakeld zijn, op de knop "AMP" op de afstandsbediening duwen (direct boven de volume regeling) om de remote naar versterker modus te zetten.

Hierna op "Menu" drukken op de remote en je zou in de GUI uit moeten komen.

Duidelijker dan dit kan ik het niet maken..

succes

jjrotte

Beste Rogek,

Het is uiteindelijk toch gelukt, ik heb je raad opgevolgd en de HDMI out van de Marantz op de HDMI/DVI aangesloten en toen werd de GUI zichtbaar. In de manual van de Samsung staat dat je de HDMI/DVI moet gebruiken als er geen audio signaal mogelijk is in één richting. Omdat ik HDMI 2.0 of hoger heb dacht ik dat is niet nodig, maar omdat het HDMI1 is moet je die altijd als eerste gebruiken. Daarna ging het verder gesmeerd, de meeste instellingen had ik verder al goed staan. Het blijft in zoverre een compromis dat als je een HDMI kabel aansluit op de Samsung dat die ingang gelijk wordt gereserveerd, doe je het via het Marantz menu (rechtstreeks op de HDMI ingangen van de Receiver) dan gaat het via Anynet+ en op het scherm staat dan de melding HDMI-CEC.
En het Setup menu bedien je natuurlijk via de display van de versterker maar je ziet de resultaten op de TV.
Ook de overige instellingen heb ik daarna naar wens gezet en de luidsprekers geinstalleerd.

Nogmaals bedankt voor je goede advies en tot ziens op het Marantz Forum.

Met vriendelijke groeten,

Jaap