Wii aansluiten op de NR1603?

Gestart door Vjenne, maart 30, 2013, 12:52:53

Vorige topic - Volgende topic

Vjenne

Vraag; ik heb een Marantz NR1603 en wil nu de Wii aansluiten op de component, maar heb wel beeld maar geen geluid.... Nu is het volgens mij zo dat de Marantz er standaard vanuit gaat dat het geluid via optische ingang word aangesloten.

Ik heb nu de Wii op de comp1 aangesloten en audio op ''analoge audio'', maar heb dus geen geluid....

Wat doe ik fout? Bedankt voor jullie hulp!

RoGEK

Volgens mij kan ik bij m'n NR1603 in het "input" menu configureren of een ingang digitaal of analoog audio doet gebruiken.

Wel is hij niet volledig vrij te configureren zoals mijn SR5004 als ik me niet vergis.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Vjenne

Bedankt voor de reactie.

Kun je dat instellen bij ingangen/ingan toewijzen? Ik heb daar 3 koppen ''HDMI'', ''DIGITAAL'' en ''COMP''
Bij ''DIGITAAL'' kan ik kiezen uit ''COAX'' en ''DIGITAAL'' maar ook dit maakt geen verschil....

Ingangsselectie kan ik dan weer ''automatisch'' en ''HDMI''..... moet ik dat hiermee regelen?

Niber

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Vjenne

Dat heb ik ook gedaan, maar dan heb ik wel beeld en geen geluid.

RoGEK

Ik zal zo eens in het menu van de NR duiken.

Bij de SR weet ik het heel zeker, daar kan je per "input" aangeven of het hdmi of analoog beeld is en met welke audio input daarbij ( dus zelfs welke analoge of digitale input )

Nu ik dit schrijf,

Heb je al eens een andere analoge input geprobeerd op het moment dat je beeld hebt?

Wellicht zijn bij de NR1603 de analoge audio inputs vast gekoppeld aan een video input (of andersom, hoe je het bekijkt).
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

RoGEK

Vjenne

Goede tip, maar die optie heb ik onder comp1 niet beschikbaar......  Ga vanmiddag nog wel effe kloten, wellicht zie ik toch wat over het hoofd?

RoGEK

Vjenne

Sorry voor mijn laten reactie, maar helaas krijg ik het nog niet voor elkaar.... Iemand nog tips?

spekkie99

De Wii heeft analoog geluid.
Je zult dus de audio op een van de drie analoge aansluitingen aan moeten sluiten:

Cable/Sat
Bluray
CD

Dan moet je in het setup menu bij "ingang toewijzen" van die bron de juiste component ingang kiezen waar je de component stekkers van de Wii hebt ingedaan (component 1, 2 etc).

Dan zou het moeten werken.

Anders is dit misschien nog iets:
http://www.neoya.com/shop/wii/hdmi/wii2hdmi