ik snap het niet meer...

Gestart door zoefje, maart 02, 2013, 09:59:47

Vorige topic - Volgende topic

zoefje

Beste forumleden.

Ik geloof dat ik het niet meer helemaal snap. violent1

Ik ben nu een tijdje in het bezit van de SR-6006 waar ik als aanvulling later de MM7025 eindversterker aan heb toegevoegd in de hoop een mooier voller geluid te krijgen met name in de stereo weergave. Ik dacht namelijk dat de SR-6006 toch niet genoeg vermogen had om mijn front speakers goed aan te sturen. Ik miste toch het e.e.a. aan laag.

Ook gebeurde er altijd weinig als ik de bass en treble instellingen veranderde. Het geluid werd nooit lekker vol.

Nu kreeg ik een probleem met m'n 6006. De center en surround speakers vallen spontaan uit (en weer aan soms). Dus bon opgezocht en apparaat opgestuurd voor reparatie, ik heb nog garantie.

Maar ja toen geen radio meer, dus een oude sony receiver (uit de tijd dat digitaal nog niet bestond :wink:) afgestoft van zolder en deze maar even tijdelijk aangesloten.

En toen... pompom wat een feest gewoon simpel recht toe geluid. Voller dan dat er ooit uit de set SR-6006 en MM7025 is gekomen. De receiver heeft geen opties alleen een bass en treble knop en max. 2 x 30 watt ofzo.

Dit kan toch niet waar zijn. Wie schijnt er licht in mijn depressie  :x

Toch maar de MM7025 verkopen en een "gewone" stereo versterker kopen?
En de SR-6006 voor de surround blijven gebruiken?
Marantz SR6006, Marantz MM7025
Canton: Vento 890 DC, Karat M20, Karat AS 200 SC, Karat 705 CM
Synology DS411J, Popcorn C200, Topfield 7700HSCI

JohnWx

Citaat van: zoefje op maart 02, 2013, 09:59:47
Beste forumleden.

Ik geloof dat ik het niet meer helemaal snap. violent1

Ik ben nu een tijdje in het bezit van de SR-6006 waar ik als aanvulling later de MM7025 eindversterker aan heb toegevoegd in de hoop een mooier voller geluid te krijgen met name in de stereo weergave. Ik dacht namelijk dat de SR-6006 toch niet genoeg vermogen had om mijn front speakers goed aan te sturen. Ik miste toch het e.e.a. aan laag.

Ook gebeurde er altijd weinig als ik de bass en treble instellingen veranderde. Het geluid werd nooit lekker vol.

Nu kreeg ik een probleem met m'n 6006. De center en surround speakers vallen spontaan uit (en weer aan soms). Dus bon opgezocht en apparaat opgestuurd voor reparatie, ik heb nog garantie.

Maar ja toen geen radio meer, dus een oude sony receiver (uit de tijd dat digitaal nog niet bestond :wink:) afgestoft van zolder en deze maar even tijdelijk aangesloten.

En toen... pompom wat een feest gewoon simpel recht toe geluid. Voller dan dat er ooit uit de set SR-6006 en MM7025 is gekomen. De receiver heeft geen opties alleen een bass en treble knop en max. 2 x 30 watt ofzo.

Dit kan toch niet waar zijn. Wie schijnt er licht in mijn depressie  :x

Toch maar de MM7025 verkopen en een "gewone" stereo versterker kopen?
En de SR-6006 voor de surround blijven gebruiken?

ik hoor en merk het vaker dan staan de instellingen niet op 0 maar dan ook alles

bij Onkyo heet dat Pure Direct maar misschien dat Marantz ook zo een vorm heeft maar toch iets mee laat lopen

kan ook zijn dat de oude Sony niet meer 100% is en soms kan een vorm van vervorming ook prettig klinken

sterkte met de zoektocht
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

joep

RoGEK

idd gewoon eens de "pure direct" functie gebruiken !

van de andere kant heb ik voor stereo een aparte versterker staan....
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

pameijer

Sorry, maar de SR600x serie van Marantz is gewoon hopeloos in stereo, zeker het voorversterkergedeelte dat je nog steeds gebruikt met je MM7025. Pure Direct geeft de beste weergave, maar een structurele oplossing is de MM7025 verkopen, wat centjes bijleggen en de PM-15S2 kopen. Ik kan het niet mooier maken, de SR ook niet  :no:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

zoefje

ik ben bang dat ik dat inderdaad moet accepteren.. De SR is hopeloos in stereo.
Ik had blijkbaar toch hogere verwachtingen van de term "hoogwaardige audiocomponenten"

Toch vreemd dat je met surround wel mooi vol geluid krijgt met hetzelfde apparaat.

Ik denk dat een losse stereo eindversterker inderdaad de beste optie is voor mij.
De genoemde PM-15S2 is wel wat prijzig en iets wat boven budget. (alhoewel ik wel een demo model te koop zag staan voor € 1399,- 8-))

Iemand interesse in een net 1 jaar oude MM7025?

JohnWx

of je norm verlagen en genieten met wat je hebt zo slecht kan het niet zijn dan moet er iets stuk zijn  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Citaat van: pameijer op maart 02, 2013, 13:40:50
Sorry, maar de SR600x serie van Marantz is gewoon hopeloos in stereo, zeker het voorversterkergedeelte dat je nog steeds gebruikt met je MM7025. Pure Direct geeft de beste weergave, maar een structurele oplossing is de MM7025 verkopen, wat centjes bijleggen en de PM-15S2 kopen. Ik kan het niet mooier maken, de SR ook niet  :no:

Mag ik aan dat ding eens een paar metingen verrichten?

Koffie is gratis bij de weg..................de metingen verrichten ook.
Ben benieuwd.  8-)
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

drees62

Citaat van: zoefje op maart 02, 2013, 16:47:04

Ik denk dat een losse stereo eindversterker inderdaad de beste optie is voor mij.
De genoemde PM-15S2 is wel wat prijzig en iets wat boven budget. (alhoewel ik wel een demo model te koop zag staan voor € 1399,- 8-))

PM-15S2 is een geïntegreerde versterker  :wink:

Bij het buurforum staat trouwens een demo PM-15-S2 voor € 1.075.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=131003.0
Kan deze versterker alleen maar warm aanbevelen, erg muzikaal en zet prachtig plaatje neer.

zoefje

Citaat van: drees62 op maart 03, 2013, 14:22:44
PM-15S2 is een geïntegreerde versterker  :wink:
dat bedoelde ik inderdaad.. raak er nog van in de war ook al die versterkers.. :-D  :wink:

en bedankt voor de tip, maar moet toch eerst mijn MM7025 zien te verkopen.

zoefje

Citaat van: SB_Marantz op maart 03, 2013, 11:00:32
Mag ik aan dat ding eens een paar metingen verrichten?

Hoe bedoel je "wat metingen"  aan de MM7025 of aan de SR?

JohnWx

wees gerust ik snap dingen ruim 10 jaar al niet meer, wat een troost  :wink:

Babak_

Hier ook een kleine suggestie: Ik heb bij mijn aanschaf van de Sr6004, paar jaar terug, ook soort gelijke problemen gehad.

Bij mij zat de oplossing in audessey kalibratie nonono. Ik heb toen alle instellingen geresset en handmatig ingesteld. Geluid was gelijk 10x beter in laag. Veel voller.

Succes :yes:

Okke

Waar staan je frontluidsprekers op? Small of large?
SR-7007