Marantz SR6006

Gestart door Godtoh, februari 15, 2013, 22:26:57

Vorige topic - Volgende topic

Godtoh

Hoi hoi

Vraagje aan andere SR6006 gebruikers. Als jullie de SR6006 op stand-by zetten en vervolgens de stekker uit het stopcontact halen en er weer in steken, gaat de SR6006 dan aan of blijft hij op stand-by?

En euh... ik heb geprobeerd de mijne te resetten naar de fabrieksinstellingen (display en zone select indrukken) maar hij reset de processor niet nopompom

Krijg het vage vermoeden dat er wel eens iets mis kan zijn met het ding.

Godtoh

Volgens de verkoper gaat het bij de nieuwe receivers inderdaad zo, dat ze volledig "aan" gaan als je de stekker in het contact steekt.
Van de week Marantz even mailen.

Marvin

Ik zie het probleem geloof ik niet.  ?!

--Verstuurd zonder netwerk--

arjan1312

Heb het net twee keer getest: mijn SR6006 komt bij terugstoppen stekker weer in standby. De gekoppelde MM7025 ook! Ze gaan dus geen van beiden aan.

Arjan
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

Godtoh

Citaat van: arjan1312 op februari 17, 2013, 21:39:07
Heb het net twee keer getest: mijn SR6006 komt bij terugstoppen stekker weer in standby. De gekoppelde MM7025 ook! Ze gaan dus geen van beiden aan.

Arjan
Ga ik Marantz maar ff mailen, dank voor het testen in elk geval :)
Wellicht een instelling.

Godtoh

Vandaag reactie van Marantz, de SR6006 start volledig op na het op spanning brengen van het apparaat.
Wat mij betreft is het jammer, wellicht is het update afhankelijk... draai met de nieuwste software nu.

Godtoh

Hier ff een schopje geven...

Andere vraag...

Heb thuis een tv ontvanger staan (HDMI aangesloten) blu Ray speler (ook HDMI), een WII (analoog) en een PS2 (analoog en optisch qua audio). M'n tv is via HDMI aangesloten op de SR6006
Bij HDMI gaat alles helemaal goed, heb meteen beeld en geluid.

Echter bij analoog gaat het dus mis, als ik de wii aanzet, de input op dvd zet (daar heb ik wii op aangesloten) dan hoor ik wel geluid, maar zie ik geen beeld. M'n tv geeft aan dat er geen signaal aanwezig is. Als ik dan het menu van de SR6006 open stuurt hij dat wel door. Na veel klooien krijg ik beeld, het is niet mooi (eigenlijk lelijk) maar ik heb beeld. Hetzelfde geldt voor de PS2, meteen geluid maar geen beeld.

En als er uit eindelijk beeld is dan knippert dat enorm, met name bij lichtere scenes knippert het beeld continue. Af en toe valt het beeld ook helemaal weg. Moet zeggen nieuwe receiver met alle features is leuk, maar met m'n oude SR4500 had ik dit gezeik nooit.

Instelling voor de wii en ps2 staan op automatisch. Heb voor die inputs geen HDMI toegewezen en qua beeld zoekt hij het zelf uit.
Klinkt het bekend of weet iemand wat er mis is?