Hallo,
heb sinds kort een Marantz SR6007 AV-receiver in huis en hoop op korte termijn de door mij bestelde B&W M1 satelieten (3 stuks) en PV1D sub woofer te ontvangen.
Ik wil dus (in ieder geval voorlopig) met een 3.1 opstelling gaan werken tijdens het TV kijken, muziek wil ik echter in 2.1 beluisteren.
Het aansluiten op de receiver lijkt me niet zo moeilijk (front L, front R, center en sub) en waarschijnlijk alle 3 de M1's op "small") maar ik kom er niet aan uit hoe ik de receiver verder in moet stellen omdat er in de gebruiksaanwijzing van de SR6007 nergens over 3.1 gesproken wordt. Moet ik de receiver "laten geloven" dat er een 5.1 systeem is aangesloten maar de signalen voor de surround speakers naar de twee fronts laten sturen? En als dit inderdaad zo moet, hoe stel ik dat dan in?
Kun je verder heel gemakkelijk switchen van 3.1 (TV kijken) naar 2.1 (muziek luisteren).
Misschien zijn dit erg eenvoudig te beantwoorden vragen maar de mogelijkheden met de SR6007 zijn zo enorm uitgebreid t.o.v. mijn vorige stereo versterker (Sony TA-F 555ES MK2, prachtig apparaat trouwens!), dat ik "door de bomens het boz niet meer zie"....
Alvast bedankt voor jullie tips!
Ronald