Wat plaatsen onder luidspreker spikes?

Gestart door wiemelen, februari 22, 2011, 21:47:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gie

#15
Onder mijn Focal JMLab Profile 918 heb ik spikes gezet : heerlijk open klank, maar een gevaar voor het vasttappijt eronder.
Oplossing : siermoeren met contactlijm aan de spikes geplakt (10 eurocent per stuk).
Ze zijn nu stevig verankerd, maar met wat zuivere benzine haal je ze er zo weer af.

nl1pdv

Jongens,

waarom spike's ??
het is duur en zoals ik lees iedereen probeert  te voorkomen dat de dame in the house boos word.
Ga naar de gamma haal 8 slotbouten en zie daar geen beschadiging en werkt perfect  :wink:

RoGEK

#17
Ik heb bij mijn Magnats ( ja je kan het je niet voorstellen) 8 kleine zwart metalen schijfjes met een kleine inkeping  gekregen voor onder de spikes...

Eens kijken of ik wat foto's hiervan kan vinden..

Ik heb er nu sowieso over aangezien de magnats in de tuinkamer op een tegelvloer staan, voorheen ( sinds 2000 ) altijd op die dingen gestaan..

[edit]


Dit lijkt er iig erg veel op.
http://www.rumoh.eu/nl/spikes/4223-sp-p15-spike-discs.html


- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

SMarcel

Ik heb mijn EPOS M22i op de spikes staan die erbij geleverd zijn en die staan op de onderlegplaatjes van ViaBlue.



Deze onderlegplaatjes liggen op een 3cm dikke Belgisch hardstenen plaat.



Die Hepta pads zijn niet in gebruik in deze configuratie.

Die hardstenen plaat ligt weer op een 1cm dikke rubbel mat.

Werkt perfect.

Groeten,

Marcel