Sr6006 volume heel hard bij bediening met volumeknop

Gestart door tomh73, januari 25, 2013, 20:35:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tomh73

Sinds kort gaat bij de bediening van de volumeknop van mijn sr6006 het volume heel hard. bij bediening met de afstandsbediening heb ik dat probleem niet. Heeft iemand die ervaring wel eens gehad?
zou de volumeknopstuk zijn of een softwarematig probleem?

Gr., Tom

Godtoh

Ligt aan de snelheid waaraan je aan de knop draait volgens mij. In elk geval als ik rustig draai dan loopt hij langzaam op en bij snel draaien schiet het volume omhoog.

QuattroNL

De potmeter of het circuit wat daar achter zit lijkt me defect.
Mijn SR5005 heeft ook zoiets: als ik daar aan draai gaat ie soms met sprongen harder. Het helpt bij mij als ik, terwijl ik draai, de knop iets naar boven duw. Met de AB geen last en daar bedien ik 'm eigenlijk altijd mee dus mij stoort het niet zo.
Als je nog garantie hebt: laten fiksen!
Zo niet en je wilt het verholpen hebben: Audio Service Elst.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Godtoh

Doet ie bij mij met de AB ook, als ik hem snel achter elkaar indruk of lang ingedrukt hou dan schiet het volume heel snel omlaag of omhoog. Met rustig tikken is er niets aan de hand.

QuattroNL

Ah bedoel je dat. Dat klopt, is een 'feature'  :-D
Als je via de AB het volume met korte tikjes omhoog/omlaag zet dan gaat het goed, hou je 'm ietsje langer ingedrukt dan gaat ie heel snel omhoog/omlaag.

No worries dus  byebye
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Marvin

Dat is maar goed ook, anders is dat lekkere stukje in de muziek al voorbij voordat je hem harder hebt kunnen zetten.
Naar beneden toe is het ook wel makkelijk, ben je geen half uur bezig om van een hoog volume weer naar nivo telefoongesprek te komen.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject