Marantz setje gekocht

Gestart door nl1pdv, februari 16, 2013, 11:24:15

Vorige topic - Volgende topic

nl1pdv

Hallo allemaal,

Ik heb sindskort een ander stereo setje gkocht , ik kom van sony af en op aanraden nu een Marantz gekocht (2e hands).
Versterker pm78
Tuner st 48

Nu een probleem , ik heb alleen een ab voor de versterker hierme kan ik de versterker prima regelen.
Ik heb een zgn remote kabel aangesloten maar ik krijg de tuner niet werkend.
Ik moet de tuner met de hand aan doen en kan dan alleen de znders vooruit of achteruit bedienen op de ab van de versterker.
Wat is nu probleem ?? een verkeerde ab ?? maar deze zat bij de set.
De vorige eigenaar gebeld en zei  "ik gebruikte de tuner nooit  alleen de cd speler ".
Daar schiet ik dus ook niets mee op.
Maar wie kan me iets vertellen ??
Dan een volgende vraag ik heb jamo luidsprekers (vloek ik nu ??) maar ik vind het geluid  niet echt magenefiek.
Enige tips  van harte welkom..

bedankt voor het lezen en voor de eventuele suggestie's..

Groet Peter

100%Marantz

Heb je de juiste aansluiting (BUS) gemaakt tussen de versterker en de Tuner?
Groene en oranje aansluiting.
Deze geeft de signalen door van de AB.

Ik ken deze ab niet van je versterker, maar meestal is er ergens een selectie knop. Je selecteerd dan de Tuner op de ab en kan dan de tuner bedienen.
Ik weet niet of ik je hiermee verder help, maar meer kan ik momenteel niet geven.

Wat de speakers betreft, het is heel persoonlijk. Als je het niet mooi vind zou ik zeggen, neem andere speakers  :-D :-D
Nee even serieus, wat is niet goed, hoog? laag, medium? Zijn de kabels correct aangesloten + op + en - op -?

marantz, what else?

nl1pdv

Ik ben bezig geweest met de ab ,  kan wel de tuner bedienen maar kan deze bv niet aan doen via de AB ???
Dit moet ik gewoon doen de knop indrukken en dan doet ie het.
Overigens ben ik bezig geweest naar een stel luidsprekers en ik heb de volgende gevonden.
Mission 34i of de 35i
Ben zeer beneieuwd naar de combi van Marantz PM78 en 1 van deze luidsprekers.
Suggestie's???

nl1pdv

Dan heb ik nog een vraag over de versterker.

het zgn klasse A functie , ik weet dat ik kan schakelen  om eerst de versterker uit te doen en dan pas klasse a aan te doen.
Wat houdt het precies in ???

Ik heb een bluray speler , satellietontvanger, tv en tuner aangesloten op de versterker.
Nu als ik bv de bluray aan doen en schakel deze via de versterker (geluid) dan valt het me op dat het geluid veel zachter is dan de tuner.
Ik zelf dacht eerst dat de bluray niet goed was maar na nader onderzoek was ook de tv en satellietontvanger veel zachter.
Als ik bv na tv kijken de tuner aan doe dan moet ik erom denken want dan ploffen zowat de ramen uit de vensters weg.
Ook alles via tv gedaan (hdmi vanf sat en bluray) dus alleen audio uitgang naar de versterker  maar ook dit maakt niet uit.
Doer ik iets verkeerds ?? zoja  wat ??

groet en bedankt voor antwoord..

hg5812

Je kunt de tuner via de AB in- of uitschakelen via het knopje "source on/off" op de AB, maar dat werkt alleen als de tuner een standby mogelijkheid heeft en deze optie heeft de ST48 niet. Een mogelijke oplossing: het netsnoer van de tuner aansluiten op de geschakelde stroomuitgang van de PM78. Je laat de aan/uit schakelaar van de tuner altijd aan staan. Nadeel is dan wel, dat wanneer de versterker aan staat de tuner ook ingeschakeld staat.

Voor de uitleg Klasse A tegenover Klasse AB zie volgende link:
http://www.popschoolmaastricht.nl/college_versterkers_klassen.php

De ST48 heeft een vast uitgangsniveau. Daar kun je niets aan regelen. Het is ook mijn ervaring, dat de Marantz tuners in het algemeen een hoog uitgangssignaal hebben tov andere apparatuur.
Set 1:
Marantz PM7004
Marantz NA7004
Marantz SA7003
Pioneer MJ-D707
Dual CS 2235Q
Philips DCC730
Denon DRS810
Elac EL115S

Set 2:
Marantz PM6005
Marantz NA7004