Hallo forummers en vooral TECHNEUTEN,
Ik heb, omdat ik nieuwe luidsprekers heb EPOS M22i, weer eens mijn Voorversterker en Eindeversterker van stal gehaald omdat deze speakers nog al wat vermogen vragen.
Nu is het nog steeds zo dat ik een zoem in de eindversterker heb. Ik heb inmiddels wat aardingsbedrading uit de EV verwijderd en moet zeggen dat dit al een stuk minder zoem tot resultaat heeft.
Ik heb dat van de week gedaan en was al heel tevreden. De CD-speler via de VV aangesloten in een test opstelling en het euvel was tot een acceptabel niveau teruggebracht.
Maar nu komt het, bij het aansluiten van meerdere apparaten op de VV is de zoem overgegaan in een hevige brom en dat is dus bij de aansluiting van bijvoorbeeld de tuner op de VV.
Zo gauw ik deze tulp pluggen er weer uit haal, is de zoem/brom ook weer weg.
Lijkt mij dus dat het probleem in de VV zit (wellicht dat dit daar in is ontstaan door de blikseminslag) maar wat zou dit dan kunnen zijn en is dit eventueel op te lossen.
Voor alle duidelijkeheid/zekerheid, ik wil nog even een test gaan ondernemen met de Marantz 1060 als VV en daar dan meerdere apparaten op aan sluiten en dan kijken wat het resultaat is.
En omgekeerd natuurlijk ook, de Rotel VV aansluiten op Marantz 140 om te zien wat deze daar op doet met verschillende aangesloten apparaten.
Zo, dat was weer een update van een eindeloos gebed.
Groeten,
Marcel