component video signaal

Gestart door Harm, februari 01, 2013, 17:28:07

Vorige topic - Volgende topic

Harm

Hoi,

Ik had deze vraag al eens eerder gesteld, maar helaas geen antwoord gekregen. Bij deze probeer ik het nog een keer  byebye

Kan ik vanuit de scart-aansluiting op mijn DV-17 een component video signaal (Y, Pb, Pr) uitvoeren naar mijn SR-14? De handleiding van de DV-17 spreekt over een RGB-uitvoer op de scart-uitgang.

Dank, Harm

thepioneer

Als ik je kon helpen dan deed ik het. Ik weet er helaas weinig vanaf.

Je kan wel component uit scart halen volgens mij
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

bas focal marantz

Citaat van: Harm op februari 01, 2013, 17:28:07
Hoi,

Ik had deze vraag al eens eerder gesteld, maar helaas geen antwoord gekregen. Bij deze probeer ik het nog een keer  byebye

Kan ik vanuit de scart-aansluiting op mijn DV-17 een component video signaal (Y, Pb, Pr) uitvoeren naar mijn SR-14? De handleiding van de DV-17 spreekt over een RGB-uitvoer op de scart-uitgang.

Dank, Harm
Ik denk het wel want als ik google dan zie ik scart naar Y,Pb,Pr + geluid links-recht  tulp stekkers .

pameijer

RGB is wel precies iets anders dan YPbPr! RGB is uiteraard Rood, Groen en Blauw, maar YPbPr heeft een hele andere opbouw van het videosignaal. Volgens mij is Y de helderheid, Pb een afgeleide van blauw en Pr een afgeleide van rood. Component is in de volksmond meestal YPbPr, en kun je niet aansluiten op een RGB helaas. Je zult dus de video-uitgang direct op je TV moeten aansluiten en voor audio de S/P Dif gebruiken (optisch of coax) naar je receiver.

Je kunt wel gaan kloten met kabels en omzetters misschien, maar ik zou dat niet doen  :no: Dit is het schema dat je dan moet bouwen, en voor de sync heb je waarschijnlijk nog de composietkabel nodig:

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

bas focal marantz

Misschien moeten we weten wat de bedoeling is ?

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Harm

Hoi Marantz vrienden,

Dank voor jullie enthousiaste reacties.

De bedoeling is een beter video signaal naar mijn beamer te krijgen. Nu is mijn beamer met S-Video aangesloten op de DV-17. En - onder anderen omdat het signaal over meer dan 10m wordt getransporteerd - vroeg ik me af of ik ook een component-video signaal kan exporteren uit mijn DV-17. Ik heb gelezen dat dat van betere kwaliteit is.

Maar mijn DV-17 heeft alleen een scart-aansluiting waarover ik in de handleiding lees dat die RGB-uitvoert. Ik weet dat RGB geen (Y, Pb, Pr) is. Dus heel goed mogelijk dat ik iets wil proberen wat niet mogelijk is met de DV-17. Vandaar mijn vraag.

Dank en groet, Harm.

Vlearmoes

er zijn volop kabels te koop van scart naar component  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v