Hoeveel Watt bij 6Ohm

Gestart door SMarcel, januari 30, 2013, 20:09:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SMarcel

Beste Forummers,

Even een vraagje waarvan ik niet weet of dit met een standaard berekening is op te lossen maar ik wil het graag weten.

Mijn TEAC A-H500i heeft op papier 2 x 50 Watts bij 8 Ohm en 2 x 80 Watts bij 4 Ohm.

Op hoeveel Watt kan ik dan rekenen bij 6 Ohm??? Ga ik daar dan tussen in zitten en kom dan uit op 65 Watt??

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,

Marcel


cz79

Logischerwijs zou je dan ergens tussen de 60 en 65W uitkomen idd

bas focal marantz

Schrik niet , van 50W naar 65W is hooguit 1db wat je luider kan spelen .

HAL9000

Ja  klopt,  Voor het effect maakt  het niet zoveel  uit.  byebye
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JohnWx

Citaat van: cz79 op januari 30, 2013, 20:13:32
Logischerwijs zou je dan ergens tussen de 60 en 65W uitkomen idd

Ik had op deze vraag ook alles of niets durven inzetten  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SMarcel

Ik stel deze vraag omdat ik zaterdag mijn "nieuwe" speakers (1 jaar oud) op ga halen en de spec's van de speakers aangeven dat deze geschikt zijn voor versterker vermogens van 50 to 300 Watt.

De speaker is 6 Ohm en 87 dB.

Nu is mijn TEAC op papier 2 x 50 Watt bij 8 Ohm en gemeten 2 x 56,6 Watt bij 8 Ohm.

Dus in principe moet dit lukken met een 60 tot 65 Watt bij 6 Ohm. Natuurlijk weet ik ook wel dat niet elke versterker hetzelfde presteert bij deze cijfers en dat dit ook afhankelijk is van het karakter van de versterker (en speaker).

Groeten,

Marcel

Maus

Van die cijfertjes zou ik me bar weinig aantrekken :)

bas focal marantz

Citaat van: Maus op februari 01, 2013, 02:08:26
Van die cijfertjes zou ik me bar weinig aantrekken :)
stupid .

Want dat zou betekenen dat je minimaal met 50watt moet luisteren als er op de speaker 50 tot 300watt zou staan .


Als je zachtjes luistert levert je versterker maar 1 wattje .