upgraden huidige receiver

Gestart door wfk, januari 27, 2013, 20:59:11

Vorige topic - Volgende topic

wfk

Al heel lang Marantzfan en meelezer van dit forum.
Nu een paar vraagjes waar ik met veel speuren nog niet echt uit ben.

Wat heb ik nu en wat wil ik misschien.

Tot volle tevredenheid gebruik in nu de SR7400 (al wat ouder dus)
Als speakers heb ik 5 x dezelfde Hepta spring als 5.0 set.
Gebruik tot nu toe geen sw.
Voor mijn sacd's/music heb ik de dv7001
Verder is aangesloten de Pana 55VT50 plasma (echt top! )  en een dune B1 mediaplayer , ook nog een pana 320 blu ray.
ohw ja ook nog een knappe B&O draaitafel.

Zit te denken om de SR7400 te gaan vervangen.

Mijn gebruik is 65 % video veelal blu-ray en regelmatig acvhd over de dune. 30% sacd en cd en nog wat vinyl en radio.

Keuze is gevallen op de SR6007 of SR7007  (zit bij de laagste aanbieders ruim 250 euro tussen.

Wat gaat mij dit nu opleveren.
bv dat doorlussen van de HDMI's via de nieuwe receivers , geeft dat verbetering in beeld? of alleen gemak .
Gebruik nu altijd DTS op de 7400 voor video  , gaan de nieuwere codecs een wow effect geven of ga je dat niet echt merken?
wat heeft 3d nu voor zin op een receiver

En qua geluid is bv de 7007 geen overkill met de hepta's.

Kortom ben een beetje rede's aan het bekijken om wel of niet te gaan upgraden en wat het nu echt gaat opleveren behalve een mooi nieuw speledingetje ;-)

en dan het verschil (behalve prijs) van de 6007 en 7007 in mijn configuratie

Dus ervaren Marantz adepten wat zijn jullie meningen tov dit epos  redface

wfk

Op dit moment (1 dag later  :wink:) zie ik nu de SR7005 staan voor net <dan 800 euro
De 7007 is dan ook maar 150 euro duurder.

Is ook nog een optie toch.
Of de 7007 verkiezen boven de 7005 , als ik besluit om niet voor de 6007 te gaan.

wie heeft ervaring met beide of wat advies.

alvast bedankt !

wfk

Al iemand die mij wat tips kan geven , of zelf ervaren heeft wat het kan brengen zo'n upgrade ?

JohnWx

Wel 150 euro zou niet zo 1 2 3 zeggen wat beter/anders is

Vind vaak wel dat de eerste serie 7005 beter is dan opvolgende omdat ik dan commercieel denk zo van wat laten we weg of kan goed koper
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

WilliamB

De 7007 ken ik niet, maar heb zelf de 7005, en ben daar erg tevreden over. pompom
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

JohnWx

Citaat van: wbrands op februari 01, 2013, 21:23:58
De 7007 ken ik niet, maar heb zelf de 7005, en ben daar erg tevreden over. pompom

5 is een 7 geworden denk ik en iets nieuwere features ?

zou stom zijn om de nieuwere als het kan anders laat klinken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

wfk

Idee heb ik ook vaak dat nieuwer niet altijd weer beter is .

Tenzij het een nieuwe ontwikkeling is .
Dus de 7007 of de 7005 zou dan niet al te veel verschil maken?