Hoi allemaal, ben ook nieuw hier sinds vandaag...
Om maar gelijk met de "Marantzdeur" in huis te vallen:
Je kunt niet van ons verwachten dat wij een concrete positieve weergaveverschil verwachten ten gunste van de PM 7004 in directe vergelijking met de 7002, die luistertest moet je zelf uitvoeren.
Ik heb ook de SR 7002 gehad en heb de SR 7007 besteld voor E 950. (de prijzen zijn daarna omhoog geschoten maar dat zal niet aan mij liggen...
De voorversterker die in de 7007 zit, is er eentje waar je u tegen mag zeggen, vrijwel identiek aan de AV 7005.
Ik heb een stereo eindbak van Advance Acoustic ,de MAA 405, die zijn werk al uitstekend verrichte i.c.m. met 7002. Laat staan i.c.m. de 7007. Mijn Klipsch RF-83 waren er al heel blij mee met die combi, en mijn oortjes ook.
De 7002 echter, is in stereoweergave zeer goed!!
Of de PM 7004 nou echt dat WOW verschil zal creeren, is maar de vraag.
Zomaar blind kopen zou ik niet doen, tenzij je " niet goed geld terug" garantie kunt krijgen.
Ik luister nu voornamelijk stereo maar omdat ik tzt ga upgraden naar surround heb ik maar gelijk de 7007 genomen. De 7007 heeft een dijk van een DAC aan boord en zat netwerkmogelijkheden, ik vraag me eigenlijk dan ook af wat de concrete meerwaarde van een separate netwerkstreamer, de NA 7004, zou zijn, wellicht iets meer bedieningsgemak...maar een betere geluidsweergave tov de 7007? Ik betwijfel het.
De NA 7004 kost 699 E bij de meeste aanbieders (volgens mij speelt ie niet eens gapless).
Maar als je 'm voor 475 E kan krijgen:
http://www.eshop.nl/winkel/Audio_streamer/Marantz_NA7004_zwart.html?utm_source=Kieskeurig.nl&utm_medium=cpc...okay kantje boord qua prijsverschil/prestatie tov de SR 7007, maar die staat nu weer voor 1399 E in de schappen...
Dus:
Als je een PM 7004 met NA 7004 combi kunt testen
OF
een SR 7007 , die in stereo weergave zeer goed is, kunt testen
dan weet je of er echt een verschil in geluidsweergave is.