PM-66 SE vervangen voor ???

Gestart door harryprog, december 29, 2012, 14:41:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

harryprog

Ik ben nieuw hier, heb me ingeschreven omdat ik graag advies wil over vervanging van mijn versterker. Ik heb nu een Marantz PM-66 SE versterker met Marantz ST-48 tuner en Tannoy mercury m1 speakers. Ik had een Marantz MK-67 mk2 SE CD-speler, echter deze speelt geen CD's meer af. Hij detecteert de CD niet meer. Van mijn broer heb ik zijn oude NAD CD512 gekregen, dus die heb ik er nu tussen staan.
De set die ik heb is gok ik zo'n 15 jaar oud en werkt, behalve dus de CD speler perfect. Enige nadeel van de versterker vind ik dat je de bronselectie niet via de afstandsbediening kunt regelen. Je moet steeds naar de versterker lopen om aan de knop te draaien.
Dat is ook de reden waarom ik wat anders wil. Ik ben van plan om een digitale decoder aan te schaffen om eindelijk gebruik te maken van de kwaliteit van de tv die ik heb. En ik wil het geluid van mijn tv via de versterker af te spelen. Nu doe ik dat via de aux-ingang van de versterker, een stuk beter dan via de crappy tv-luidsprekers.
Dus wat te doen? Ik wil, vanwege een duur jaar wat we voor de boeg hebben, niet al te veel uitgeven en ik hoef ook niet het beste van het beste. Een gebruikte versterker van een jaar of 10 oud is OK voor mij. Wellicht kan ik bij verkoop van mijn huidige versterker(+tuner?) wel met gesloten beurs of geringe bijbetaling een leuke gebruike versterker (met ingebouwde tuner?) krijgen die aan mijn wensen voldoet? Ik ben niet op de hoogte van wat er allemaal is, ben ook helemaal geen kenner op audiogebied, maar wil graag iets goeds, waar ik nog jaren mee vooruit kan. Wie kan mij advies geven welke modellen geschikt zijn? Dank!  :yes:

Cornelis1921

 hello Harry, van harte welkom hier. Je bent hier ook aan het juiste adres.  :angel: Ik hoop dat je hier snel je draai zal vinden op dit forum voordat de streamers de zaak helemaal hebben overgenomen. ;-) clown1
byebye Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

renes59

Er zijn mensen die blijven draaien. :yes:

Kijk eens op marktplaats, daar staan er genoeg in alle prijsklassen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Cornelis1921

Citaat van: renes59 op december 30, 2012, 20:05:12
Er zijn mensen die blijven draaien. :yes:

Kijk eens op marktplaats, daar staan er genoeg in alle prijsklassen.
Daarop staat juist de afgedankte 'meuk', die door de nieuwe streamers (ex-draaiers) is afgestoten. :-(
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

harryprog

Sorry voor de vraag, maar wat bedoelen jullie met streamers? (ja, ik ben een n00b op audiogebied  :wink:)

Marvin


harryprog

Ah, ik snappum, en dat zijn de mensen die het afspelen met crappy pc-luidsprekertjes.  :wink:

Marvin

Ik doe ook alles met m'n pc....

Zoek 'de beukplaats' maar eens op in sets van leden.
Kijken we even wie de meest crappy pc luidsprekers heeft. ;)


--Verstuurd zonder netwerk--

Cornelis1921

Citaat van: marvin op januari 02, 2013, 22:29:09
Ik doe ook alles met m'n pc....

Zoek 'de beukplaats' maar eens op in sets van leden.
Kijken we even wie de meest crappy pc luidsprekers heeft. ;)


--Verstuurd zonder netwerk--
Goed, behoorlijk overbemeten PC-luidsprekers dan.... ;-) :-D byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F