PM16 geeft een plop als deze wordt aangezet

Gestart door paulvoss, januari 07, 2013, 20:45:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

paulvoss

Hallo,

Ik ben al vele jaren in het bezit van een PM 16 versterker. Sinds enkele maanden hoor ik iedere keer als ik de versterker aanzet een plop via beide luidsprekers. Dit geluid hoor ik als het luidprekers relais inschakeld. Precies op dat moment hoor ik een kort plop via de luidsprekers. Als ik de versterker direct uitschakel en weer in schakel komt de plop niet meer terug. Je moet dan tot de volgende dag wachten en dan is de plop weer terug. Verder doet alles het prima. Wie kan mij helpen?

Vriendlijke groet
Pasul Voss

Maurice

Ik zag twee keer eenzelfde topic, allebei niet op de beste plek, dus één verwijderd en de ander verplaatst naar techniek!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HAL9000

Deze  moet gereviseerd  worden.  Ook even kijken als  de condensator bij de aan.uit schakelaar  goed is. 
Zullen ook een boel tin bindingen  slecht zijn.

Alles moet ook opnieuw  afgesteld  worden.

waar in Nederland  bent u?
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

paulvoss

Hallo,

Bedankt voor je reactie op mijn probleem. ik ben woonachtig in Ottersum ( N-Limburg).
Ik zal de condensator checken bij de On/Off schakelaar. Hebt u nog meer tips welke ik kan checken?
Ben zelf electronisch onderlegd en kan het eea controleren. Ik zou het helemaal zelf uit kunnen zoeken wat me wellicht veel tijd gaat kosten. Als deze kennis al bij iemand is, kan me dat op weg helpen het probleem op te sporen of zelfs op te lossen. Vandaar dat alle hulp welkom is.

Groet   Paul

HAL9000

paul,

Dan moet je  even Het massieve  front  eraf  halen en kijken als  deze misschien uit het tin staat.
maar merendeel  bij de voeding  zal wellicht  los staan.  En ik weet bij de  voorversterker dat er veel elko's  uitdrogen.

jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

paulvoss

hallo Jon,

Bedankt voor je reactie en tips. Zal de voeding eens gaan bekijken vwb de soldeerverbindingen. Ben inmiddels in het bezit van het schema. Begrijp niet wat je bedoeld met: Dan moet je  even Het massieve  front  eraf  halen en kijken als  deze misschien uit het tin staat. Zou je dat nog toe willen lichten? Ga er in het weekend naar kijken. Alvast bedankt.

Groet   Paul

SB_Marantz

Hallo Paul,

Je schreef in je mail dat je technisch onderlegd bent?

ALLES doorsolderen, om te beginnen.

Dus:

Beide driverboards
Lijntrap
Toonregelcircuit
In het frontpaneel zit ook een pcb dus ook die.
Ik geloof vooralsnog niet dat de snubber over de netschakelaar stuk is.

Heb je de mogelijkheid de offset op peak waarde te meten tijdens het inschakelen?
(plop)
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

paulvoss

Hallo Jon,

Ja, ben technisch electronisch onderlegd. Kan de plop meten mbv een scoop. Moet deze dan wel van het werk mee nemen naar huis. Is geen probleem. Zal eerst alles goed door solderen. Kan me voorstellen dat in de loop der jaren, door het uitzetten en krimpen van de printen en soldeer verbindingen ivm temperatuur, de soldeer verbindingen wat 'rot' zijn. Zeker vwb de voeding en beide eindtrappen. Hier lopen de grootste stromen. Wederom bedankt zover. Ga er in het weekend mee aan de slag.

Groet   Paul

SB_Marantz

Ik heet geen Jon maar Sr.  :-o

Voor meer info: PM JJ.  :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

paulvoss

Wat en blunder............
Sorry, zal beter opletten wie reageert.

Groet  Paul