Speaker setup niet mogelijk in menu DV7001 DVD/CD speler

Gestart door jackflash, januari 05, 2013, 12:53:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jackflash

Hallo,
Ik heb een 5 jaar oude DVD/CD/SACD speler van marantz (DV7001), die ik heb draaien met een SR8002 Receiver. Deze zijn verbonden via HDMI en daarnaast een Oehlback Bluemagic 5.1 analoge kabel. Deze laatste heb ik om sacd's weer te geven via de 7.1 optie op de versterker. Alles werkt perfect en ben heel tevreden. Ik heb alleen even een vraagje, puur uit nieuwsgierigheid.
Als ik in het menu van de DVD speler kijk, kan ik de audio opties niet selecteren. Ik kan daar bijvoorbeeld geen speaker instellingen doorvoeren als ik dat zou willen. Ik zie wel dat deze menu optie aanwezig is, maar deze is 'grijs'. Op zich geen probleem, want ik kan alles via de receiver regelen.
Ook staat de HDMI functie op ''off'', terwijl deze wel gewoon werkt als ik een DVD kijk of gewoon een cd beluister. Bij SACD via de 7.1 functionaliteit, werkt hdmi uiteraard niet.
Eigenlijk werkt alles dus zoals het hoort, maar ik ben nogal nieuwsgierig aangelegd en zou graag willen weten wat de reden hiervan is dat deze opties in het menu grijs zijn en hdmi op off staat. Ik wil gewoon even zeker weten of ik het maximale uit mijn set up haal en dat ik niet iets over het hoofd heb gezien.

Zou het fijn vinden als iemand me dit zou kunnen uitleggen. Alvast dank voor jullie reacties.

Michel

Stadium III

Het heeft volgens mijn te maken als je de setup draait als er wel of geen disk inzit
Start hem maar eens op zonder disc en ga dan eens kijken wat je kunt bewerken
In princiepe heb je nu alles goed ingesteld en laat je de reciever zijn werk doen
Het enige waar ik ff vraagtekens bijzet is dat je in de reciever ook de afstanden kunt bepalen ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

jackflash

Hee Stadium,
Jij bent toen bij mij geweest om de set af te stellen, weet je nog? Ik heb alles nog steeds staan zoals jij toen hebt ingeregeld. Nog steeds super tevreden mee!
Volgens mij lag het idd aan de disc die erin zit. Ik heb er nu een gewone CD ingedaan en in in keer kan ik bij de optie HDMI audio out, nu de optie ''uit'' zien en selecteren. Als ik dat doe, worden de menu's voor speakerinstellingen vrijgegeven. Als  HDMI out op ''auto'' staat, gaat dat dus niet. Vraag: als ik de HDMI out op ''auto'' heb staan (zoals bij mij altijd het geval is), hoef ik niet om te kijken naar de speakerinstellingen? Deze heb ik nl al vanaf de receiver ingesteld. Of maakt het nog wat uit als ik de speakerafstanden in het DVD menu wijzig?
Gr Michel

Stadium III

Zoals het zo staat is het dan ok je reciever gebruikt de afstanden en volume's !

Mooi om te horen dat je nog steeds tevreden bent daar doen we het voor ! :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Vlearmoes

Maw   gebruikt de SR ook de eigen ingestelde speaker setup voor analoog 7.1 input??

of moet je toch speaker instellingen maken in de dvd/bd/cd/sacd speler als deze wordt gebruikt voor de
analoge 7.1 (5.1) aansluiting en weergave van SR ??

op de andere analoge ingangen is het zeker niet nodig!
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Zoldar

zo te zien kan je wel level instellen van de kanalen op de SR. Maar zaken als cross (large/small) en  delay zul je op de DV moeten doen. misschien is dat al voor je gedaan.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

jackflash

Voor zover ik weet gebruikte de SR altijd de instellingen zoals ingegeven in de SR. Daar is nl een apart menu voor correcties mbt de afzonderlijke speakers in 7.1 modus. Alleen valt me dat nu pas op eigenlijk. Alle instellingen in dat menu stonden allemaal nog op de ''default' waarde (geen correcties).

Ik vraag me af of ik het audio menu kan benaderen zodra er een sacd disc actief is. M.a.w. ik denk dat zodra SACD's afgespeeld worden, de DV7001 het allemaal aan de SR overlaat. Ik kan de audio instellingen nl alleen wijzigen zodra er een gewone cd inzit. Voor de zekerheid zal ik de waardes van de geluidsmeting wel gewoon in het DVmenu zetten, dan is het altijd ok.

Brengt me tot een andere vraag. Kan ik de waardes van de geluidstest (Db correcties op delay) die ik op de SR heb gedaan, gewoon overbrengen in het 7.1 input menu (daar staat alles nl nog op default waarde), of moet ik een aparte geluidstest doen, waarbij ik afspeel via het 7.1 kanaal en dan de gevonden waarden in het 7.1 input menu invoeren?

gr
Michel