M-CR603 en Music Server

Gestart door Guus2005, januari 16, 2011, 12:35:34

Vorige topic - Volgende topic

Guus2005

Voor het eerst een Marantz aangeschaft. Een "CD Receiver" M-CR603. Thuis aangesloten op het netwerk en vanwege de DLNA specificatie werd mijn NAS direct gevonden. Wereld ding!

Al mijn MP3's zijn nu via het netwerk af te spelen. Ik had niet verwacht dat dat zo makkelijk zou gaan.
Maar ik zit wel met een vraag. Als ik een bepaalde artiest zoek, laten we zeggen Fleetwood Mac, in een lijst  van ruim 1500 artiesten dan duurt het een beetje lang voordat ik naar de 531e plaats ben gescrolled.

Is er een snellere manier die ik over het hoofd heb gezien? Bijvoorbeeld drie keer op cijfer 3(f) drukken op de afstandbediening? Want dat werkt niet zonder meer.

Alvast bedankt!
Guus

PeterKatz

Ik heb de Cr603 net een paar dagen in huis. Aanvankelijk liep de machine een paar keer vast. Pas na een firmware-update is hij stabiel en draait hij als een zonnetje. Veel mogelijkheden en super geluid.

Maar de software lijkt niet af. Als het goed is zou je de machine ook via je browser moeten kunnen bedienen. En inderdaad, er draait een webserver maar als ik het IP-adres invul dan krijg ik een zwarte pagina met slechts één veld voor 'Friendly name edit'. Waar is de rest van de pagina?? Ik zal een e-mail sturen naar Marantz met deze vraag. Overigens, als je verder zoekt op poort 8080 dan vind je een 'Information Page' maar dan wel zonder information.

Ik denk dat je via je browser makkelijker door de files van  je NAS zou moeten kunnen scrollen. Ik hoop dat Marantz hier nog verder aan ontwikkelt.

Peter.

kcmensink

Deze week Marantz CR603 aangeschaft. Muziek afspelen van mijn NAS muziekserver werkt niet. De CR603 ziet geen muziekserver, en geeft aan "(Empty)". De verbinding met mijn router is wel goed. Ook software update (en Airplay plugin) geinstalleerd. Hoe kan ik dit verhelpen?

Peter_Katz

Bij mij was het ook even puzzelen. Je NAS moet wel als DLNA-apparaat bekend zijn in je netwerk (Upnp). In mijn NAS (Lacie) moest ik een vinkje bij 'Multimedia service' aanzetten. Een reboot van je NAS kan ook geen kwaad zodat hij zich opnieuw aanmeldt in het netwerk. Succes.

Peter.

amdebeurs

Citaat van: PeterKatz op maart 05, 2011, 13:06:11
Ik heb de Cr603 net een paar dagen in huis. Aanvankelijk liep de machine een paar keer vast. Pas na een firmware-update is hij stabiel en draait hij als een zonnetje. Veel mogelijkheden en super geluid.

Maar de software lijkt niet af. Als het goed is zou je de machine ook via je browser moeten kunnen bedienen. En inderdaad, er draait een webserver maar als ik het IP-adres invul dan krijg ik een zwarte pagina met slechts één veld voor 'Friendly name edit'. Waar is de rest van de pagina?? Ik zal een e-mail sturen naar Marantz met deze vraag. Overigens, als je verder zoekt op poort 8080 dan vind je een 'Information Page' maar dan wel zonder information.

Ik denk dat je via je browser makkelijker door de files van  je NAS zou moeten kunnen scrollen. Ik hoop dat Marantz hier nog verder aan ontwikkelt.

Peter.

Heb je al iets gehoord van Marantz Peter? Ik vraag me nl hetzelfde af...

PS, voor zover nog niet bekend en je beschikt over een iPhone/iPad, je kunt de Marantz wizz app downloaden en op die manier ook vrij eenvoudig door de NAS bestanden scrollen. Leuke app!

Sander.

cwinters

Citaat van: PeterKatz op maart 05, 2011, 13:06:11

Peter.

Ikzelf had dat probleem ook en kreeg het probleem met geen mogelijkheid opgelost. Zelfs niet met de laatste firmware update.

Nu heb ik ook een NA7004. Dan toch maar eens daarop kijken... Na het invullen van de link voor de NA7004 kwam mijn M-CR603 webserver tot leven! Ik kan nu ook het apparaat bedienen via de browser...

De link: http://ip-adres/MainZone/index.html

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben...

Coen.

Peter_Katz

Coen,

Dankjewel voor de tip ... het werkt superdeluxe!. Het ziet er een beetje spartaans uit maar het werkt. Ik kan de CR603 nu ook via mijn mobiele telefoon bedienen  8-)

Peter.

rgelsomi

Hallo,

ik word zot......
ik beluister mijn muziek vanuit windows media player via de marantz cr603 maar het gebuirt soms dat ik in een folder meerdere mp3 bestanden heb en enkel sommige ervan kan de cr603 vinden en afspelen, andere niet. En ik begrijp bij God niet waarom.
Kan iemand helpen?
dank u
roberto