Ik hoor sinds kort een lichte ruis op de linker speaker aangesloten op mijn SR6004.
De speakers zijn bi-amp aangesloten.
Ik hoor de lichte ruis als er geen muziek draait en de ruis is volume onafhankelijk en ook alleen op de linker speaker.
Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Als ik muziek afspeel valt het niet op omdat het dus vrij zacht is.
Kan dit een defect zijn in de receiver? Iemand tips om tests uit te voeren om een en ander uit te sluiten?
Bij voorbaat dank!
Typische vraag voor HAL9000. Gr. en succes, Cor.
Dank je! Hoop dat het meevalt...
Heb inmiddels een paar tests gedaan.
Het is het rechter frontkanaal van de receiver.
Op de highpass aansluiting van de speakers krijg ik de ruis.
Op de lowpass aansluiting van de speakers geen ruis maar een plop bij het in en uitschakelen van de receiver.
Morgen probeer ik nog even een andere luidsprekerkabel.
Is mijn beredenering goed als ik zeg dat het waarschijnlijk echt in de receiver zit?
Wederom alvast bedankt voor eventuele reacties!
Nou, de receiver is inmiddels afgeleverd bij de winkel.
Morgen gaat ie naar de td van Marantz.
Hopelijk duurt het niet te lang. Mis em nu al :(
3 weken, plus de mei-vakantie en wat extra tijd.
Voor 2012 moet het wel weer binnen zijn, vervelend.
Succes, hoop voor je dat het opgelost wordt.
Ik heb een brief gehad dat ik de 6004 weer mag ophalen.
Eindtrap vervangen, driver..... Vervangen, sordeerpunten gecontroleerd en nieuwe firmware.
Ik vond het een flinke waslijst voor een apparaat van een half jaartje...
Kan niet wachten tot dinsdag :)
Zekeren voor onzekeren doen dus alles lekker vervangen !
Weet je toevallig welke versie van de firmware je hebt gekregen? Als er het afgelopen halfjaar een update is geweest ben ik wel benieuwd!
Ik heb nog geen idee... Ik ga hem donderdag ophalen. Heb je enig idee hoe ik dat kan zien? dan kijk ik het ff na voor je.
Ik heb het zelfde probleem met mijn sr6004. Ruis op het center, surround links en rechts kanaal. Hij is nu ter reparatie gestuurd naar Marantz. Ben benieuwd wat er uit komt.
Jah als die jongens van het service centre iets aanpakken doen ze het goed notworthy
Ik heb mijn sr6004 weer terug. De eindtrap en de driver (geen idee wat dat is) zijn gerepareerd, er zijn 14 transistoren vervangen en er is een nieuwe firmware geinstalleerd.
Het reparatiecentrum van Marantz zit in Elst (Gld), AudioService. En dat is bij mij om de hoek dus heb ik zelf mijn versterker daar weer opgehaald. Ik heb even een praatje gemaakt met de man daar en gevraagd of ze vaker dit probleem tegenkomen met de sr6004 en het schijnt vaker voor te komen. Marantz heeft daar een standaard reparatie voor. Als ze eenmaal gerepareerd zijn dan zien ze ze nooit meer terug dus de problemen zijn dan wel opgelost.
Dus even een noot voor sr6004 bezitters, als er ruis uit een van de kanalen komt. Direct terug naar de winkel en laten repareren binnen garantietermijn want het is een bekend probleem bij Marantz.
Nou, dat waren mijn 2 centen voor vandaag, bijna weekend pompom
Bert
En hoe lang is hij nu weg geweest ? Maar als je hem zelf heb opgehaald, dan kun je neem ik aan wel zien hoe lang hij daadwerkelijk bij Audio Service is geweest en eventueel hoe lang hij bij de dealer heeft gestaan, want meestal moet zoiets vanaf de dealer via transport ook weer naar Audio Service neem ik aan.
De versterker heeft er 1 1/2 week over gedaan om bij AudioService te komen en is daar 1 dag geweest. Omdat ik 5 minuten vanaf audioservice woon heb ik hem zelf opgehaald, ik had geen zin om weer 1 1/2 week te wachten. Ik heb ook nog gebeld met de winkelier dat ik vond dat het lang heeft geduurd voordat de versterker bij AudioService was. Voor hun was dit een normale gang van zaken, hmmmm...
Nou ja, ik heb hem weer terug en ik moet hem nog wel helemaal opnieuw inregelen maar hij wel goed gerepareerd, geen ruis meer!
Over dat inregelen ga ik me eerst maar eens inlezen hier op het forum, kan ik het nu gelijk goed doen.
Zo das snel 1 dag bij audio service, dus de tijd van de winkel naar de TD duurde ook nog even, wel jammer dat ze bij de winkel zeggen dat het normaal is.
Maar ja fijn dat alles is opgelost en dat je weer kunt genieten van de versterker.
Citaat van: sattie op juli 02, 2011, 16:18:05
Zo das snel 1 dag bij audio service, dus de tijd van de winkel naar de TD duurde ook nog even, wel jammer dat ze bij de winkel zeggen dat het normaal is.
Maar ja fijn dat alles is opgelost en dat je weer kunt genieten van de versterker.
AudioService is een goede club, die jongens weten volgens mij wel wat ze doen. En inderdaad weer lekker aan het genieten van de Marantz, hij klinkt weer lekker. Nu nog afregelen. Vorige keer met de audissey meet microfoon gedaan en daarna nog iets metde hand nageregeld. Dit keer eerst maar eens met de meetmicrofoon doen en een poosje luisteren.
Mooi dat ze het ruis probleem inmiddels zo snel oplossen en dat je de SR6004 snel terug had!
Heb nu bijna een jaar geleden met mijn SR6004 het "ruis probleem" gehad en toen was deze storing nog niet bekend.
Ik ben 'm toen "iets" langer kwijt geweest...:
http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,5688.msg77269.html#msg77269
Maar, na de reparatie tot nu toe geen problemen meer gehad!
Dus mooi te lezen dat ze na de reparatie niet meer terug komen :)
Horen jullie deze ruis door bijvoorbeeld muziek heen?
Of is de ruis aanwezig wanneer er geen enkele input is?
Dus alleen versterker aan zonder dat er wat afgespeeld wordt?
Groeten,
Michiel
Het was inderdaad te horen zonder input. Na de reparatie heb ik er geen last meer van gehad.
Succes!
mmm dit heb ik dus ook ;-(
Citaat van: koengi op december 07, 2011, 23:18:13
mmm dit heb ik dus ook ;-(
Heb je nog garantie? Dan zou ik 'm zeker opsturen... Je gaat je er hoe langer hoe meer aan storen dus laat het oplossen nu het nog kan. Het zou jammer zijn als je plezier in muziek luisteren vergaat door een ruis.
ik hoop het
en hij is gemaakt, heb hem slechts 1 week hoeven missen hulde voor de winkel digitalstreet. Bij mij ook eindtrap hersteld, 14x T vervangen, software update en solderverbindingen hersteld