Poll
Vraag:
hoe lang denk je dat je HTreceiver heel blijft
Optie 1: 1 week
stemmen: 0
Optie 2: 4 weken
stemmen: 1
Optie 3: 6 maanden
stemmen: 2
Optie 4: 2 jaar
stemmen: 2
Optie 5: meer dan 3 jaar
stemmen: 9
aangezien ik erg veel lees over defecte Sr-serie receivers ben ik benieuwd wat jullie denken over de levensduur.. zelf heb ik na 10 weken mijn 2e SR6004 staan. nopompom
Ben daarom ook snel op Denon over gestapt.. clown1.
Nee hoor. Marantz maakt niet beter of slechtere kwaliteit dan de concurrentie. En een moderne receiver zal geen 20 jaar mee gaan maar wie wil dat ook. De technische ontwikkelingen gaan zo snel dat je na een jaar of 3, 4 met een verouderd produkt zit. Maar ik denk dat je gewoon pech hebt gehad (of iet wat onhandig bent HLP) maar een jaar of 10 moet hij zeker probleemloos kunnen halen.
"(of iet wat onhandig bent )" clown1 Ongeduldig wel ..... zal ook eens een poll starten
met " wie leest eerst de manual en begint dan te installeren. " :-D
Mijn eerste SR5004 heeft na 4 weken de geest gegeven, is bij de reparateur en nu maar afwachten......
Groetjes
Yme
al 2 jaar met een SR7002, naar volle tevredenheid.
Leo
Citaat van: Ympie op november 30, 2010, 22:10:22
Mijn eerste SR5004 heeft na 4 weken de geest gegeven, is bij de reparateur en nu maar afwachten......
Groetjes
Yme
geen nieuwe meegekregen? nopompom
Citaat van: fred3543 op december 02, 2010, 12:05:35
geen nieuwe meegekregen? nopompom
Waarom een nieuwe ?
Citaat van: jwx op december 02, 2010, 12:14:39
Waarom een nieuwe ?
als iets na 4 weken al kapot is ...... graag een nieuwe. :yes:
De omruiltermijn bij de meeste winkels is 2 weken - coulance gaat tot 4/5 weken.
De bluray was nu 10 weken oud - en moest opgestuurd worden - maar had graag een andere gekregen.. :evil:
Ik ben in bezit van een SR5004.
Deze is al 2x in Power Protect Mode gegaan ... knipperende rode power-led.
- 1 x door de htpc die via spdif een joekel van een crack-signaal naar de AV stuurde ....
- een 2de maal was het mijn eigen schuld ... de right speaker connecties lagen op elkaar terwijl de speakers op de tube-amp aangesloten waren (via de pré-out)
In beide gevallen is mijn AV er héélhuids vanaf gekomen door na een uurtje power-loos brengen van de AV erna, na aanschakelen, de "Surround Mode + Exit + Clear" knopjes vooraan ingedrukt te houden.
Ik heb mijn exemplaar ong. 8maanden in mijn bezit and it still rocks HB
ondanks de vele problemen is er toch veel vertrouwen in de kwaliteit! 8-)
Citaat van: fred3543 op december 02, 2010, 15:07:27
als iets na 4 weken al kapot is ...... graag een nieuwe. :yes:
De omruiltermijn bij de meeste winkels is 2 weken - coulance gaat tot 4/5 weken.
De bluray was nu 10 weken oud - en moest opgestuurd worden - maar had graag een andere gekregen.. :evil:
hoe kom je daar bij ?
apparaten kunnen kapot gaan en daarom is er garantie
in de voorwaarden staat niet iets over als er een apparaat stuk is word hij omgeruild, misschien wel bij een zelfstandige winkel uit coulance maar niet bij de grotere
ik weet niet of je onder " klein " de Saturn rekent? :-)
"apparaten kunnen kapot gaan en daarom is er garantie" - zeker , heb je gelijk in.
maar kapot kopen is mijns inziens een ander verhaal :yes:.
Citaat van: fred3543 op december 27, 2010, 12:55:09
ik weet niet of je onder " klein " de Saturn rekent? :-)
"apparaten kunnen kapot gaan en daarom is er garantie" - zeker , heb je gelijk in.
maar kapot kopen is mijns inziens een ander verhaal :yes:.
DOA is een ander verhaal maar daar gaat het hier niet om wel bij de les blijven en geen appels met peren door elkaar halen
Saturn is natuurlijk geen echte hifi winkel
mischien moet je iets duidelijker zijn wat je punt is? :?
Citaat van: fred3543 op december 27, 2010, 16:52:23
mischien moet je iets duidelijker zijn wat je punt is? :?
Wat snap je niet
wat wil je nu graag horen? dat ik het normaal zou vinden als een winkel na 2 weken al zegt
dat de Receiver opgestuurd gaat worden? :?
Helaas is dat een normale gang van zaken doen. Dat ik me niet zomaar met lege handen terug zou laten sturen is een ander verhaal.
Citaat van: marvin op december 27, 2010, 20:40:47
Helaas is dat een normale gang van zaken doen. Dat ik me niet zomaar met lege handen terug zou laten sturen is een ander verhaal.
Helaas is dit wel de realiteit
Dat heeft te maken met de marges die er nog maar opzitten en het extra werk (dus onkosten dus minder winst) met het apparaat retour nemen nieuwe meegeven de winkel heeft een kapot apparaat moet weer handelingen voor worden verricht en moet worden opgelet dat hij wel gecrediteerd word door importeur etc.etc.etc.
En dat gehele trajekt is voor veel winkels erg omslachtig en er tijdens een inventarisatie een paar kapotte apparaten opduiken die op de voorraad staan en dat is zwaar geld spullen die je niet kan verkopen
oftewel alles voor de centjes
Feit blijft dat een goede winkelier deze 'problemen' wel op zich neemt, -en de klant tevreden naar huis laat terug keren. En tevreden is dus mét gevulde doos retour naar huis, als het apparaat niet meer op de plank staat dan ben ik gewend een model hoger mee terug te nemen. (Dit is bij Hobo Haarlem/Berverwijk en EP:Tol IJmuiden geen uitzonderlijke luxe).
Citaat van: marvin op december 27, 2010, 20:52:04
Feit blijft dat een goede winkelier deze 'problemen' wel op zich neemt, -en de klant tevreden naar huis laat terug keren. En tevreden is dus mét gevulde doos retour naar huis, als het apparaat niet meer op de plank staat dan ben ik gewend een model hoger mee terug te nemen. (Dit is bij Hobo Haarlem/Berverwijk en EP:Tol IJmuiden geen uitzonderlijke luxe).
Dat soort winkels moeten ook gekoestert worden
Daar werken mensen die verder denken dan alleen die ene verkoop
En ik heb al mijn verkopers altijd geprobeerd mee tegeven dat je bij een probleem juist een klant kan winnen
Jammer dat er ook zoveel verschil is in de diverse winkels van een keten
Zo, even nog wat stof van dit topic afblazen 8-)
Ik draai nog altijd tot zeer volle tevredenheid met mijn SR7200 van 12 jaar oud :yes:
Ding heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
Tuurlijk, hij's oud en heeft geen HDMI. Daarentegen: hij geeft een schitterend geluid, met name in stereo mode! Dit oudje gaat dus ook echt niet weg. Er zou een flinke jongen voor terug moeten komen om dit nivo überhaupt maar te kunnen evenaren.
Heb toch het gevoel dat dat oude spul heerlijk degelijk is.
Besides: who needs HDMI qua sound? Voor beeld ok, maar puur voor het geluid? Neuh.
Al m'n HDMI spul gaat naar de tv en er gaat een coax kabel naar de receiver voor het geluid. Works like a charm.
Citaat van: QuattroNL op maart 04, 2011, 20:59:55
Zo, even nog wat stof van dit topic afblazen 8-)
Ik draai nog altijd tot zeer volle tevredenheid met mijn SR7200 van 12 jaar oud :yes:
Ding heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
Tuurlijk, hij's oud en heeft geen HDMI. Daarentegen: hij geeft een schitterend geluid, met name in stereo mode! Dit oudje gaat dus ook echt niet weg. Er zou een flinke jongen voor terug moeten komen om dit nivo überhaupt maar te kunnen evenaren.
Heb toch het gevoel dat dat oude spul heerlijk degelijk is.
Besides: who needs HDMI qua sound? Voor beeld ok, maar puur voor het geluid? Neuh.
Al m'n HDMI spul gaat naar de tv en er gaat een coax kabel naar de receiver voor het geluid. Works like a charm.
is die al uit 1999 ?
hij werd gelanceert in 2002
Citaat van: jwx op maart 04, 2011, 22:42:31
is die al uit 1999 ?
hoog uit 10 jaar max
Heb de bon niet meer maar veel zal het niet schelen.
O, heb de folder nog wel zie ik. Uit 2000 dus. Voor een home cinema receiver bijna bejaard :-D
Citaat van: QuattroNL op maart 04, 2011, 22:47:38
Heb de bon niet meer maar veel zal het niet schelen.
O, heb de folder nog wel zie ik. Uit 2000 dus. Voor een home cinema receiver bijna bejaard :-D
Blijft een mooi ding oftewel wat gaat de tijd snel
(http://fotos.marktplaats.com/kopen/d/d9/pgJ/pr1ZAYGE4N5zSaznGA==.jpg)
Check, en dan in het zwart.
En zelfs de 11 jaar oude a.b. werkt nog perfect.
Nee, over de Marantz kwaliteit hoor je mij niet klagen.
Citaat van: QuattroNL op maart 04, 2011, 23:07:15
Check, en dan in het zwart.
En zelfs de 11 jaar oude a.b. werkt nog perfect.
Nee, over de Marantz kwaliteit hoor je mij niet klagen.
deze is beter
(http://www.homecinema-fr.com/installations/CCS/ccs67-2/Full/ccs-5.jpg)
Ik hoop toch op meer dan 3 jaar :evil:
Ik heb ook enige problemen gehad met mijn reciever, maar vergeet niet dat je het niet zult lezen als het perfect werkt.
Dus ga ik er nog steeds vanuit dat het uitzonderingen zijn dat ze zo snel kapot kunnen gaan tenzij mijn nieuwe reciever ook snel de geest gaat geven :roll:
Citaat van: sdijk op maart 07, 2011, 10:32:16
... maar vergeet niet dat je het niet zult lezen als het perfect werkt.
Helemaal waar. Waarom zou je iets ergens posten als alles gewoon goed werkt (op een enkele uitzondering na dan)?
Maarja, als je van een bepaald type wel erg veel meldingen ziet van problemen dan zet het je wel aan het denken...
Ok bij deze dan: Mijn SR6005 is 3 dagen oud en werkt al 3 dagen zonder problemen hello :-D