Marantzforum.nl

Marantz => Andere merken => Topic gestart door: ArjenAH op mei 02, 2026, 19:54:08

Titel: Arcam SA35
Bericht door: ArjenAH op mei 02, 2026, 19:54:08
Over drie weken krijg hem dan eindelijk binnen de Arcam SA35! Compleet met Dirac Live full licentie! Ben reuze benieuwd hoe dat gaat klinken.
Titel: Re: Arcam SA35
Bericht door: ArjenAH op mei 14, 2026, 20:19:12
22 mei komt hij binnen de (oude) set wordt dan ingeruild. De reden van de nieuwe aanschaf, is dat ik over Dirac Live wil beschikken op mijn 702 S3. De resultaten van mijn andere sets zijn zo enorm.

Het laag van de 702 S3 is laag (ongeveer 2.5hz) dat ik geen sub nodig hebt. Het is weer een hele uitdaging Dirac Live
op een stereo systeem los te laten. (Ben reuze benieuwd hoe dat zal uitpakken) Moet nog even geduld hebben. :-)
Titel: Re: Arcam SA35
Bericht door: RHK op mei 14, 2026, 22:26:14
Citaat van: ArjenAH op mei 14, 2026, 20:19:12Het laag van de 702 S3 is laag (ongeveer 2.5hz) dat ik geen sub nodig hebt.

De 702S3 heeft als spec. 28Hz in het laag. Maar zo laag gaat ie niet, want de speaker valt ook naar dat laag nog wat af. ReĆ«el is zo'n 32 Hz. In stereo is een sub ook op deze speaker een mooie aanvulling in het laag. Het laag van de sub vult dan vanaf 32Hz en daaronder aan. Je krijgt dan als het ware het effect dat je een setje 802 D4 hebt staan  8-) . Met stereo met software de boel opkrikken is dan niet nodig. Zo houd je het bronsignaal puur zoals het is opgenomen en dat klinkt toch het mooist, althans dat is mijn luisterervaring met deze speakers. Over deze combi zijn al eerder ervaringen gepost in dit forum.
Titel: Re: Arcam SA35
Bericht door: ArjenAH op mei 16, 2026, 07:17:48
De Arcam SA35 heeft de zelfde DAC als de Arcam TS25 streamer. (Ess ES9039Q2M) Daar ben ik blij om, ik luister nu ook met de combinatie: 702 S3 en de Arcam TS25 streamer. Deze sound is wat warmer dan de Arcam A25. Aangezien de 702 S3 wat analytisch klinken, heb ik dat net nodig. HB
Titel: Re: Arcam SA35
Bericht door: ArjenAH op mei 22, 2026, 07:01:07
Vandaag komt mijn nieuwe versterker/netwerkspeler, de Arcam SA35.  hello
omstreeks 11 uur zou hij hier zijn en neemt de inruil terug.
Ben benieuwd het allemaal gaat.