Marantzforum.nl

Marantz => Home Theater => Topic gestart door: Rob46 op december 03, 2018, 20:19:17

Titel: Geluid afkomstig van TV hapert...
Bericht door: Rob46 op december 03, 2018, 20:19:17
De Samsung TV heb ik m.b.v een toslinkje direct aan de Marantz ND8006 aangesloten. De Marantz geeft aan dat er een PCM 48Khz signaal binnenkomt. Als ik een film via Netflix kijk, dan is het geluid prima, echter bij TV kijken zit er in het geluid soms een hapertje. Dit hapertje is niet constant en consequent aanwezig. Hoe komt het dat bij Netflix alles goed gaat, en bij TV niet?
Titel: Re: Geluid afkomstig van TV hapert...
Bericht door: Stadium III op december 03, 2018, 20:54:17
Welke provider
Titel: Re: Geluid afkomstig van TV hapert...
Bericht door: pdufrenne op december 03, 2018, 20:54:29
Mijn gedachte in deze:

Bij Netflix wordt het geluid aangestuurd vanuit de app. Deze heeft de controle en de Netflix server hoeft alleen voldoende bitjes te streamen als de app daarom vraagt.

Bij TV kijken wordt het geluid aangestuurd vanuit de TV Tuner. Deze kan niets anders dan de provider (Ziggo en dus NPO) volgen.

De oplossing is géén eenvoudig antwoord.
Experimenteren met de instellingen kan verbetering geven.
Een keer terug naar de fabrieksinstellingen en alleen die dingen aan of uit zetten waarvan je weet wat ze doen.
Ikzelf heb alle beeldverwerking-features uitgezet.
Veel dingen staan op "Auto".

Wat stuur je uit over de optische link?
Dolby Digital (dus 5.1) of PCM?
Bij PCM doet de TV de down-mix.
Wat je eenvoudig kan proberen is om de ND de downmix naar PCM te laten doen.
Titel: Re: Geluid afkomstig van TV hapert...
Bericht door: Rob46 op december 03, 2018, 22:37:28
Ziggo is de provider. Ik zal de instellingen van de tv nog eens controleren.......
Titel: Re: Geluid afkomstig van TV hapert...
Bericht door: Stadium III op december 04, 2018, 06:53:11
Ik weet dat er audiosignalen wat Ziggo mee stuurt problemen kan geven
Hier is een lange tijd DD weg geweest over RTL ivm geluidskwaliteit

Zoek eens ff op Ziggo forum
Titel: Re: Geluid afkomstig van TV hapert...
Bericht door: Marvin op december 04, 2018, 14:38:45
Neem aan een Horizon box?
Titel: Re: Geluid afkomstig van TV hapert...
Bericht door: RHK op december 04, 2018, 16:47:42
Citaat van: marvin op december 04, 2018, 14:38:45
Neem aan een Horizon box?

Waarschijnlijk een Horizonbox, type Nightmare. puke
Titel: Geluid afkomstig van TV hapert...
Bericht door: Marvin op december 04, 2018, 16:54:46
Ja die zie ik bij een hoop mensen staan, zo ook bij mn ouders.
Wat een ramp, voor mij de reden geweest om naar Xs4all te gaan.
Dus tv van KPN, wat een verademing hoe dat werkt.
Snel en doet het altijd.
Titel: Re: Geluid afkomstig van TV hapert...
Bericht door: RHK op december 04, 2018, 16:58:19
Ja, maar ook dezelfde HD kwaliteit en meerdere zenders opnemen? Ik zit nog met een simpel koperdraadje van mn oude telefoonaansluiting. Max. doorvoer 35Mb/sec. Houdt niet echt over. Vandaar de dwang van die Horizon martelbox
Titel: Re: Geluid afkomstig van TV hapert...
Bericht door: Marvin op december 04, 2018, 17:18:39
Opnemen in de cloud, afspelen op een willekeurig apparaat op een locatie naar keuze.
Zoals in mijn geval, kijk op mn werk via de iPad. Gewoon de tv app zoals Ziggo, en als er snachts niks meer is kijk ik de opnames. Als ik onderweg ben en tijdens radioreclame iets leuks hoor wat op tv komt, dan pak ik mn telefoon en neem het direct op.
Voordeel van opnemen tov terug kijken zijn natuurlijk de reclames die je kan overslaan, het is soms net Ziggo.
Xs4all heeft ook een veel fijnere klantenservice.
Maar we dwalen wat af.
Titel: Re: Geluid afkomstig van TV hapert...
Bericht door: Marvin op december 04, 2018, 17:20:52
Ja ook meerdere programma's, aangezien je niet gelimiteerd bent door de beperkingen van je box en je opslag.
Denk dat ik veel zenders tegelijk kan opnemen, nooit meldingen met conflicten.  En ik neem een hoop op.
Titel: Re: Geluid afkomstig van TV hapert...
Bericht door: RHK op december 04, 2018, 17:35:26
Klinkt wel goed, maar eens kijken. Misschien nog even wachten wat die nieuwe 4K box van Ziggo nu gaat brengen.
Hoe gaat het met het budget van de nieuwe sluis? Las dat het er wat overheen ging...
Titel: Geluid afkomstig van TV hapert...
Bericht door: Marvin op december 04, 2018, 17:44:30
Je leest dezelfde stukken denk ik. [emoji4]
Stress is er nog niet in ieder geval, en het begint echt vorm te krijgen. 
Deuren zijn ter hoogte van
Noord-Afrika, dus die zijn er ook al bijna.
Leuke tijden hier..!
Beetje tegenslag was wel ingepland hoor, zowel in tijd als in budget.
Titel: Re: Geluid afkomstig van TV hapert...
Bericht door: RHK op december 04, 2018, 18:45:19
Ja Noord-Hollands Dagblad digitaal.  Wordt wel mooi, pas nog langsgereden
Titel: Re: Geluid afkomstig van TV hapert...
Bericht door: blueznl op december 20, 2018, 00:01:26
Ik had hetzelfde bij sommige kanalen, niet bij allemaal. Was ook van toepassing  op beeld. Uiteindelijk een te laag nivo / te slechte kwaliteit binnenkomend signaal.

Gebruik je een externe box kun je daar de kwaliteit in opvragen, gebruik je de decoder in je TV dan kun je dat niet altijd zien (lekker handig, dat).

Toen ik zag dat bij mij het signaal te zwak was, en ik de bekabeling niet kon vervangen, heb ik een antenne versterker toegevoegd. Dat heeft bij mij het probleem opgelost.

https://ninelizardsblog.blogspot.com/2018/09/antenneversterker-icm-ziggo-en-oude.html

Check het Ziggo community forum voor de Horizon box. Daar is wel eens het een en ander mee aan de hand, ik ben blij dat ik er niet eentje heb  :wink: