Marantzforum.nl

Marantz => Home Theater => Topic gestart door: Marcel op april 30, 2018, 00:17:03

Titel: Netflix 5.1
Bericht door: Marcel op april 30, 2018, 00:17:03
Weet iemand of Netflix 5.1 doorstuurt op een toslinkkabel ? Ik heb mijn Horizonbox van Ziggo aangesloten via toslink (spdiv) naar de SR7009, instellingen op de Horizon ingesteld op Dolby Surround, op de SR7009 zie ik in het display de FL de FR de center de SL de SR en de LFE, dus tot dusver alles OK, wanneer Netflix aanstaat op de SR7009 zie ik deze NIET in het display, terwijl de film waar ik naar zit te kijken op 5.1 staat. Hoe kan dit ?
Titel: Re: Netflix 5.1
Bericht door: RHK op april 30, 2018, 08:01:33
Citaat van: Marcel op april 30, 2018, 00:17:03
Weet iemand of Netflix 5.1 doorstuurt op een toslinkkabel ? Ik heb mijn Horizonbox van Ziggo aangesloten via toslink (spdiv) naar de SR7009, instellingen op de Horizon ingesteld op Dolby Surround, op de SR7009 zie ik in het display de FL de FR de center de SL de SR en de LFE, dus tot dusver alles OK, wanneer Netflix aanstaat op de SR7009 zie ik deze NIET in het display, terwijl de film waar ik naar zit te kijken op 5.1 staat. Hoe kan dit ?

Ik begrijp dat je via de app Netflix op de Horizonbox Netflix kijkt. Dan zal de Horizon via toslink de 5.1 audio gecodeerd naar de SR7009 sturen, die dit dan weer 5.1 weergeeft. Netflix is alleen de bron hierin. Staat op de box ook de S/PDIF aan? Je display van de SR7009 geeft niet de tekst Netflix, alleen Dolby Digital op de display. Via toslink komt er geen beeldbron info mee.
Titel: Re: Netflix 5.1
Bericht door: sjoek op april 30, 2018, 08:45:20
Ik weet het niet zeker maar dat ligt ook aan welk netflix abbo je hebt.
Titel: Re: Netflix 5.1
Bericht door: Marcel op april 30, 2018, 18:58:53
Citaat van: RHK op april 30, 2018, 08:01:33
Ik begrijp dat je via de app Netflix op de Horizonbox Netflix kijkt. Dan zal de Horizon via toslink de 5.1 audio gecodeerd naar de SR7009 sturen, die dit dan weer 5.1 weergeeft. Netflix is alleen de bron hierin. Staat op de box ook de S/PDIF aan? Je display van de SR7009 geeft niet de tekst Netflix, alleen Dolby Digital op de display. Via toslink komt er geen beeldbron info mee.

Nee, ik kijk Netflix via kanaal 150 maar kan ook de app gaan gebruiken.....kijken of ie het daarmee wel doet......
Titel: Re: Netflix 5.1
Bericht door: RHK op april 30, 2018, 20:29:36
Denk niet dat dat wat uiitmaakt.
Titel: Re: Netflix 5.1
Bericht door: toetertje20 op mei 01, 2018, 16:34:33
Is er een reden voor, dat je de horizon box niet via hdmi hebt aangesloten?
Titel: Re: Netflix 5.1
Bericht door: Marcel op mei 02, 2018, 00:33:24
Citaat van: toetertje20 op mei 01, 2018, 16:34:33
Is er een reden voor, dat je de horizon box niet via hdmi hebt aangesloten?

Heb de Horizon via HDMI op de SR7009 gehad, maar dan doet het geluid van de TV het niet meer. Dit had ik wel verwacht want had de HDMI Arc gebruikt en bij de setup de HDMI op doorsturen gezet, maar dit werkt dus niet, totaal geen geluid op de TV zelf, wel via de SR7009 !!! Maar dan ben je verplicht altijd de installatie aan te zetten !!! Natuurlijk wil ik dat eigenlijk wel, ik had gedacht dat de HDMI het gewoon ook in standby door zou lussen...... Dus dat het geluid dan weer terugkomt via de speakers van de TV zelf.....maar helaas

Is er misschien iemand hier op het forum die Netflix kijkt en de settopbox (Horizon) met HDMI aangesloten heeft op een SR ? (en zo ja, komt dan de 5.1 door in de receiver ?)
Titel: Re: Netflix 5.1
Bericht door: blueznl op mei 05, 2018, 13:09:15
Er zijn verschillende NetFlix apps in omloop, afhankelijk van de hardware waarop NetFlix draait. Meestal kunnen ze datgene wat de onderliggende hardware ook ondersteunt, maar niet altijd.

Op mijn Philips TV draait NetFlix, en die stuurt 5.1 via Toslink naar mijn amp. Ik lees vaker dat dit ook via ARC zou moeten werken, maar bij mij dus niet, bij mij blijft ARC 2.0.

Heb je een extern apparaat, aangesloten op je versterker, vervolgens doorgezet naar je TV, dus

Bron -> Amp -> TV

... dan moet je waarschijnlijk je Amp aanzetten, TENZIJ deze ook in 'uitgeschakelde' toestand de HDMI door lust. Dat hangt van je Amp af. (Bij sommige apparaten kun je dit instellen.)

Ga je via de TV, dan is het altijd een gokje wat je krijgt op je versterker:

Bron -> TV -> Amp

... bij mij werd dat altijd 2.0 via HDMI ARC.

(Meer hier: http://ninelizardsblog.blogspot.nl/2018/04/waarom-hdmi-nog-steeds-zuigt-dutch.html )

Titel: Re: Netflix 5.1
Bericht door: Marcel op mei 11, 2018, 00:55:13
Jaaaa!!!! Hij doet het nu ! De Horizon geeft 5.1 nu door via alleen HDMI. De instelling moet wel worden aangepast bij HDMI doorgeven (passed through) op "aan" de SR op standby : dan gaat de TV gewoon na een paar seconden op beeld en geluid op de TV. Ook de bronvermeling "Horizon" dient te worden vermeld omdat daar het ARC kanaal naar toe moet ! Wat dit betreft is dit topic nu gesloten, bedankt allemaal voor het meedenken !
Titel: Re: Netflix 5.1
Bericht door: blueznl op mei 11, 2018, 01:34:18
Euh... Interessante zinsbouw  :-) veel enthousiasme denk ik  hello

Waarschijnlijk moet ik het zo lezen, of begrijp ik het nu verkeerd?

1. Horizon -> SR -> TV
2. SR standby: HDMI passthrough
3. Passthrough channel: HDMI van Horizon