Hallo allemaal,
heeft er iemand ervaring met het uitvallen van de receiver SR7005? De klachten beginnen met het niet meer afspelen van grote hi res audiobestanden. Na een aantal dagen komen er dan ook groene flitsen door het beeld gevolgd door alleen nog groen beeld en niet meer te bedienen, zelfs niet uitzetten, de netspanning moet er dan af=reset waarna het apparaat weer enkele dagen speelt. Dan beginnen de klachten opnieuw.
Is al 3 maal ter reparatie aangeboden, echter zonder adequate oplossing en nu geeft marantz niet meer thuis.
heeft iemand suggesties?
Jan Lemmens
Wat bedoel je met geeft Marantz niet meer thuis? Je zou hem toch opnieuw ter reparatie aan kunnen moeten bieden? We hebben hier forum technici, wellicht dat di je op weg kunnen helpen.....
Het groene beeld komt me bekend voor, mijn AV7701 heeft het sporadisch bij het streamen van flac bestanden.
Lijkt net of het (on)ding crasht. Hier helpt even de AV van de stroom halen en hij kan er terug tegenaan (voor een tijdje). :wink:
Forum techneuten:
@HAL9000 en
@SB_Marantz Maar ik zou toch aandringen bij Marantz op een oplossing gezien het feit dat hij daar al drie keer is geweest. Heb je deze reparaties moeten betalen?
nou het is zo dat de receiver al 3 maal bij Marantz geweest is, iedere maal firmware vervangen, 1 maal hdmi board vervangen , maar altijd weer de klachten terug. Nu is het zo dat de klachten bij audio service niet meer te reproduceren zijn, dus geen verdere behandeling van mijn klachten.
.Hier treden de klachten geregeld op. Netwerk is al vervangen voor cat 6 en alle andere apparaten werken hier goed, inclusief een mede8er mediaplayer van 99 euro! Netwerk is al er tussen uit gehaald en NAS rechtstreeks aangesloten; geen resultaat.
Marantz sluit de klacht nu af en beantwoord geen vragen meer over dit onderwerp. Moet maar naar de dealer en dat is hobo hifi in tilburg, al 3 jaar failliet.
daar sta je dan met je reciever die weliswaar 4 jaar oud is maar nog nooit voor langere tijd naar behoren heeft gefunctioneerd en dat voor 1699,-
groet,
Jan
Citaat van: janlemmens op augustus 11, 2016, 22:33:54
nou het is zo dat de receiver al 3 maal bij Marantz geweest is, iedere maal firmware vervangen, 1 maal hdmi board vervangen , maar altijd weer de klachten terug. Nu is het zo dat de klachten bij audio service niet meer te reproduceren zijn, dus geen verdere behandeling van mijn klachten.
.Hier treden de klachten geregeld op. Netwerk is al vervangen voor cat 6 en alle andere apparaten werken hier goed, inclusief een mede8er mediaplayer van 99 euro! Netwerk is al er tussen uit gehaald en NAS rechtstreeks aangesloten; geen resultaat.
Marantz sluit de klacht nu af en beantwoord geen vragen meer over dit onderwerp. Moet maar naar de dealer en dat is hobo hifi in tilburg, al 3 jaar failliet.
daar sta je dan met je reciever die weliswaar 4 jaar oud is maar nog nooit voor langere tijd naar behoren heeft gefunctioneerd en dat voor 1699,-
groet,
Jan
Geef de SR en de NAS eens een vast ip in je router.
Wellicht helpt dit.
Formeel zul je defecten inderdaad met de verkoper moeten afhandelen.
Wanneer de verkoper failliet is, heb je als consument in principe pech.