Ik ga ervan uit dat mijn mede Marantz fans wel van een puzzeltje houden hello
Mijn 11 (bedraad) en 510 (powerline) besluiten, gezamenlijk, vanaf vandaag, om geen enkel nummer op mijn NAS langer dan 10 seconden af te spelen en zichzelf dan te resetten, terwijl mijn Oppo (ook bedraad) en mijn Mac (wireless) geen krimp geven en alles wel vlekkeloos afspelen...
Iemand enig idee?
Bij dit soort rare zaken altijd eerst je modem en router even van de stroom af halen, en in jouw geval ook even de powerline adapters uit het stopcontact trekken. Maar het klinkt wel als een puzzel ja..... :-o
Als dat niets doet, daarna even de Oppo aan het UTP-kabeltje van je NA11 hangen, kijken of het daar aan ligt.
Hangen de Oppo, de NA11 en de powerline allemaal aan dezelfde switch/router ?
Ja, de Oppo en mijn mede8er spelen de tracks in zijn geheel af, beide Marantzen niet.
Ik heb de powerline verwijderd, ik heb ook de switch omzeild. Ik heb de router en de switch omzeild, de OS van de NAS omzeild, niets werkt.
Het enige dat werkt is zonder DLNA (dus het internetsignaal moet van de switch af) de 11 of 510 benaderen en dan muziek selecteren. Dus geen gebruik maken van tablet of smartphone...
En dan wil Marantz zonder schijfjes verder en zich richten op digitaal :-o
Ik weet het; het is geen bijdrage om het probleem op te lossen.
Marantz en netwerk/app is helaas naar mijn ervaring op dit moment geen heel sterke combinatie.
Is er iets gewijzigd in de aangesloten apparatuur?
Update o.i.d.?
Nieuwe zaken aangesloten?
Zitten alle toestellen (inclusief tablet en gsm) op hetzelfde subnet ?
Ja en alles heeft tot gisteren prima gespeeld.... :|
NAS herstarten ?
NAS geherstart, services binnen de NAS geherstart, router en switch geherstart, streamers meedere malen naar de fabrieksinstellingen gereset, ik puzzel wat af :-)
Welk type van NAS is het en wat voor dlna server draait erop ?
Netgear Ultra 2. Maar daar zit het probleem ook niet. Ik heb de NAS volledig uit het systeem gehaald en vervolgens muziek van mijn Samsung telefoon gecast naar de 11 en de 510, en ook daar na een seconde of 10 de gevreesde stop en het opnieuw aanmelden van de 'music server' op de 11 en 510...
Heb je iets van logs die je kan bekijken op je Netgear ?
Wat zijn de DHCP instellingen op je router ?
Er zijn diverse posts op o.a. whf-forum te vinden van diverse Marantz netwerk spelers met identieke problemen sinds de afgelopen 24 uur.
Het betreft o.a. ook NA7004, mcr-610.
Het lijkt mij dus op een Marantz update in de afgelopen 24 uur?
Probeer eens om in het menu de netwerk controle en auto-stand-by uit te zetten?
Het klopt, ik heb gesproken met Marantz en het is een bekend issue inmiddels, waar aan gewerkt wordt.
Ik had al ontdekt dat het afspelen zonder netwerkcontrole in ieder geval tot een werkende speler leidt maar dan geen tablet en smartphone bediening toelaat.
pffff... heeft me een hoop tijd gekost ondertussen...
Begrijp ik het nu goed dat er een nieuwe firmware beschikbaar is voor de NA-11 die er voor zorgt dat het apparaat niet goed meer functioneert?
Nou nee, tenzij het een firmware zou zijn die zonder medeweten van de eigenaar is geïnstalleerd. Voor zover ik weet en heb begrepen van D&M is het een probleem dat zich bij een aantal spelers voor doet en waarvoor een oplossing wordt gezocht. En toevallig heb ik twee van die spelers :no:
Citaat van: eric1403 op augustus 19, 2015, 22:17:12
Nou nee, tenzij het een firmware zou zijn die zonder medeweten van de eigenaar is geïnstalleerd. Voor zover ik weet en heb begrepen van D&M is het een probleem dat zich bij een aantal spelers voor doet en waarvoor een oplossing wordt gezocht. En toevallig heb ik twee van die spelers :no:
Ik vind het een diplomatiek antwoord van D&M.
Het is m.i. Mogelijk dat dit in een bepaalde serie voor komt, maar het probleem lijkt zich voor te doen bij diverse netwerkgestuurde productlijnen uit verschillende series (Na7004, MCR510, MCR610, NA11).
Netwerkcontrole lijkt de achilleshiel te zijn; bij mijn SR7008 heb ik deze ook uit moeten schakelen om een stabiel werkend product te krijgen.
BTW, het uitzetten van de netwerkcontrole en autostandby maakt niets uit. Met wat kunst- en vliegwerk is de speler (en dan heb ik het alleen over de 11) weer aan de praat te krijgen, zolang er binnen het eigen netwerk geen contact naar buiten wordt gemaakt. Zodra de speler verbonden is met het internet, DAN onstaat het issue opnieuw.
Wat bij mij de vraag oproept waarom ik uberhaupt een internetverbinding nodig heb om files in mijn eigen netwerk af te kunnen spelen...
Als beide apparaten tot voor kort goed hebben gewerkt en nu niet meer. Lijkt het me een netwerk/NAS probleem. Is het mogelijk dat je internet provider iets aan de instelling van je modem/router heeft veranderd of dat automatisch is gebeurd omdat je dit zo hebt ingesteld?
Nope, is een Marantz issue bij "sommige" modellen...
Voor de NA11 staan bij mij alle FLACjes op een USB-Stick.
Gelukkig, Pffffff.... :-D
Haha, nou ik heb bijna 2 Tb aan muziek op een backup HDD, maar om dat aan de USB te hangen, dat kost een maand voordat alles ingelezen is 8-) :-P :evil: :mrgreen:
Hier geen problemen met de na11 Eric
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Fingers crossed, zou ik zeggen 8-)
Ik had het eerst wel met de 11 en toen dacht ik even niet en toen weer wel...
Na alle verhalen gelezen te hebben lijkt het er dus op dat een server van Marantz ongevraagd iets uitspookt met een apparaat wat in iemands netwerk hangt. Beetje vreemde praktijk. Als je weet via welke poort dit gebeurt zou je het misschien op kunnen lossen door deze poort dicht te gooien.
Mijn NA-11S1 heeft er ook last van. Had het nog niet eerder opgemerkt omdat ik op dit moment met Roon via USB naar de speler luister.
Net even in mijnFritzbox via Parentel Controls de toegang tot internet voor mijn NA-11S1 uitgezet. Probleem is daarmee voorlopig opgelost clown1
Daar lijkt het wel op ja. Wat bij mij nogmaals de vraag oproept waarom dat zo ingericht is. Dat maakt streamen wel een kwetsbaar iets, wanneer het functioneren ervan blijkbaar ook afhankelijk is van factoren waar jij als gebruiker werkelijk totaal geen invloed op hebt...
@ Faxe
Dat is een slimme! Die ga ik ook eens proberen!
Je kunt alleen dan niet meer naar de "Radio" luisteren.
Citaat van: eric1403 op augustus 20, 2015, 19:43:38
Haha, nou ik heb bijna 2 Tb aan muziek op een backup HDD, maar om dat aan de USB te hangen, dat kost een maand voordat alles ingelezen is 8-) :-P :evil: :mrgreen:
Van HDD naar USB-Stick bedoel je..?? Want de NA-11 gaat supersnel om met een USB-Stick...
Issue is gefixed!
"In the time from the 18th to the 20th of August, selected Denon and Marantz units stopped playback during USB, favorite and media server playback after 10 seconds. This occurred due to an erroneous response to a standardised server request. We fixed this issue in the morning of the 21st August and you should once again be able to fully enjoy music from all network sources. We apologise for any inconvenience this caused to you."
Blijkbaar nog niet voor 100% gefixed. De NA verslikt zich af en toe bij het afspelen van een flac betand.
Buffering blijft nochtans op 100% staan maar heel af en toe is er een kleine hapering/onderbreking.