Voor de 4e maal sinds aanschaf is mijn SR 8001 stuk, telkens met hetzelfde probleem.
Eerst gaat hij paar keer in protectie maar via de remote kan hij dan wel weer aan.
Dit duurt zo'n 3-6 maand en dan valt hij in permanente protection.
Eerste 2 keer werd dit door de garantie degelijk gedekt maar na de 3e keer koste me dit 75euro.
Nu sta ik weer met hetzelfde probleem. Hoe pak ik dit best aan? Terug naar de winkel en nog maar is ter herstelling opsturen (laatste keer nam de winkel een deel van de kosten nog op zich) of uitkijken naar een nieuwe.
Probleem is dat ik dit toestel toch niet zomaar op het schroot kan gooien, maar een defect toestel zal ook wel niemand willen :)
Iemand die weet wie wel nog defecte toestellen koopt? Of bij inlevering en aankoop van een nieuwe een korting geeft...
Je hebt toch ook garantie op de reparaties?
Ik zou daar zelf, na twee maal hetzelfde te hebben gehad, niet opeens 75 Euro voor gaan betalen.
Hadden ze het maar beter moeten maken dan ze nu steeds doen.
Inderdaad.
Wat is de leeftijd van de versterker ? Ook na de wettelijk bepaalde garantie termijn van 2 jaar in NL is de leverancier/fabrikant nog gedeeltelijk verantwoordelijk voor de afhandeling van een defect. Zeker bij een zwak punt (blijkbaar na 4x) in de versterker.
Van een premium product mag je verwachten dat deze langer mee gaat dan 2 jaar. Fair is dan wel de kosten evenredig te delen. Dus zeg na 3 jaar 1/3 voor jou 2/3 voor de fabrikant/leverancier.
Garantie op reparatie is lastig maar 3-6 maanden is normaal. Maar binnen het jaar defect met een herhaalde klacht zeker ook verhaal halen.
Zeker contact opnemen met de leverancier of importeur en je poot stijf houden. Of stuur daar op terugname aan met wel de optie een nieuw product te willen kopen.
Suc6!
Het is wellicht interessant om te weten wat er iedere keer stuk gaat. Lijkt er namelijk op dat er iets knel zit en vervolgens kapot springt na aantal keer in beveiliging te schieten.
Citaat van: thanatos op april 05, 2013, 16:42:05
Inderdaad.
Wat is de leeftijd van de versterker ? Ook na de wettelijk bepaalde garantie termijn van 2 jaar in NL is de leverancier/fabrikant nog gedeeltelijk verantwoordelijk voor de afhandeling van een defect. Zeker bij een zwak punt (blijkbaar na 4x) in de versterker.
Van een premium product mag je verwachten dat deze langer mee gaat dan 2 jaar. Fair is dan wel de kosten evenredig te delen. Dus zeg na 3 jaar 1/3 voor jou 2/3 voor de fabrikant/leverancier.
Garantie op reparatie is lastig maar 3-6 maanden is normaal. Maar binnen het jaar defect met een herhaalde klacht zeker ook verhaal halen.
Zeker contact opnemen met de leverancier of importeur en je poot stijf houden. Of stuur daar op terugname aan met wel de optie een nieuw product te willen kopen.
Suc6!
Die sleutel is altijd 100% klant alleen doen ze net alsof
Dus in dit geval receiver 5 jaar, 4 jaar al gebruikt dus 20% zal winkel vergoeden :angel: