De set van Rob53

Gestart door Rob53, december 09, 2018, 17:32:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob53

Mijn huidige set bestaat uit de volgende compenenten:

Marantz PM-15S1 integrated amplifier
Marantz PM-SA-15S1 SACD speler
Podspeakers
Rel Storm 5 subwoofer

Ohm Ivo

Welkom hier, Rob.  :-)

Misschien kun je wat meer achtergrondinfo geven, bijvoorbeeld hoe je tot deze set gekomen bent, van wat voor muziek je houdt, e.d. Ben je tevreden met het geluid, wil je iets veranderen; dat soort dingen...

Groet van Evert

Vinyl_Fuchs

Welkom hier Rob en veel leesplezier.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Welkom, veel post- en leesplezier hier 👍🏻.

Rob46


Rob53

#5
Dat is nog eens een warm welkom.

Mijn audio/muziek geschiedenis is een lang verhaal en gaat terug naar de jaren midden 70.
Door een buurman werd ik al snel geconfronteerd met bands als Pink Floyd, Yes, The Rolling Stones, Bowie, enz enz.
Met een krantenwijk spaarde ik mijn eerste installatie bijeen, een Akai versterker met een Akai draaitafel en zelfs de speakers waren van hetzelfde merk.
Al mijn verdiende centen gingen op aan vinyl.
In 1976 kwam het album Black and Blue uit van The Rolling Stones en vanaf dat moment was 'ik' hun grootste fan, dacht ik.
Mijn buurman was in het bezit van een Marantz receiver, een Thorens draaitafel en speakers van Marantz.
Ik vond de paarse kleur van de zenderschaal zo mooi dat ik de Akai versterker zo snel mogelijk wilde vervangen voor een Marantz receiver.
Het werd de Marantz 2216B en deze stuurde Wharfedale speakers aan, weet niet meer het typenummer.
Via een muziekvriend ontdekte ik Quad, wouw dat was mooi!
Dat wilde ik ook hebben, ooit.
De Marantz doneerde ik aan mijn ouders en de 34 voorversterker en de 405 eindversterker kwamen hiervoor in de plaats.
De Kef 103.2 speakers i.c.m. Quad klonk geweldig!
Na jaren speelplezier wilde ik de grote broers van mijn Kef 103.2 namelijk de 105.2.
Wat een stap voorwaarts was dat weer, zeker nadat de Quad 405 werd vervangen door een Quad 606.
Hier heb ik heel lang plezier aan beleefd maar na een verhuizing bleken de grote 105.2 speakers toch wel te groot voor de nieuwe woonkamer.
Het gehele set verkocht en een Nad versterker en een Nad cd speler gekocht die de Podspeakers aanstuurde.
Prima geluid, tot een paar maanden geleden.
Via via kreeg ik mijn huidige set aangeboden.
Ja dat was toch wel weer een flinke sprong voorwaarts.
De PM-15S1 stuurde de Podspeakers zo makkelijk aan met een warm en vol geluid, ook op laag volume.
De SACD was kapot, maar na reparatie bij Audio Service kreeg ik hem als nieuw terug.
Tevens zat er een Rel Storm 5 subwoofer bij die de Podspeakers nog eens extra ondersteunden in het laag.
Kortom het klinkt fantastisch.

Wat mijn smaak voor muziek betreft die is heel breed.
Er staan hier zo'n 2000 cd's in de kast en op zolder een paar meter vinyl.
Variërend van Jazz, Blues, Rock, Pop en zelfs klassiek.






Marvin

Leuk verhaal hoor, welkom.

sjoek

Welkom op dit mooie forum.. leuk verhaal.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Cornelis1921

#8
Ook namens mij, van harte welkom. notworthy Fraaie set hoor, en dat met bijzondere speakers. :mrgreen: De groetjes van Cor. byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pameijer

Kijk, ook een echte muziekliefhebber! Gave collectie, en welkom hier.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Cornelis1921

Citaat van: pameijer op december 10, 2018, 00:18:26
Kijk, ook een echte muziekliefhebber! Gave collectie, en welkom hier.
notworthy :gp:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

Welkom en een leuke set  :yes:

bert50

Een mooie set en welkom hier .
Gr Bert


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

renes59

Mooie set maar vooral een hele grote cd kast vol met cd's. :yes:
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Cornelis1921

Citaat van: renes59 op december 10, 2018, 09:30:44
Mooie set maar vooral een hele grote cd kast vol met cd's. :yes:
Rob53's muziek software schatwand.. ;-) :-D notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *