Verbeeld ik het me...??

Gestart door koloro, juli 10, 2013, 08:11:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

koloro

Ik heb last van storingen op mijn TV en HT set, bij het schakelen van bepaalde lichtschakelaars komt er een kleine bevriezing en/of hapering naar voren.
Ik heb alles aangesloten middels de bijgeleverde stroomkabels en het is helaas allemaal aangesloten op een niet geaard stopcontact (zit nergens in de woonkamer).

Daarom heb ik afgelopen weekend een UPS van APC geinstalleerd, een batterij met stopcontacten om eventuele stroomuitval op te vangen (eigenlijk bestemd voor PC omgevingen ed.). Ik had gedacht dat dit het probleem zou oplossen, doet het helaas maar gedeeltelijk. Dus er moet nog ergens een probleem zitten. HLP

Frappanter vind ik het dat ik meen te horen dat na de installatie van deze ups het geluid anders klinkt, of verbeeld ik me dit maar????? :|
Na de installatie heb ik de audessy laten draaien, er kwam ook een heel ander resultaat uit dan ik gewend ben. Vooral mijn centerspeaker (C60, KEF) klinkt anders, scheller.

Hebben (stroom)kabels dan zo'n grote invloed??
Ik hoor het graag van jullie, alvast bedankt.

gr Koloro



JohnWx

ik hoor het in stereo niet maar misschien wel met calibratie en als jij het een verbetering/verandering vind is het goed  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Het is maar net wie er reageert. Ik ben een ongelovige en denk dat kabels geen invloed hebben, heb het ook nog nooit gehoord bij vergelijken. Schakelklikken hoorde ik ook wel maar nu ik alles op zolder staan heb niet meer. De huishoudelijk apparaten zitten op een andere groep er schakelt dan ook niets meer wat een klik kan geven.
Waarom helaas geen aarde?, dat is voor de veiligheid en nergens anders voor, het heeft geen invloed op het geluid.
Zoals ik al zei ik ben een ongelovige en geloof niet in kabels, meubels, onderzetters, stekkerblokken, enz. enz., jij moet doen wat jij het beste vindt. Niet teveel op anderen afgaan.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

koloro

Citaat van: renes59 op juli 10, 2013, 09:04:44
Het is maar net wie er reageert. Ik ben een ongelovige en denk dat kabels geen invloed hebben,

Helemaal mee eens, ik "geloof" daar ook niet zo in, maar toch merk ik nu een waarneembaar verschil en was dus benieuwd. Is het dan toch waar...??? :|

Citaat van: John Wx op juli 10, 2013, 08:45:42
ik hoor het in stereo niet maar misschien wel met calibratie en als jij het een verbetering/verandering vind is het goed  :wink:

Het is dus helaas geen verbetering, daarom ben ik op zoek naar een antwoord.. :wink:

Whisper.nl

Citaat van: koloro op juli 10, 2013, 09:30:38
Helemaal mee eens, ik "geloof" daar ook niet zo in, maar toch merk ik nu een waarneembaar verschil en was dus benieuwd. Is het dan toch waar...??? :|

Het is dus helaas geen verbetering, daarom ben ik op zoek naar een antwoord.. :wink:

mmm I'm a believer.

Draai de stekker eens om ?

En nu ? weer verschil.

byebye Whisper

Ps, bij mij maakte m.n. bij de CD speler een verschil uit,.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Zoldar

Ik hoor het af en toe wel, niet bij alle kabels. En heb het 2 keer gemeten. Your milage may vary.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

koloro

Citaat van: Whisper.nl op juli 10, 2013, 10:46:30
mmm I'm a believer.

Draai de stekker eens om ?

En nu ? weer verschil.

byebye Whisper

Ps, bij mij maakte m.n. bij de CD speler een verschil uit,.

Ik heb vooraf al op dit forum gekeken, en inderdaad heb ik stekkers omgedraaid; in de stekkerdoos en in het wandcontactdoos. Geen verschil.

Misschien dat ik nog een keer alles in de oude staat terugbreng en wederom luister, wie weet?
Momenteel is er een groot verschil tussen de aangesloten apparatuur zoals CD, Bluray, Ziggo etc... heel vreemd.
Ook dat de Audessy meting helemaal anders uitslaat (aan de omgeving is niets aangepast).

gr

renes59

Ik lees HT set, daar heb ik geen verstand van maar ik lees wel vaak dat de instellingen wel eens op onverklaarbare wijze zijn gewijzigd. Misschien een druk op een verkeerde knop ergens?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

Citaat van: renes59 op juli 10, 2013, 16:06:21
Ik lees HT set, daar heb ik geen verstand van maar ik lees wel vaak dat de instellingen wel eens op onverklaarbare wijze zijn gewijzigd. Misschien een druk op een verkeerde knop ergens?
Je hoeft maar een beetje de meetmicrofoon te verplaatsen om tot een ander meetresultaat te komen ,ook moet de omgeving muisstil zijn wat niet altijd het geval is .
Maar je kan nadat je de eerste meting gedaan had ook een keer per ongeluk de luidsprekers iets verschoven hebben (waarvan akte) .
Onverklaarbaar kan best weleens verklaarbaar worden  :-D

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

koloro

Citaat van: Marco op juli 11, 2013, 07:49:14
Je hoeft maar een beetje de meetmicrofoon te verplaatsen om tot een ander meetresultaat te komen ,ook moet de omgeving muisstil zijn wat niet altijd het geval is .
Maar je kan nadat je de eerste meting gedaan had ook een keer per ongeluk de luidsprekers iets verschoven hebben (waarvan akte) .
Onverklaarbaar kan best weleens verklaarbaar worden  :-D

Volgens Audessy is het toch de bedoeling om de microfoon te verplaatsen, meerdere meetpunten :wink:

Een verschuiving van boxen geeft een ander toonbeeld, helemaal mee eens, maar een een andere toonhoogte?? (lees: scheller?).
Ik begin steeds meer te geloven dat je soms het (on)verklaarbare gewoon moet accepteren, misschien verwacht ik wel te veel :-)

TurboMarco

Citaat van: koloro op juli 11, 2013, 08:09:45
Volgens Audessy is het toch de bedoeling om de microfoon te verplaatsen, meerdere meetpunten :wink:

Een verschuiving van boxen geeft een ander toonbeeld, helemaal mee eens, maar een een andere toonhoogte?? (lees: scheller?).
Ik begin steeds meer te geloven dat je soms het (on)verklaarbare gewoon moet accepteren, misschien verwacht ik wel te veel :-)
Gebruik je wel een draai en kantelbare microfoonstatief die je op een vaste plaats neer zet ?
De akoestiek is namelijk een behoorlijke stoorzender die vol zit met ongewenste reflecties .

De metingen die ik altijd deed was altijd met de microfoonstatief op dezelfde plek ,de mic zelf gericht op de verschillende meetpunten door de statief te draaien en de arm naar voren te schuiven of naar achteren uiteraard .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

koloro

Citaat van: Marco op juli 11, 2013, 09:14:18
Gebruik je wel een draai en kantelbare microfoonstatief die je op een vaste plaats neer zet ?
De akoestiek is namelijk een behoorlijke stoorzender die vol zit met ongewenste reflecties .

De metingen die ik altijd deed was altijd met de microfoonstatief op dezelfde plek ,de mic zelf gericht op de verschillende meetpunten door de statief te draaien en de arm naar voren te schuiven of naar achteren uiteraard .

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo geavanceerd ben uitgerust, ik gebruik een fotostatief die ik bij iedere meeting op nagenoeg dezelfde plekken plaats.
Ik ben er al aan gewend dat Audessy mijn subwoofer altijd op -12db zet (waarom??), dit corrigeer ik zelf altijd op het gehoor, wat ik prettig vind.

Helemaal met je eens dat de akoestiek "bepalend" is, maar helaas niet altijd optimaal is :no:

JohnWx

het antwoord is heel simpel op je vraag waarmee je het topic opent JA  :-D maar kan ook geen verbeelding zijn maar jouw waarneming
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

kensei

Als je televisie hapert bij het inschakelen van bepaalde lichtschakelaars zijn dit dan verlichtingsbronnen die met een trafo werken zoals sommige halogeenverlichting??? Ook licht dimmers kunnen invloed hebben.

De trafo's kunnen storing veroorzaken, een beveiligde stekkerdoos zoals op computers gebruikt kan invloed hebben op de spanning en de stroom en zodoende je apparatuur beïnvloeden door een iets andere spanning te leveren of de stroom te laten fluctueren (je stroom is dan aan het schommelen). Afhankelijk van het soort beveiligde stekkerdoos kan deze ook nog signaal zenden en zodoende alles eromheen beïnvloeden.

Probeer eerst vast te stellen welke verlichting de storing veroorzaakt. Zo kun je zaken elimineren.