Kiezen.... zucht......

Gestart door themaestro, april 14, 2021, 22:21:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RHK

Citaat van: CBdicX op mei 13, 2021, 16:59:46
Ik vermoed dat wij daar allemaal eindigen met jaren onze oren geweld aan doen  :-D

Zolang het maar goed klinkt.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Paul

Maar wel met buisjes, lekker warm in de winter.  :evil:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

themaestro

Effe BOT heren ( Back On Topic ), ik heb vanmiddag een bezoek gebracht bij een eigenaar van een PM 8006 in Schiedam, deze gekocht en mee genomen naar het zuiden.
Aangesloten en begonnen met genieten, nog niet echt kritisch geluisterd maar ik was al wel meteen onder de indruk van de phonotrap. Ik denk als je die wil overtreffen dat je echt een externe van meer dan 500,- moet aanschaffen om daar aan te tippen. Verassend was al dat ik niet het volume op moest schroeven toen ik omschakelde naar de platenspeler, verder was er sprake van veel detail, dynamiek en een mooie stereo image. Uiteraard ga ik nog verder luisteren de komende dagen maar de eerste indruk is zeer positief.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

JohnWx

Citaat van: themaestro op mei 13, 2021, 23:10:10
Effe BOT heren ( Back On Topic ), ik heb vanmiddag een bezoek gebracht bij een eigenaar van een PM 8006 in Schiedam, deze gekocht en mee genomen naar het zuiden.
Aangesloten en begonnen met genieten, nog niet echt kritisch geluisterd maar ik was al wel meteen onder de indruk van de phonotrap. Ik denk als je die wil overtreffen dat je echt een externe van meer dan 500,- moet aanschaffen om daar aan te tippen. Verassend was al dat ik niet het volume op moest schroeven toen ik omschakelde naar de platenspeler, verder was er sprake van veel detail, dynamiek en een mooie stereo image. Uiteraard ga ik nog verder luisteren de komende dagen maar de eerste indruk is zeer positief.

Die heb je net in de verkoop toch van MF een externe

Wat had je anders verwacht toen je hem aansloot met uitzondering van de phono

Ben van Accuphase ondertussen naar een PM-6004 hoor geen verschil
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

#94
Ook een phonotrap is een versterker(tje) die minimaal de RIAA moet corrigeren, en dan het lage en ultra lage spanninkje van het element moet verhogen naar een werkbaar nivo voor de versterker, meer niet.
Hier doen ook wazige verhalen de rondte en halen sommige phono versterkers zeer hoge prijzen, en dan bedoel ik Euro's  :wink:

Ik ben van de MA5000 MC phonotrap (wat echt gezien word als een top phonotrap) naar de 600NE met MM phono, ik kon geen verschil waarnemen, ook niet MC of MM.

Ook dat iemand een mooi en/of beter stereo image ervaart met een nieuwe versterker, ontgaat mij totaal.
Als ik als voorbeeld uit ga dat een versterker "discreet" is opgebouwd, en die dan word vergeleken met een andere of nieuwe versterker met discrete bouw, hoe kan de een dan anders klinken dan de ander qua stereo beeld ?
Simpel, dat kan niet !
Helemaal niet als de speakers blijven staan waar ze stonden, en het dezelfde speakers blijven.

>>>>>  (misschien leuk als nieuwe discussie, Discreet versus IC / opamp Stereo versterkers)

Een veranderd stereo beeld (image) kan alleen maar verkregen worden door de speakers te verplaatsen / verdraaien, met andere speakers, of de luisterplek te veranderen.
Een versterker kan hier niets aan veranderen, tenzij er sprake is van DSP.
Via DSP kan het brein in de maling genomen worden voor zowel stereo als surround.

Maar gewoon een standaard opgebouwde analoge versterker zal niets aan het stereo beeld veranderen.
Een "poes" die voor de speakers gaat zitten zal meer invloed hebben.

Zeker weten dat de speaker in de foto een ander stereo beeld zal neer zetten, dan als ik mijn vrouw erop zal laten zitten..................  :-D  :-D  :-D


Paul

Een leuke dsp. 🥳🙄👍😅
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

CBdicX

Citaat van: Paul op mei 14, 2021, 19:41:07
Een leuke dsp. 🥳🙄👍😅

Ja, en een bijkomend voordeel is als ze anders gaat zitten, klinkt het ook anders..........
En ze kan een bakkie koffie halen voor je, als je een andere plaat op gaat zetten  :-D LOL

Marvin

Klinkt hier elke dag anders.
Soms heb ik dan per ongeluk iets verkeerds aangezet, ik vind het soms nogal veel opties in dat surround ding, zeker met een borrel op.
Maar over het algemeen klinkt het elke dag anders, ook als ik niks heb veranderd.

CBdicX

Citaat van: marvin op mei 14, 2021, 20:24:36
Klinkt hier elke dag anders.
Soms heb ik dan per ongeluk iets verkeerds aangezet, ik vind het soms nogal veel opties in dat surround ding, zeker met een borrel op.
Maar over het algemeen klinkt het elke dag anders, ook als ik niks heb veranderd.

Heb ik met mijn vrouw, geen dag hetzelfde 😁

Marvin

Dat kan ook opwindend zijn natuurlijk. 

Vinyl_Fuchs

Citaat van: CBdicX op mei 14, 2021, 19:23:37
Ook een phonotrap is een versterker(tje) die minimaal de RIAA moet corrigeren, en dan het lage en ultra lage spanninkje van het element moet verhogen naar een werkbaar nivo voor de versterker, meer niet.
Hier doen ook wazige verhalen de rondte en halen sommige phono versterkers zeer hoge prijzen, en dan bedoel ik Euro's  :wink:

Ik ben van de MA5000 MC phonotrap (wat echt gezien word als een top phonotrap) naar de 600NE met MM phono, ik kon geen verschil waarnemen, ook niet MC of MM.

Ook dat iemand een mooi en/of beter stereo image ervaart met een nieuwe versterker, ontgaat mij totaal.
Als ik als voorbeeld uit ga dat een versterker "discreet" is opgebouwd, en die dan word vergeleken met een andere of nieuwe versterker met discrete bouw, hoe kan de een dan anders klinken dan de ander qua stereo beeld ?
Simpel, dat kan niet !
Helemaal niet als de speakers blijven staan waar ze stonden, en het dezelfde speakers blijven.

>>>>>  (misschien leuk als nieuwe discussie, Discreet versus IC / opamp Stereo versterkers)

Een veranderd stereo beeld (image) kan alleen maar verkregen worden door de speakers te verplaatsen / verdraaien, met andere speakers, of de luisterplek te veranderen.
Een versterker kan hier niets aan veranderen, tenzij er sprake is van DSP.
Via DSP kan het brein in de maling genomen worden voor zowel stereo als surround.

Maar gewoon een standaard opgebouwde analoge versterker zal niets aan het stereo beeld veranderen.
Een "poes" die voor de speakers gaat zitten zal meer invloed hebben.

Zeker weten dat de speaker in de foto een ander stereo beeld zal neer zetten, dan als ik mijn vrouw erop zal laten zitten..................  :-D  :-D  :-D
En daar heb je 40 jaar en 10.000 euro's over gedaan? Best lang en veel.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

JohnWx

Citaat van: CBdicX op mei 14, 2021, 19:23:37
Ook een phonotrap is een versterker(tje) die minimaal de RIAA moet corrigeren, en dan het lage en ultra lage spanninkje van het element moet verhogen naar een werkbaar nivo voor de versterker, meer niet.
Hier doen ook wazige verhalen de rondte en halen sommige phono versterkers zeer hoge prijzen, en dan bedoel ik Euro's  :wink:

Ik ben van de MA5000 MC phonotrap (wat echt gezien word als een top phonotrap) naar de 600NE met MM phono, ik kon geen verschil waarnemen, ook niet MC of MM.

Ook dat iemand een mooi en/of beter stereo image ervaart met een nieuwe versterker, ontgaat mij totaal.
Als ik als voorbeeld uit ga dat een versterker "discreet" is opgebouwd, en die dan word vergeleken met een andere of nieuwe versterker met discrete bouw, hoe kan de een dan anders klinken dan de ander qua stereo beeld ?
Simpel, dat kan niet !
Helemaal niet als de speakers blijven staan waar ze stonden, en het dezelfde speakers blijven.

>>>>>  (misschien leuk als nieuwe discussie, Discreet versus IC / opamp Stereo versterkers)

Een veranderd stereo beeld (image) kan alleen maar verkregen worden door de speakers te verplaatsen / verdraaien, met andere speakers, of de luisterplek te veranderen.
Een versterker kan hier niets aan veranderen, tenzij er sprake is van DSP.
Via DSP kan het brein in de maling genomen worden voor zowel stereo als surround.

Maar gewoon een standaard opgebouwde analoge versterker zal niets aan het stereo beeld veranderen.
Een "poes" die voor de speakers gaat zitten zal meer invloed hebben.

Zeker weten dat de speaker in de foto een ander stereo beeld zal neer zetten, dan als ik mijn vrouw erop zal laten zitten..................  :-D  :-D  :-D

Dit kan zo op een tegel

alleen is de badkamer gelijk opnieuw betegeld  :gp:


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: Vinyl_Fuchs op mei 14, 2021, 21:22:50
En daar heb je 40 jaar en 10.000 euro's over gedaan? Best lang en veel.
Maar een hobby mag geld kosten, en komt tijd komt raad ? 🤗

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

CBdicX

#103
Citaat van: Vinyl_Fuchs op mei 14, 2021, 21:22:50
En daar heb je 40 jaar en 10.000 euro's over gedaan? Best lang en veel.

Goede dingen duren meestal het langst, en kosten veel.

Gelukkig kon ik de meeste "test" spullen retour sturen of weer voor een goede prijs verkopen.
Iedere hobby kost geld, al zou het maar suikerzakjes sparen zijn  :-D

Denk ik in kilo's aan versterkers, receivers, subwoofers en speakers, maak ik een goede kans op een top positie wat ik de afgelopen 40-45 jaar in huis heb gesleept, en weer weg.
Heb nu wat meer rust gevonden, die Sennheiser Ambeo heb ik al 8 maanden in huis, gaat de goede kant op  :-D

Het feest is begonnen toen ik een set Bose speakers had.
Die hadden een verkoopprijs van FL. 1998 en konden in 1998 weer ingeruild worden tegen een andere set, en kreeg ik die 1998 gulden als inruil op de nieuwe set.
Dit was een zoveel jaar bestaan actie van Bose.

Die nieuwe speakers bevielen niet (de beroemde "melkpakjes" van Bose) en zo is de trein aan het rollen gegaan......


CBdicX

Citaat van: John Wx op mei 15, 2021, 07:24:11
Dit kan zo op een tegel

alleen is de badkamer gelijk opnieuw betegeld  :gp:

LOL  :-D  :-D LOL