Kiezen.... zucht......

Gestart door themaestro, april 14, 2021, 22:21:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

#105
Mijn vrouw kwam nog met een aardige opmerking van redelijk hoog audio nivo:

Stereo beeld ??
Ik dacht dat een versterker geluid gaf en geen beeld
.........


Zet de verwarming wat hoger om een warmer geluid te krijgen, kwam ook uit die hoek.


Heb 40 jaar gelden de juiste ontmoet,
Topper.........  :-D  :-D

SB_Marantz

Wanneer ik terug denk aan mijn jeugd had de een een bagger installatie , de ander een Akai set , een Marantz set en een paar el cheapo speakers.
En wat waren we tevreden met wat we hadden.
Was een mooie tijd.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX

#107
Citaat van: SB_Marantz op mei 15, 2021, 08:57:09
Wanneer ik terug denk aan mijn jeugd had de een een bagger installatie , de ander een Akai set , een Marantz set en een paar el cheapo speakers.
En wat waren we tevreden met wat we hadden.
Was een mooie tijd.
AKAI was bij mij het merk, 2 platenspelers met Pith control, 4 kanaal mengpaneel, cassettedeck met TDK tapes, 4 Warphdale speakers.......
De 4 speakers gewoon parallel in de versterker, 2 per kant, en knallen maar, hoezo impedantie ? 🎶😁

In 1979 mijn eerste pogingen om platen non stop te mixen, wat resulteerde in een goed betaalde weekend baan in 1980 bij toen een van de grootse discotheken in Amsterdam, Jazzland, later Thijl Uilenspiegel.
Ik draaide op de top dagen Vrijdag en Zaterdag avond/nacht a 100 gulden per dag.
Nu verdienen DJ,s tonnen per jaar,.........😢
Dat non stop op de beat gebeurt nu ook, alleen is dat via software, niet op de oren met pitch control 🥱☹️

SB_Marantz

Citaat van: Paul op mei 15, 2021, 07:47:49
Maar een hobby mag geld kosten, en komt tijd komt raad ? 🤗

Natuurlijk mag een hobby geld kosten en hoeveel men uitgeeft is aan de persoon zelf.
De pro's en con's mag men zelf invullen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

jrm

Citaat van: CBdicX op mei 15, 2021, 09:04:17
AKAI was bij mij het merk, 2 platenspelers met Pith control, 4 kanaal mengpaneel, cassettedeck met TDK tapes, 4 Warphdale speakers.......
De 4 speakers gewoon parallel in de versterker, 2 per kant, en knallen maar, hoezo impedantie ? 🎶😁

In 1979 mijn eerste pogingen om platen non stop te mixen, wat resulteerde in een goed betaalde weekend baan in 1980 bij toen een van de grootse discotheken in Amsterdam, Jazzland, later Thijl Uilenspiegel.
Ik draaide op de top dagen Vrijdag en Zaterdag avond/nacht a 100 gulden per dag.
Nu verdienen DJ,s tonnen per jaar,.........😢
Dat non stop op de beat gebeurt nu ook, alleen is dat via software, niet op de oren met pitch control 🥱☹️

Leuk om te lezen!

Ook begonnen met een Akai setje met houten philips luidsprekers (natuurlijk opgeblazen).

In die tijd eind jaren '70 eerst indrinken op het Leidseplein en dan 'ergens' dansen!

Vinyl_Fuchs

Citaat van: themaestro op mei 13, 2021, 23:10:10
Effe BOT heren ( Back On Topic ), ik heb vanmiddag een bezoek gebracht bij een eigenaar van een PM 8006 in Schiedam, deze gekocht en mee genomen naar het zuiden.
Aangesloten en begonnen met genieten, nog niet echt kritisch geluisterd maar ik was al wel meteen onder de indruk van de phonotrap. Ik denk als je die wil overtreffen dat je echt een externe van meer dan 500,- moet aanschaffen om daar aan te tippen. Verassend was al dat ik niet het volume op moest schroeven toen ik omschakelde naar de platenspeler, verder was er sprake van veel detail, dynamiek en een mooie stereo image. Uiteraard ga ik nog verder luisteren de komende dagen maar de eerste indruk is zeer positief.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Dennis E36

Citaat van: CBdicX op mei 15, 2021, 08:15:42
Mijn vrouw kwam nog met een aardige opmerking van redelijk hoog audio nivo:

Stereo beeld ??
Ik dacht dat een versterker geluid gaf en geen beeld
.........


Zet de verwarming wat hoger om een warmer geluid te krijgen, kwam ook uit die hoek.


Heb 40 jaar gelden de goede ontmoet,
Topper.........  :-D  :-D

Weer wat geleerd, de versterker geeft geluid  :-D
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Marvin

Citaat van: Vinyl_Fuchs op mei 15, 2021, 12:27:59
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Ja zouden we bijna vergeten...!

Ben benieuwd hoe die klinkt...!? [emoji56][emoji85][emoji1787]
Nee, even serieus.
Blij mee?

CBdicX

#113
Citaat van: Dennis E36 op mei 15, 2021, 12:52:39
Weer wat geleerd, de versterker geeft geluid  :-D
Nee, de speakers en de kamer geven het geluid, de rest niet, heb ik toen ook aan mijn vrouw moeten uitleggen.
Maar dat was net zo iets als buitenspel uitleggen 😁😁

SB_Marantz

Citaat van: Dennis E36 op mei 15, 2021, 12:52:39
Weer wat geleerd, de versterker geeft geluid  :-D

Laat het ding maar eens vallen.....wedden dat een versterker dan geluid geeft?  :eerie:
Net een voicecoil dan.  :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

themaestro

Ik ga niet reageren op de reacties die menen te weten dat wat ik als verbetering ervaar kolder zou zijn.
Ik ben er in ieder geval heel tevreden mee.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

JohnWx

Citaat van: themaestro op mei 16, 2021, 21:23:12
Ik ga niet reageren op de reacties die menen te weten dat wat ik als verbetering ervaar kolder zou zijn.
Ik ben er in ieder geval heel tevreden mee.

Hoeft ook niet  :gp:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Citaat van: themaestro op mei 16, 2021, 21:23:12
Ik ga niet reageren op de reacties die menen te weten dat wat ik als verbetering ervaar kolder zou zijn.
Ik ben er in ieder geval heel tevreden mee.

Volgens mij reageer je door te zeggen dat je niet wil reageren 😉
Gewoon doen waar je een goed gevoel bij krijgt, ik heb een Macintosh MA5000 gekocht, kreeg ik snel een verkeerd gevoel bij dus weg ermee, ondanks dat dit soort versterkers de hemel in geschreven worden door de "kenners".

Spikes25

NU maak je mij nieuwsgierig.
Wat is dan de rede waarom je de Macintosh heb ingeruild voor een Denon. Met andere woorden een paar duizend euro tegen over amper 300 euro.
Ik heb het al eerder gezegd, alleen kijkende naar de laatste 2 jaar, dan heb je toch een aantal versterkers in huis gehad, zo te zien op de zelfde speakers. Je was dus niet tevreden. Heb je dus stiekem WEL verschil gehoord tussen de een ander versterkers ?????? anders begrijp ik het niet.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

CBdicX

#119
Citaat van: Spikes25 op mei 17, 2021, 23:28:36
NU maak je mij nieuwsgierig.
Wat is dan de rede waarom je de Macintosh heb ingeruild voor een Denon. Met andere woorden een paar duizend euro tegen over amper 300 euro.
Ik heb het al eerder gezegd, alleen kijkende naar de laatste 2 jaar, dan heb je toch een aantal versterkers in huis gehad, zo te zien op de zelfde speakers. Je was dus niet tevreden. Heb je dus stiekem WEL verschil gehoord tussen de een ander versterkers ?????? anders begrijp ik het niet.

De retour stap naar de Denon was omdat de Mc een nare transformator brom had, waar de Denon stil was.
Bij Audio Service is er een nieuwe trafo ingezet (garantie) maar helaas, het kreng bleef brommen !

Voor de MA5000 had ik een 252, dus met buizen, wat mijn eerste buizen versterker was, maar ook hier kon ik geen verschil waarnemen tussen de Denon en Mc.
De 252 had heel veel storing van GSM signalen  :-o

De stap naar Mc was puur vanwege het prachtige uiterlijk, en natuurlijk de mooie testen, maar helaas kon ik al die hosanna verhalen niet waarnemen.
Laatste jaar, dus voor de Sennheiser, wel dezelfde speakers, de Davone Solo, prachtige speaker !
Inde foto's de 5000 met de Davone speakers, en de 252 met oa de Marantz DAC, wat geen verbetering was tov een goedkoop Chinees DAC blokje.

Speaker verandering doet wel wat, maar ook hier met mate want de ruimte (kamer) is de grote "klank maker".
Luisteren naar speakers in een winkel heeft voor mij dan ook totaal geen nut, je luistert tenslotte naar die ruimte en niet naar jou ruimte.
Speakers onderling beluisteren bij een winkel werkt uiteraard wel, maar hoe die dan weer bij jou thuis klinken ?
En dan luisteren en schakelen met een schakel kastje, en het liefst speakers dicht bij elkaar opgesteld.
Als er speaker draden gewisseld moeten worden moet dat snel gebeuren, niet een kopje koffie drinken en dan naar de volgende set  :wink:

Ik heb eens een set Magnat 1009 in Duitsland gehoord tijdens vakantie, ik was meteen verkocht, tot de set thuis was, dat viel tegen om die set thuis te horen, dus..........  :-D

Ik ben dus ook geleid door reviews en testen van versterker, speakers, ect. net als iedere audiofiel, en dat houd in als je op zoek bent naar "iets" dit een hoop gesleep gaat worden, voor Stereo maar zeker voor Surround, dat vind ik nog lastiger.
Ik heb nu een redelijke rust in de kop met de Sennheiser en SVS PB3000, maar voor hoelang........

Maar goed, ik zit hier niet mijn eigen gedrag goed te praten, alhoewel......
Ik denk dat ik wat ervaring heb met verschillende speakers, versterker, receivers, en setups, en probeer mensen te behoeden van de fouten die ik gemaakt heb, mede omdat wij allen beïnvloed worden door marketing en ook ons eigen brein.
Voor mij blijft het een fijne hobby en denk niet dat het nu ophoud met de Sennheiser/SVS combi  :-D

Dus hop, naar de winkel of Internet, en kopen die handel, en zet je huidige set meteen op MP.

(voor geïnteresseerde heb ik mijn huidige set in de "sets van leden" rubriek staan)