versterker Marantz Model 40

Gestart door MarantzRuby, februari 11, 2022, 23:28:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarantzRuby

Op de Japanse site van Marantz wordt de versterker Marantz Model 40 aangekondigd. De nieuwe versterker wordt daar 12,5% goedkoper dan Marantz Model 30. Dat zou in Nederland een prijs kunnen worden van € 2.800.

https://www.marantz.jp/ja-jp/category/hifi/amplifier

Als je op de versterkerpagina op het Model 40 klikt, dan word je echter verwezen naar de hoofdpagina. De link werkt dus nog niet.
Versterker: Marantz PM KI Ruby
SACD-speler: Marantz SA KI Ruby
Draaitafel: Pro-ject Xtension 10 Evolution met cartridge Ortofon Cadenza Black
Luidsprekers: Canton Vento 100
Cinch kabel: Tellurium Q Ultra Black II 
Luidsprekerkabel: QED Reference XT 400

CBdicX

#1
Citaat van: MarantzRuby op februari 11, 2022, 23:28:19
Op de Japanse site van Marantz wordt de versterker Marantz Model 40 aangekondigd. De nieuwe versterker wordt daar 12,5% goedkoper dan Marantz Model 30. Dat zou in Nederland een prijs kunnen worden van € 2.800.

https://www.marantz.jp/ja-jp/category/hifi/amplifier

Als je op de versterkerpagina op het Model 40 klikt, dan word je echter verwezen naar de hoofdpagina. De link werkt dus nog niet.

Deze link werkt wel:

https://www.marantz.com/nl-nl/product/amplifiers/model40n?utm_campaign=Feb22_Marantz_Model_40n_Launch_Teaser_NL&utm_medium=email&utm_source=
Eloqua&bch=c937911a6b8b75e630bc42c47791f65aa0f4d63524feb0e8630ee7c43d3a28e1

ARC en geen eARC, ik zeg gemiste kans om ook ongecomprimeerd bestanden zoals TreuHD en DTS Master te ontvangen en gebruiken, en dat in 2022 en voor dit bedrag.........  :no:
Zie wel een subwoofer out, hoop dan wel dat er ook bass management aanwezig is, anders is dit een redelijk nutteloos model, we gaan het zien.

pameijer

Citaat van: CBdicX op februari 16, 2022, 15:38:05

ARC en geen eARC, ik zeg gemiste kans om ook ongecomprimeerd bestanden zoals TreuHD en DTS Master te ontvangen en gebruiken, en dat in 2022 en voor dit bedrag.........  :no:
Zie wel een subwoofer out, hoop dan wel dat er ook bass management aanwezig is, anders is dit een redelijk nutteloos model, we gaan het zien.
Het is een stereoversterker dus een typische HT geluidsformaat is niet zo voor de hand liggend. Het zal allemaal teruggeschroefd moeten worden naar een 2.1 of 2.0 geluidssignaal. Voor het gros van de mensen zijn dit mooie specs. Ik vind het juist goed overdacht model, perfect voor het gemiddelde huishouden dat wel wat kwaliteit wil en hun stereo en TV goed willen kunnen verbinden.

Nog een linkje van hifi.nl
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

CBdicX

#3
Citaat van: pameijer op februari 16, 2022, 22:25:40
Het is een stereoversterker dus een typische HT geluidsformaat is niet zo voor de hand liggend. Het zal allemaal teruggeschroefd moeten worden naar een 2.1 of 2.0 geluidssignaal. Voor het gros van de mensen zijn dit mooie specs. Ik vind het juist goed overdacht model, perfect voor het gemiddelde huishouden dat wel wat kwaliteit wil en hun stereo en TV goed willen kunnen verbinden.

Nog een linkje van hifi.nl

Volgens mij wil iemand met een Stereo versterker van 2500,00 euro juist het best mogelijke geluid, en horen TrueHD en HD Master daar ook bij, net zoals Flac en DSD.
Lossless terug gemixd naar (PCM) 2.1 of 2.0 is juist wat je wil in deze situatie.
En er hoeft niet eens nagedacht te worden over beeld via de (e)ARC, ik snap deze keus niet.
Buiten Marantz zet ook McIntosh nu een ARC versterker in de markt, wel 15.000 euro  :-o en dan geen Hi-res "filmformaat" ondersteuning, belachelijk.

Een simpel receivertje onder de 1000 euro doet dit soort terug mixen probleemloos naar Stereo of 2.1, met bass-managment en ruimte correctie, ook voor alleen Stereo zonder sub.
Ik zie cross-over beheer als een van de belangrijkste gereedschappen in een AVC, totale controle over de hoeveelheid bass wat naar speakers gestuurd word, zo hou je de handel zonder vervorming, hoe groot of klein de speakers ook zijn.

Emiel77

Hmm misschien zie ik spoken...

Heb de model 40 ook even voorbij zien komen... spec's ff gezien enneuhh...
Hebben we het hier niet over een (kleine) upgrade voor de PM8006 met aanvulling van streaming en een ander jasje etc.???

Op zich niets mis mee natuurlijk, maar zijn de streaming diensten etc. dan niet een potentiele storingsfactor op de geintegreerde versterker vraag ik me dan af...

En ja... ben gegaan voor de combinatie PM8006 en ND8006, dan heb je iig nog de geintegreerde verstereker los staan van de streamer en cd speler, dat kan nog iets doen aan afscherming in de vorm van behuizing is dan mijn gedachte...

Leuk detail... stel dat de model 40 idd een upgrade met aanvullingen is voor de PM8006... ehm dit verklaart deels de levertijd ook?? ow whell, zal wel spoken zien :-P

Anyway... ik wacht nog ff op mn PM8006... zucht :|

Groet Emiel.

Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

CBdicX

#5
Citaat van: Emiel77 op februari 16, 2022, 23:35:32
Hmm misschien zie ik spoken...

Heb de model 40 ook even voorbij zien komen... spec's ff gezien enneuhh...
Hebben we het hier niet over een (kleine) upgrade voor de PM8006 met aanvulling van streaming en een ander jasje etc.???

Op zich niets mis mee natuurlijk, maar zijn de streaming diensten etc. dan niet een potentiele storingsfactor op de geintegreerde versterker vraag ik me dan af...

En ja... ben gegaan voor de combinatie PM8006 en ND8006, dan heb je iig nog de geintegreerde verstereker los staan van de streamer en cd speler, dat kan nog iets doen aan afscherming in de vorm van behuizing is dan mijn gedachte...

Leuk detail... stel dat de model 40 idd een upgrade met aanvullingen is voor de PM8006... ehm dit verklaart deels de levertijd ook?? ow whell, zal wel spoken zien :-P

Anyway... ik wacht nog ff op mn PM8006... zucht :|

Groet Emiel.

Met dat storen van streaming zal het wel los lopen, dat is nu wel goed te doen, en alles kan goed afgeschermd worden. Metalen kastje er omheen en je bent 100% afgeschermd, kooi van Faraday, vandaar die Wifi/Blutooth antennes buiten de kast van een AVC.

Lijkt mij ook wel een vergelijkbaar model, wat de 40N kan zou jij ook via een Smart TV kunnen doen naar de 8006.
Die 40N is toch een hoop geld meer voor een Optische aansluiting, een ARC en een Netwerk aansluiting.
Denk met een half uurtje op het Net dat je zo een extern kastje kan vinden die dit allemaal doet voor onder de 100 euro.

i2Paq

Wat een mooi apparaat, zeker in "goud"  :kwijl:

Dit kan zo maar eens mijn volgende setup worden.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

CBdicX

Citaat van: i2Paq op februari 17, 2022, 09:59:29
Wat een mooi apparaat, zeker in "goud"  :kwijl:

Dit kan zo maar eens mijn volgende setup worden.

Zeker een prachtig ontwerp, daar zal geen discussie over ontstaan. Deze hoef je niet te verstoppen 😀

CBdicX

#8
De 40N komt wel uitstekend uit diverse testen, dus dat is prima.

Vraag mij wel af wat er nog "analoog" is in dit apparaat ?

Met behoud van het luxe, analoge gevoel en geluid.

Spotify, AirPlay 2, Bluetooth, Tidal, TuneIn, ARC, en ja, naar de speakers toe zal het analoog moeten, maar dat geld ook voor een AVC ........

:wink:

Marvin

Het uiterlijk is inderdaad wel heel erg mooi, er staat iets bijzonders in de kast.

CBdicX

Citaat van: marvin op februari 21, 2022, 13:49:15
Het uiterlijk is inderdaad wel heel erg mooi, er staat iets bijzonders in de kast.

Ik ben net "uit de kast"............  :-D  :-D

pameijer

Citaat van: CBdicX op februari 21, 2022, 11:00:17
De 40N komt wel uitstekend uit diverse testen, dus dat is prima.

Vraag mij wel af wat er nog "analoog" is in dit apparaat ?

Met behoud van het luxe, analoge gevoel en geluid.

Spotify, AirPlay 2, Bluetooth, Tidal, TuneIn, ARC, en ja, naar de speakers toe zal het analoog moeten, maar dat geld ook voor een AVC ........

:wink:

Tsja, wat is de definitie van analoog? In principe is elk elektrisch/optisch signaal analoog. Pas bij de interpretatie van het signaal wordt er gedigitaliseerd. Of ben ik nu te filosofisch?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

CBdicX

Citaat van: pameijer op februari 21, 2022, 20:36:36
Tsja, wat is de definitie van analoog? In principe is elk elektrisch/optisch signaal analoog. Pas bij de interpretatie van het signaal wordt er gedigitaliseerd. Of ben ik nu te filosofisch?

Optisch is digitaal, alleen 0 - 1, uit - aan.
Het versterker gedeelte is altijd analoog, ook het deel naar de speakers.
Anders hoor je zeer vervelende piep tonen.

De input kan of analoog of digitaal zijn.
Is het digitaal dan moet dat omgezet worden naar analoog, meestal via een ingebouwde DAC.
En zo weer terug bij analoog.

pameijer

Citaat van: CBdicX op februari 21, 2022, 21:07:49
Optisch is digitaal, alleen 0 - 1, uit - aan.
Het versterker gedeelte is altijd analoog, ook het deel naar de speakers.
Anders hoor je zeer vervelende piep tonen.

De input kan of analoog of digitaal zijn.
Is het digitaal dan moet dat omgezet worden naar analoog, meestal via een ingebouwde DAC.
En zo weer terug bij analoog.
Oooo, zit dat zo!  pompom

Ben ik nog wel benieuwd naar de analogie van optisch bedrog  :-D
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15