PM14 MK2 KI of PM14 S1SE

Gestart door themaestro, januari 18, 2022, 21:44:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

themaestro

Zelf luisteren, ja, weet ik, maar ik zou toch graag wat meningen hier lezen, als je zou kunnen kiezen tussen beiden.
De KI is wat ouder...... Kom maar op.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

CBdicX

#1
Citaat van: themaestro op januari 18, 2022, 21:44:54
Zelf luisteren, ja, weet ik, maar ik zou toch graag wat meningen hier lezen, als je zou kunnen kiezen tussen beiden.
De KI is wat ouder...... Kom maar op.

KI is niet alleen oud, maar ook zo goed als dood.......  :oops:
Volgens mij versterken ze beide  :yes: meer weet ik niet te bedenken, sorry.
Misschien dat anderen meer technisch verschil kunnen duiden tussen de 2 modellen..

themaestro

OpMP staat een KI pearl voor 1400,- . Is dat een redelijke prijs volgens jullie?
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

themaestro

Na een gedurfd bod mag ik morgen in Den Bosch mijn, tot nu, natte droom gaan verwezenlijken. Ik ga een KI Pearl ophalen!
Ik ben al jaren verliefd op deze versterker.
Kan niet wachten deze naast mijn ND8006 te zetten en te beluisteren.
Ik zal mijn ervaringen hier delen.
Ik had ook voor een pm14s1se kunnen gaan maar de meningen hier dat de pearl toch wat warmer klinkt deed me voor de pearl gaan, ook al is deze wat ouder.
Ook telt voor mij het zgn. " pride of ownership ".
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

CBdicX

Citaat van: themaestro op januari 21, 2022, 22:35:32
Na een gedurfd bod mag ik morgen in Den Bosch mijn, tot nu, natte droom gaan verwezenlijken. Ik ga een KI Pearl ophalen!
Ik ben al jaren verliefd op deze versterker.
Kan niet wachten deze naast mijn ND8006 te zetten en te beluisteren.
Ik zal mijn ervaringen hier delen.
Ik had ook voor een pm14s1se kunnen gaan maar de meningen hier dat de pearl toch wat warmer klinkt deed me voor de pearl gaan, ook al is deze wat ouder.
Ook telt voor mij het zgn. " pride of ownership ".

Het laatste is het belangrijkste, dan klinkt een versterker het beste 😉

Vinyl_Fuchs

Gefeliciteerd met deze mooie versterker.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

De man van een nicht van mijn vriendin heeft er 2 in bi-amp.  :wink:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Voorn

Gefeliciteerd, mooie versterker! Het houd je weer een tijdje van de straat, lekker genieten!

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Hoewie Loewie

Gefeliciteerd met je aankoop. Top of the Bill. pompom

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

themaestro

Ik speel er nu een paar dagen met deze KI Pearl en ik moet zeggen hij bevalt prima. Vooral de phonotrap is erg goed, hij geeft een erg relaxed en gedetailleerd stereobeeld. Zou volgens de reviews ook extra aandacht hebben gekregen van KI.
Ook de traploze volume regeling vindt ik erg prettig. Ik heb ook ooit een PM8006 gehad en dat was dus minder als je op lager volume wilde, dat ging trapsgewijs en was dus of te zacht of te hard.
De afwerking van deze versterker is subliem, je ziet geen schroefje zitten. Zeer content mee.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

CBdicX

#10
Citaat van: themaestro op januari 27, 2022, 11:56:35
Ik speel er nu een paar dagen met deze KI Pearl en ik moet zeggen hij bevalt prima. Vooral de phonotrap is erg goed, hij geeft een erg relaxed en gedetailleerd stereobeeld. Zou volgens de reviews ook extra aandacht hebben gekregen van KI.
Ook de traploze volume regeling vindt ik erg prettig. Ik heb ook ooit een PM8006 gehad en dat was dus minder als je op lager volume wilde, dat ging trapsgewijs en was dus of te zacht of te hard.
De afwerking van deze versterker is subliem, je ziet geen schroefje zitten. Zeer content mee.

Vind ook alle KI's er prachtig uit zien, net even een stapje verder of hoger dan de modellen er onder.
En dit is natuurlijk wel een "oer" Marantz met dat kleine patrijspoortje  notworthy
Volume regeling dat trapsgewijs werkt vind ik ook waardeloos, net te zacht, een stapje hoger te hard  :-(
Maar ja, dan gaat het naar digitale regeling, en dat vinden de puristen weer niet kunnen, maar wel lekker  :yes:

Ik vraag mij alleen af wat als "relaxed en gedetailleerd stereobeeld" gezien moet worden, want dan zou ook "actief en ongedetaileerd stereobeeld" moeten bestaan......  :wink:



CBdicX

Citaat van: Vinyl_Fuchs op januari 22, 2022, 02:11:28
De man van een nicht van mijn vriendin heeft er 2 in bi-amp.  :wink:

Bedoel je nu dat die nicht en jouw vriendin bi zijn ....... ?  :-D  :-D

Hoewie Loewie

Citaat van: CBdicX op januari 27, 2022, 12:22:37
Ik vraag mij alleen af wat als "relaxed en gedetailleerd stereobeeld" gezien moet worden, want dan zou ook "actief en ongedetaileerd stereobeeld" moeten bestaan......  :wink:
Nee, niet actief maar gestresst is de tegenhanger van relaxed. :wink:

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Hoewie Loewie

Citaat van: themaestro op januari 27, 2022, 11:56:35
Ik speel er nu een paar dagen met deze KI Pearl en ik moet zeggen hij bevalt prima. Vooral de phonotrap is erg goed, hij geeft een erg relaxed en gedetailleerd stereobeeld. Zou volgens de reviews ook extra aandacht hebben gekregen van KI.
Ook de traploze volume regeling vindt ik erg prettig. Ik heb ook ooit een PM8006 gehad en dat was dus minder als je op lager volume wilde, dat ging trapsgewijs en was dus of te zacht of te hard.
De afwerking van deze versterker is subliem, je ziet geen schroefje zitten. Zeer content mee.
Top. Zijn inderdaad prachtige versterkers om te zien.  notworthy

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

CBdicX

Citaat van: Hoewie Loewie op januari 27, 2022, 12:36:41
Nee, niet actief maar gestresst is de tegenhanger van relaxed. :wink:

Oh, dat roept de psychiater altijd tegen mijn vrouw........