Stekker omgedraaid, krijg nou tandjes...

Gestart door Zweef, januari 07, 2012, 15:16:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

#135
Citaat van: Zweef op januari 07, 2012, 15:16:25
Geluid bleef sterk 'plakken' aan de luidsprekers, en als ik ook maar iets van positie veranderde deed het stereobeeld dat ook, heel onrustig dus. Herinnerde me toen iets over dat fenomeen en netstekkers, heel moeilijk doen met multimeters en weet ik wat. Geen zin in dus even de stekker van de versterker omgedraaid en...

Mijn bek valt open! Zelfs met gewoon de radio aan. Weg plakken, stereobeeld veel stabieler.

Ook nog maar eens met de CD speler doen.
H.H.,
Volgens recensent Ad Bijleveld in het jongste nummer van het klassieke muziek blad LUISTER(juli/augustus) heeft instellen op de correcte netpolariteit bij Hi-End apperatuur wel degelijk zin. Niet zozeer bij de apparaten van lager signatuur (Low-Fi & Mid-Fi), maar wel bij die van het hogere (Hi-Fi) en hoogste (Hi-End) prijssegment. Heeft volgens Bijleveld allemaal te maken dat de "betere" componenten nu eenmaal daarvoor gevoeliger zijn.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

renes59

#136
Mijn vraag is dan direct: Wie zegt dat er "betere" componenten in high-end spul zit ? Als betere componenten gevoeliger zijn voor invloeden van buitenaf zijn ze in mijn ogen niet beter maar slechter.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Dan zijn het dus eigenlijk "slechtere"  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Draai een "betere" bipolaire elco maar eens om ,je weet niet wat je hoort  clown1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

#139
Citaat van: John Wx op augustus 25, 2013, 10:46:17
Dan zijn het dus eigenlijk "slechtere"  8-)
Ja, dat meen ik.
Cru gezegd, het zal niet waar zijn: Afgekeurde rommel, voor b.v de medische apparatuur omdat het "gevoelig" is voor invloeden van buitenaf wordt toegepast in high-end omdat het "betere/andere" eigenschappen heeft, lees klankeigenschappen. Dan draai je de stekker om en is het goed. Een zweverig verhaal er om toe lúllen en men denkt dat het geloofwaardig is.
Ik bedoel geen 2ehands spul met rommel maar onderdelen die niet door de kwaliteitscontrole komen bij de producent ervan.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Ad Bijleveld moet je niet serieus nemen, die is alleen maar druk met bladen verkopen op een geniepige manier, veel mensen uit de "handel" lopen om hem heen alleen bij de "klassieke muziek hoek" heeft hij nog wat houvast


Schrijft alleen voor wie betaald  hello


Heeft al heel veel vage bedrijven / bladen gehad en de meest vage awards verzonnen, niveau Stapel


"DVD Plus award"    uuuuhhhhhhhhhhhhhhh :-o


http://www.servi-q.nl/wp-content/uploads/2013/07/Audionet-ARTG3-en-SAMG2-Luister-07-2013.pdf

lachwekkend dit soort "recensies" gewoon overtikken wat het merk zelf schrijft  stupid
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: renes59 op augustus 25, 2013, 10:59:26
Ja, dat meen ik.
Cru gezegd, het zal niet waar zijn: Afgekeurde rommel, voor b.v de medische apparatuur omdat het "gevoelig" is voor invloeden van buitenaf wordt toegepast in high-end omdat het "betere/andere" eigenschappen heeft, lees klankeigenschappen. Dan draai je de stekker om en is het goed. Een zweverig verhaal er om toe lúllen en men denkt dat het geloofwaardig is.
Ik bedoel geen 2ehands spul met rommel maar onderdelen die niet door de kwaliteitscontrole komen bij de producent ervan.

He de defibrillator werkt niet goed zo te horen even stekker omdraaien, komt hij meneer Jansen tandjes op elkaar  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Citaat van: John Wx op augustus 25, 2013, 11:06:05
Ad Bijleveld moet je niet serieus nemen, die is alleen maar druk met bladen verkopen op een geniepige manier, veel mensen uit de "handel" lopen om hem heen alleen bij de "klassieke muziek hoek" heeft hij nog wat houvast


Schrijft alleen voor wie betaald  hello


Heeft al heel veel vage bedrijven / bladen gehad en de meest vage awards verzonnen, niveau Stapel


"DVD Plus award"    uuuuhhhhhhhhhhhhhhh :-o


http://www.servi-q.nl/wp-content/uploads/2013/07/Audionet-ARTG3-en-SAMG2-Luister-07-2013.pdf

lachwekkend dit soort "recensies" gewoon overtikken wat het merk zelf schrijft  stupid
Ik kende de beste man niet maar had al zoiets gedacht. Ik heb zo'n idee dat die schrijvers denken dat we gek zijn en niet een beetje nuchter nadenken. Zo gauw er iets verkocht moet worden is het gezonde verstand ver te zoeken.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Oh ja vergeten te melden, Ad je blad heeft al de 26ste jaar uitgave maar je bestaat pas 16 jaar, Media Detail shutup
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: renes59 op augustus 25, 2013, 11:13:13
Ik kende de beste man niet maar had al zoiets gedacht. Ik heb zo'n idee dat die schrijvers denken dat we gek zijn en niet een beetje nuchter nadenken. Zo gauw er iets verkocht moet worden is het gezonde verstand ver te zoeken.

Geeft niet maar verbloem het een beetje  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Cor haalt weer oude koeien uit de sloot  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Keurig netjes aangelegd in minder dan 2 uur tijd, het gevolg was een geweldige verbetering voor zowel mijn home cinema als mijn audioset. Ik herken mijn LED TV niet meer terug, want met name het beeld hiervan is veel scherper geworden. Mijn audioset klinkt ineens veel voller, de subwoofer moest echt een tandje terug nu.


Firma KEMP kan er ook een handje van  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Miele ,er is geen betere .

Maar wij van wc eend adviseren wc eend  :wink:

Zo heeft iedere producent en verkopende partij wel een argument om hun product aan te prijzen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op augustus 25, 2013, 11:39:33
Miele ,er is geen betere .

Maar wij van wc eend adviseren wc eend  :wink:

Zo heeft iedere producent en verkopende partij wel een argument om hun product aan te prijzen .

Zag van de week dat het goedkoper en zuiniger is om in die 20 jaar Miele 3 x een B merk te nemen ivm steeds zuiniger etc. en goedkoper
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 25, 2013, 07:05:20
H.H.,
Volgens recensent Ad Bijleveld in het jongste nummer van het klassieke muziek blad LUISTER(juli/augustus) heeft instellen op de correcte netpolariteit bij Hi-End apperatuur wel degelijk zin. Niet zozeer bij de apparaten van lager signatuur (Low-Fi & Mid-Fi), maar wel bij die van het hogere (Hi-Fi) en hoogste (Hi-End) prijssegment. Heeft volgens Bijleveld allemaal te maken dat de "betere" componenten nu eenmaal daarvoor gevoeliger zijn.

En wat vind jij zelf ervan. ??

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet