Glaszeketingen vervangen door audiofiele zekeringen

Gestart door Mack Audio, januari 21, 2015, 14:18:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bas focal marantz

Ikzelf heb na mijn eigen mening onderbouwd waarom ik audiofielen zekeringen onzin vindt.

Cornelis1921

#76
Waarom zou men zoveel geld en moeite moeten steken in iets wat theoretisch èn volgens eigen ervaringen met het tweaken om de ervaringen van de TS niet te mogen relativeren als zijnde (auto)suggestie? Er gebeurt nog te veel tussen de oren van de mens, dat wij niet kunnen verklaren, om zomaar alles voor zoete koek aan te nemen, en daar het de TS een bescheiden college in gekregen. :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Citaat van: renes59 op januari 30, 2015, 23:28:06
Hier nog meer van die onzin, http://www.qualityhifi.nl/Reviews_tests_hifi_accessoires/Review_Test_High_End_Performance_zekeringen_van_Furutech_door_John_van_Polen_dec_2011.html

De smeltdraad kan niet meer trillen staat er ergens, ja ja geweldig. Behalve in de provincie Grunn, daar trilt alles, dus geen hifi hier.
Inderdaad ,wat een lulverhaal .
CiteerHet heeft dus geen enkele zin een half uurtje naar een nieuwe audio grade zekering te luisteren en dan teleurgesteld de gammele ruisende standaardzekering er weer in te stoppen. Zo werkt het niet.
Zo werkt het dus wel .
Een zogenaamde audiofiele zekering doet helemaal niets met het geluid , ook niet na een aantal weken ....of jaren .


(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maus

Citaat van: Cornelis1921 op januari 31, 2015, 02:14:38
Waarom zou men zoveel geld en moeite moeten steken in iets wat theoretisch èn volgens eigen ervaringen met het tweaken om de ervaringen van de TS niet te mogen relativeren als zijnde (auto)suggestie? Er gebeurt nog te veel tussen de oren van de mens, dat wij niet kunnen verklaren, om zomaar alles voor zoete koek aan te nemen, en daar het de TS een bescheiden college in gekregen. :wink:

Als je het na een investering nou iets beter ervaart, of het nou écht zo is of niet, is het goed toch?

Cornelis1921

Citaat van: Maus op februari 01, 2015, 22:19:56
Als je het na een investering nou iets beter ervaart, of het nou écht zo is of niet, is het goed toch?
Daar ben ik het mee eens, Maus, maar als een aspirant lid met zoveel aplomb en stelligheid in zijn allereerste topic zulks een "waarheid" beweerdt moet hij niet gek opkijken dat er dito reacties komen. Natuurlijk is het gelukkig is het voor velen  maar een hobby, maar sommigen lijkt het wel een levensvervulling waar veel vanaf hangt en dan wil men natuurlijk ook resultaat horen van jouw inspanningen en geldelijke investeringen, anders volgt daar onherroepelijk een teleurstelling op. Wat ik beweer is niet nieuw, het is zo oud als dat mensen een hobby bedrijven; de jacht op perfectie wordt door sommigen soms tot in het uiterste bedreven, en zo ook door de TS. Audio is onderhavig aan veel mist, mystiek, mystificatie andere subjectieve factoren en laat dus veel ruimte voor speculatie(s) en waar de nuchtere objectieve feiten de vijand zijn van de subjectieve beleving.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Zo beredeneerd moeten we allemaal op vakantie naar Griekenland. Blijven reserve Turken, maar na zo'n dikke investering is het echt veel beter.

Cornelis1921

Citaat van: marvin op februari 01, 2015, 22:57:01
Zo beredeneerd moeten we allemaal op vakantie naar Griekenland. Blijven reserve Turken, maar na zo'n dikke investering is het echt veel beter.
En dan betichten zij mij van wartaal... :-D :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Ja hij was misschien een beetje cryptisch, maar daardoor niet minder leuk.

Cornelis1921

Citaat van: marvin op februari 01, 2015, 23:37:22
Ja hij was misschien een beetje cryptisch, maar daardoor niet minder leuk.
Ik zeg: Jij blijft leuk. :yes: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Citaat van: Maus op februari 01, 2015, 22:19:56
Als je het na een investering nou iets beter ervaart, of het nou écht zo is of niet, is het goed toch?
In dat geval keur je drugs ook goed ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Drugs is in ieder geval goed voor een tijdelijke verbetering van de muzikale beleving.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Het gaat dan zo ... het ik heb mijn audiofiele doos ehelemaal volgestop met 1e class wiet ,en ik kan het allumaal aangeraden ,soveel meer air en lucht tussen de instrmenten  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

bas focal marantz

Citaat van: TurboMarco op februari 02, 2015, 00:36:25
Het gaat dan zo ... het ik heb mijn audiofiele doos ehelemaal volgestop met 1e class wiet ,en ik kan het allumaal aangeraden ,soveel meer air en lucht tussen de instrmenten  :-D
Zeker weten, en ook speed werkt heel goed je komt in een andere wereld en het mooie is je kan dan ook makkelijk een 24 uurs sessie houden muziek luisteren houden.

Drugs en muziek gaan echt samen.

bert50

Gewoon daar lekker van afblijven en van de muziek genieten met een appel haha

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls