Glaszeketingen vervangen door audiofiele zekeringen

Gestart door Mack Audio, januari 21, 2015, 14:18:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maus

Citaat van: marvin op januari 23, 2015, 18:37:05
Oh daarom. Dacht dat dat voor het 'stonewash effect' was.

Van de mensen hier verwacht ik dat iedereen het wel weet, maar ik ken verhalen van mensen die zagen in speakers hebben gezet, omdat ze dan wel wat kleiner konden worden.  :schater:

Whisper.nl

Citaat van: DansaN op januari 23, 2015, 19:12:53
Ik kan niet wachten op de vraag voor de koelkast  :roll:

Als ik die win, kan ik hem verkopen en meteen alle zekeringen in mijn groepenkast vervangen voor audiofiele zekeringen.
Je moet tenslotte bij de bron beginnen  :-D

hello eindelijk iemand die hebt snapt.

We beginnen bij de bron .  :gp:

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Maurice

Citaat van: Whisper.nl op januari 24, 2015, 12:43:53
hello eindelijk iemand die hebt snapt.

We beginnen bij de bron .  :gp:

Groet Whisper
Ok, dus muziekles geven aan alle artiesten!  clown1
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HansW

Met groet

DansaN

Citaat van: Whisper.nl op januari 24, 2015, 12:43:53
hello eindelijk iemand die hebt snapt.

We beginnen bij de bron .  :gp:

Groet Whisper
Over de bron gesproken...

Iemand nog interesse in audiofiele energie?
Die gewone groene stroom is natuurlijk funest voor de geluidskwaliteit   clown1

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

@Mack Audio, Neem het niet te zwaar, je bent namelijk niet de enige die in al te mooie theorie is getuind. Ook ik geloofde ooit klakkeloos wat er gezegd en geschreven werd op het gebied van audio. Gelukkig heb ik een beetje geleerd het kaf van het koren te onderscheiden. Ik ben pas 57 juur, m.a.w. tijd genoeg om het e.e.a. bij te leren. Ik vind jou goed bedoelend en niet agressief of opdringerig, maar je wordt hier vanzelf enigzins door de wol geverfd. Live life to the utmost! :yes: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Mack Audio

Afsluitend dit topic en naar aanleiding van de verscheidene reacties wil ik toch nog het volgende zeggen. Na 25 jaar bezig te zijn met mijn passie audio dacht ik in mijn enthousiasme en oprechtheid een topic te beginnen om mijn ervaringen te delen met mede-Marantz eigenaren . In die 25 jaar heb ik heel veel geëxperimenteerd met verschillende audio componenten van (buizen)versterkers tot aan streamers, maar ook met allerlei complementaire audio producten, zoals : signaalkabels, speakerkabels, stroomkabels, spikes en isolators, stekkerblokken, (net) filters, aparte groep groepenkast en ja, ook zekeringen.
Men noemt dit dan tweaks, maar eigenlijk is alles wat je wijzigt aan de standaard fabrieksapparatuur tweaken. Ook het wijzigen en/ of vervangen van condensatoren, elco's op-amps, etc. Is het tweaken van je apparatuur. Zelfs Marantz tweakt zijn apparatuur uit commercieel oogpunt (denk aan de special editions en KI versies). Dit had de fabrikant ook gelijk met de standaard apparatuur kunnen doen!
Mijn motto is dan ook: de geluidskwaliteit wordt niet bepaald door de sterkste schakel in de keten maar de zwakste schakel. Dus door het elimineren van alle zwakke schakels ( hieronder vallen ook zekeringen) optimaliseer Je je systeem en haal je het uiterste uit je apparatuur.
Mijn bedoeling van dit topic was om ervaringen met andere uit te wisselen, maar vele uiten hun kritiek zonder er enige ervaring mee te hebben en zijn ook niet van plan het te proberen. Hiermee wil ik dit topic eindigen en zal in het vervolg ook geen nieuwe topic meer beginnen.
Gr
Mack Audio

audiof. zonder budget

Zonde dat je geen nieuw topic meer zou willen openen omdat niet iedereen jouw ervaring wilt delen of geloven.
Geluid (en audio) is niets meer of minder dan beleving en beleving is persoonlijk. De een "beleeft" zijn geluid beter als er dikkere luidsprekers gebruikt worden, dat is dan zijn beleving en als dat voor hem (of haar) werkt, dan is dat zo....... Niets meer en niets minder.

Als jij de overtuiging hebt dat dit je geluid verbeterd dan is het juist goed als je een dergelijke beleving deelt. Mogelijk zijn er mensen die het zelfde beleven als jij... Voor hun is dat dan een plus od een voordeel. Het zou zonde zijn als juiste diegene dit soort tweaks (zoals jij het noemde) zou worden onthouden.

Laat je niet ontmoedigen door eventuele criticasters en non-believers .....
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Whisper.nl

Citaat van: Mack Audio op januari 29, 2015, 16:04:26
Afsluitend dit topic en naar aanleiding van de verscheidene reacties wil ik toch nog het volgende zeggen. Na 25 jaar bezig te zijn met mijn passie audio dacht ik in mijn enthousiasme en oprechtheid een topic te beginnen om mijn ervaringen te delen met mede-Marantz eigenaren . In die 25 jaar heb ik heel veel geëxperimenteerd met verschillende audio componenten van (buizen)versterkers tot aan streamers, maar ook met allerlei complementaire audio producten, zoals : signaalkabels, speakerkabels, stroomkabels, spikes en isolators, stekkerblokken, (net) filters, aparte groep groepenkast en ja, ook zekeringen.
Men noemt dit dan tweaks, maar eigenlijk is alles wat je wijzigt aan de standaard fabrieksapparatuur tweaken. Ook het wijzigen en/ of vervangen van condensatoren, elco's op-amps, etc. Is het tweaken van je apparatuur. Zelfs Marantz tweakt zijn apparatuur uit commercieel oogpunt (denk aan de special editions en KI versies). Dit had de fabrikant ook gelijk met de standaard apparatuur kunnen doen!
Mijn motto is dan ook: de geluidskwaliteit wordt niet bepaald door de sterkste schakel in de keten maar de zwakste schakel. Dus door het elimineren van alle zwakke schakels ( hieronder vallen ook zekeringen) optimaliseer Je je systeem en haal je het uiterste uit je apparatuur.
Mijn bedoeling van dit topic was om ervaringen met andere uit te wisselen, maar vele uiten hun kritiek zonder er enige ervaring mee te hebben en zijn ook niet van plan het te proberen. Hiermee wil ik dit topic eindigen en zal in het vervolg ook geen nieuwe topic meer beginnen.
Gr
Mack Audio

Je hebt een aantal medestanders Mack.  O.a. mijn persoon.

Als je wat leuks te melden hebt gerust plaatsen en niet laten ontmoedigen door (dat stelletje) de zwart kijkers / luistereraars.

Groet Hans aka Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

TurboMarco

En je kan met een gerust hart tijdens de spits de A12 geblinddoekt oversteken, als je mij niet gelooft kan je het altijd proberen ,ja dan weet je het zeker .
Laat je niet ervan weerhouden door doemdenkers , of zwart kijkers  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

kodokan1955

Citaat van: Mack Audio op januari 29, 2015, 16:04:26
Afsluitend dit topic en naar aanleiding van de verscheidene reacties wil ik toch nog het volgende zeggen. Na 25 jaar bezig te zijn met mijn passie audio dacht ik in mijn enthousiasme en oprechtheid een topic te beginnen om mijn ervaringen te delen met mede-Marantz eigenaren . In die 25 jaar heb ik heel veel geëxperimenteerd met verschillende audio componenten van (buizen)versterkers tot aan streamers, maar ook met allerlei complementaire audio producten, zoals : signaalkabels, speakerkabels, stroomkabels, spikes en isolators, stekkerblokken, (net) filters, aparte groep groepenkast en ja, ook zekeringen.
Men noemt dit dan tweaks, maar eigenlijk is alles wat je wijzigt aan de standaard fabrieksapparatuur tweaken. Ook het wijzigen en/ of vervangen van condensatoren, elco's op-amps, etc. Is het tweaken van je apparatuur. Zelfs Marantz tweakt zijn apparatuur uit commercieel oogpunt (denk aan de special editions en KI versies). Dit had de fabrikant ook gelijk met de standaard apparatuur kunnen doen!
Mijn motto is dan ook: de geluidskwaliteit wordt niet bepaald door de sterkste schakel in de keten maar de zwakste schakel. Dus door het elimineren van alle zwakke schakels ( hieronder vallen ook zekeringen) optimaliseer Je je systeem en haal je het uiterste uit je apparatuur.
Mijn bedoeling van dit topic was om ervaringen met andere uit te wisselen, maar vele uiten hun kritiek zonder er enige ervaring mee te hebben en zijn ook niet van plan het te proberen. Hiermee wil ik dit topic eindigen en zal in het vervolg ook geen nieuwe topic meer beginnen.
Gr
Mack Audio
Hallo

Gelijk heb je blijven zoeken naar de zwakke schakels.
Zelf gebruik ik Padis audiofiele zekeringen en met een beter geluidsresultaat.

GRTS

renes59

#73
Hier nog meer van die onzin, http://www.qualityhifi.nl/Reviews_tests_hifi_accessoires/Review_Test_High_End_Performance_zekeringen_van_Furutech_door_John_van_Polen_dec_2011.html

De smeltdraad kan niet meer trillen staat er ergens, ja ja geweldig. Behalve in de provincie Grunn, daar trilt alles, dus geen hifi hier.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

bas focal marantz

Als je met een zeer gevoelig onderwerp komt waarvan je denk ik toch ook wel zal weten dat je door een zeer afwijkende mening het een en ander over je heen zal krijgen.

Dit zal niet het eerste forum zijn waar je leest/post, je zal ongetwijfeld weleens eerder op andere fora's de reacties op afwijkende meningen gelezen hebben.

Dit was je eerste post, mensen kennen je niet en je komt zo ''binnen'' met deze post.

Ik kan je verzekeren dat je op elk willekeurig forum waar jij niet bekend bent je zekerings verhaal brengt mensen elke forum zo zal reageren als hier.

Ergens zou je toch ook wel geweten hebben dat de kans zeer groot is dat er ''negatief'' gereageerd zou worden.
Citaat van: Mack Audio op januari 29, 2015, 16:04:26
Mijn bedoeling van dit topic was om ervaringen met andere uit te wisselen, maar vele uiten hun kritiek zonder er enige ervaring mee te hebben en zijn ook niet van plan het te proberen.

Hiermee wil ik dit topic eindigen en zal in het vervolg ook geen nieuwe topic meer beginnen.
Gr
Mack Audio
Erg voorbarig, je uit kritiek op forum/leden zonder dit forum echt uit te proberen door ook over andere zaken te posten.

De pot verwijd de ketel.