Glaszeketingen vervangen door audiofiele zekeringen

Gestart door Mack Audio, januari 21, 2015, 14:18:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Citaat van: Perfect_audio op maart 01, 2015, 16:44:22
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, lees het sprookje "De nieuwe kleren van de keizer" en je begrijpt alles.

Ron
Dus toch een sprookje ?  :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

bert50

Nee zeker niet

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

kodokan1955

Hallo

Sommige gebruiken audiofiele zekeringen enz., andere drijven de spot en de andere verhogen hun aantal berichten.

Grts

TurboMarco

Je vergeet wat  :wink:

De meeste mensen trappen er niet in  :angel:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Perfect_audio

#109
Ik krijg een mail van Dolby waarin wordt gerefereerd aan het jurkverhaal met wit en goud of blauw en zilver of zoiets. Jullie zullen het wel afgelopen week ergens gelezen of gehoord hebben in de media
Zij stuurden ook een plaatje mee waarin de illusie van kleuren perfect wordt geïllustreerd.
Het is het bekende schaakbordillusieplaatje.
De kleuren van het vlak A en B zijn identiek. Nou mooi niet zul je zeggen, maar laad het plaatje in een grafisch programma en controleer het. RGB(120,120,120) of HTML(#787878).
De verklaring is dat wij niet (alleen) de golflengte van het licht waarnemen, maar vooral de interpretatie van wat we zien en wat we geleerd hebben, gebruiken om het plaatje in ons hoofd weer te geven. Het is een schaakbord, dus het MOETEN verschillende kleuren zijn.
Zo gaat dat in het audiowereldje ook: we hebben een audiofiele zekering, dus het moet beter klinken.

Ik vind het een overtuigend (en controleerbaar) bewijs over onze manier van waarnemen en interpreteren.

ron

Oeps, plaatje vergeten!
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

sjoek

Citaat van: Perfect_audio op maart 01, 2015, 21:13:25
Ik krijg een mail van Dolby waarin wordt gerefereerd aan het jurkverhaal met wit en goud of blauw en zilver of zoiets. Jullie zullen het wel afgelopen week ergens gelezen of gehoord hebben in de media
Zij stuurden ook een plaatje mee waarin de illusie van kleuren perfect wordt geïllustreerd.
Het is het bekende schaakbordillusieplaatje.
De kleuren van het vlak A en B zijn identiek. Nou mooi niet zul je zeggen, maar laad het plaatje in een grafisch programma en controleer het. RGB(120,120,120) of HTML(#787878).
De verklaring is dat wij niet (alleen) de golflengte van het licht waarnemen, maar vooral de interpretatie van wat we zien en wat we geleerd hebben, gebruiken om het plaatje in ons hoofd weer te geven. Het is een schaakbord, dus het MOETEN verschillende kleuren zijn.
Zo gaat dat in het audiowereldje ook: we hebben een audiofiele zekering, dus het moet beter klinken.


Ik vind het een overtuigend (en controleerbaar) bewijs over onze manier van waarnemen en interpreteren.

ron

:gp:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

TurboMarco

 :yes:

Daar is/was ook een tv serie over , dat was meen ik BrainGames .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

kodokan1955

Heren

Het item glaszekeringen vervangen door audiofiele zekeringen wijkt wat af.

Door een sprookje of een illusie van kleuren of braingames.

Het gaat toch over muziekbeleving.



Grts

Cornelis1921

Citaat van: kodokan1955 op maart 03, 2015, 08:37:27
Heren,

Het gaat toch over muziekbeleving.



Grts
Daarom zou ik denken, nadat ik de woorden van de topic starter c.s. heb gelezen, dat het eerder om hardware-beleving gaat, maar dan echt. ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

kodokan1955

Citaat van: Cornelis1921 op maart 03, 2015, 09:42:58
Daarom zou ik denken, nadat ik de woorden van de topic starter c.s. heb gelezen, dat het eerder om hardware-beleving gaat, maar dan echt. ;-)

Hallo cor

Proficiat dat je er na 14.628 berichten erachter gekomen bent , goed bezig.

Grts

bert50

Beter laat dan nooit  haha

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

xander32

Dus onze visuele waarneming en alles wat daarin de werkelijkheid geweld aan doet, is 1 op 1 te vergelijken met onze auditieve waarneming?

Citaat van: Perfect_audio op maart 01, 2015, 21:13:25
Ik krijg een mail van Dolby waarin wordt gerefereerd aan het jurkverhaal met wit en goud of blauw en zilver of zoiets. Jullie zullen het wel afgelopen week ergens gelezen of gehoord hebben in de media
Zij stuurden ook een plaatje mee waarin de illusie van kleuren perfect wordt geïllustreerd.
Het is het bekende schaakbordillusieplaatje.
De kleuren van het vlak A en B zijn identiek. Nou mooi niet zul je zeggen, maar laad het plaatje in een grafisch programma en controleer het. RGB(120,120,120) of HTML(#787878).
De verklaring is dat wij niet (alleen) de golflengte van het licht waarnemen, maar vooral de interpretatie van wat we zien en wat we geleerd hebben, gebruiken om het plaatje in ons hoofd weer te geven. Het is een schaakbord, dus het MOETEN verschillende kleuren zijn.
Zo gaat dat in het audiowereldje ook: we hebben een audiofiele zekering, dus het moet beter klinken.

Ik vind het een overtuigend (en controleerbaar) bewijs over onze manier van waarnemen en interpreteren.

ron

Oeps, plaatje vergeten!

Cornelis1921

Citaat van: kodokan1955 op maart 03, 2015, 18:04:17
Hallo cor

Proficiat dat je er na 14.628 berichten erachter gekomen bent , goed bezig.

Grts
:yes: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maurice

Citaat van: xander32 op maart 03, 2015, 20:17:26
Dus onze visuele waarneming en alles wat daarin de werkelijkheid geweld aan doet, is 1 op 1 te vergelijken met onze auditieve waarneming?
Nee , maar wij creëren werk onze eigen illusies, al dan niet gevoed door hear-say. Wordt echter dan wel een heel filosofische discussie, vooral omdat er in dit specifieke onderwerp geen enkele deugdelijke onderbouwing gegeven wordt. Placebo is trouwens ook een illusie die wij zelf creëren en die werk degelijk positieve effecten voor ons kunnen geven.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

xander32

Jouw uitleg kan ik goed volgen hoor en een discussie hierover is gedoemd te mislukken.

Zo hoor ik zelf ook/wel verschillen tussen bijv. div. kabels, maar tegelijkertijd besef ik mij ook dat ik mijzelf daarin  wellicht voor de gek hou ... Maar als ik vervolgens door een "upgrade" (van een kabel) met toegenomen tevredenheid naar de muziek luister, is het mij dat waard :yes:.


Citaat van: Maurice op maart 03, 2015, 22:18:24
Nee , maar wij creëren werk onze eigen illusies, al dan niet gevoed door hear-say. Wordt echter dan wel een heel filosofische discussie, vooral omdat er in dit specifieke onderwerp geen enkele deugdelijke onderbouwing gegeven wordt. Placebo is trouwens ook een illusie die wij zelf creëren en die werk degelijk positieve effecten voor ons kunnen geven.